Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinot hampaat, pilaavat elämän! :(

vinovino
05.08.2016 |

Onko täällä ketään muuta kenellä vinot hampaat? Kohtalotovereita? Itselläni hampaat vaikuttaa todella paljon elämääni kun sekä yläetuhampaat että alahampaat on vinot/sekaisin. Nää estää hymyilemisen ja muutenki sosiaalista elämää koska olen alkanut alkanut ajattelemaan niitä liikaa. Ja ennenkuin joku tulee sanomaan oikomisesta, säästän kyllä mutta parin tonnin säästäminen vie aikaa :/
Kohtalotoverit, laittakaa kuvia ..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohtalontoverisi, sori. Miksi et ole oikonut kalustoasi teininä??

Vierailija
2/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö vaihtarit? Mä saan sun vinot hampaat ja sä saat mun bipon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole vielä teininä vinoja hampaita.. Mulla on aina ollut suorat hampaat, mutta nyt viime vuosina alaetuhampaat on alkanut työntyä eteenpäin ja hampaat muutenkin liikkua nuoruusvuosista. Ensin viisaudenhampaat työnsi ja nyt olen niin stressaantunut, että puren aina öisin hampaita yhteen ja välillä päivisinkin kolautan ylä- ja alaetuhampaat yhteen  :(

Vierailija
4/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Miksi joku, joka on tyytömätön johonkin, ei tehnyt jotain toisin teininä?!

Mulla on vähän vinot hampaat. Miksi? Hammaslääkäri lopetti oikomisen koska tulosta ei tullut. Ei tullut koska en pitänyt niit joka yö. Ja en pitänyt koska ne olivat tosi epämiellyttävät. Olin lapsi, enkä edes ymmärtänyt miksi jotain hampaita pitää oikoa. Vanhemmat eivät välittäneet.

Vierailija
5/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

En ole ap mutta kohtalotoveri. Hampaani on vinot, mutta purentavikaa ei ole. Siksi en lapsena/teininä saanut rautoja. Ja perheelläni ei niitä olisi todellakaan ollut varaa kustantaa.

Ap:lle: itse olen oppinut elämään vinoine hampaineni. :-) Niitä on sanottu persoonallisiksi. Vaikka olen asian suhteen ok, jos voittaisin vaikka Lotossa niin menisin kyllä oikomishoitoon.

Vierailija
6/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks hammas yläriviltä korkeammalla kun muut. Eipä ollu vanhemmilla rahaa ja kiinnostusta korjauttaa mun hampaita, eikä tuo itseäni haittaa.

Vierailija
7/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Mulla on vähän vinot hampaat. Miksi? Hammaslääkäri lopetti oikomisen koska tulosta ei tullut. Ei tullut koska en pitänyt niit joka yö. Ja en pitänyt koska ne olivat tosi epämiellyttävät. Olin lapsi, enkä edes ymmärtänyt miksi jotain hampaita pitää oikoa. Vanhemmat eivät välittäneet.

Et pitänyt mitä? :D Revit raudat suustasi öisin ja liimasit takaisin aamuisin? :D

Vierailija
8/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Oli oikomishoito lapsena, mutta tehty huonosti niin on hammaslääkärit sanonut nyt aikuisena että olisi lapsena saanut suoraksi. Ei vain sillä hammaslääkärillä ollu sit varmaan mielenkiintoa tehdä työtään huolella. Enkä sit teininä tajunnut kiinnittää asiaan huomiota :/

Ja aikuisena kun kaikki viisaudenhampaat ovat puhjetteet ovat työntäneet hampaita vielä enemmän päällekkäin, kun ei ole voinut heti poistaa.

Vierailija
9/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä korjatin hampaat. maksoi 4k mutta en kadu.

mutta ulkonäössä on muitakin puutteita että ei se omaa pahaa oloa korjannut.

Vierailija
10/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Et pitänyt mitä? :D Revit raudat suustasi öisin ja liimasit takaisin aamuisin? :D

Huomaa ettet tiedä oikomishoidoista mitään.

Vierailija
11/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puuttuu yksi hammas aika näkyvältä paikalta, eikä ole ollut varaa laittaa proteesia. Ne saakelin legot maksaa tonnikaupalla. Kyllä se toisinaan pännii, mutta en ole sen takia jäänyt paitsi mistään.

Vierailija
12/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Huomaa ettet tiedä oikomishoidoista mitään.

Tulihan se sieltä XDDDD Jos en tiedä oikomishoidosta mitään, niin miksi helvetissä minulla on retentiolanka suussani? XD

Vierailija
13/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vinot hampaat, mutta ei ne oo elämään vaikuttanu. Ei ne oo estäny hymyilemistä tai sosiaalisia suhteita.

Vierailija
14/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suorat ja valkoiset hampaat, mutta huomaan viehättyväni aina jos jollain on hieman vinot/päällekkäiset tai vampyyrimaiset hampaat. Ne ovat minusta söpöt ja persoonalliset.

Koreassa ihmiset laitattavat hampaansa tahallaan vinoon, sillä se edustaa nuorekkuutta/lapsekkuutta mitä pidetään hyvinkin esteettisesti kauniina.

Vierailija
15/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suorat ja valkoiset hampaat, mutta huomaan viehättyväni aina jos jollain on hieman vinot/päällekkäiset tai vampyyrimaiset hampaat. Ne ovat minusta söpöt ja persoonalliset.

Koreassa ihmiset laitattavat hampaansa tahallaan vinoon, sillä se edustaa nuorekkuutta/lapsekkuutta mitä pidetään hyvinkin esteettisesti kauniina.

Ovatko aasialaiset noin yleisesti mielestäsi kovinkin fiksua kansaa? XD 

Vierailija
16/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko aasialaiset noin yleisesti mielestäsi kovinkin fiksua kansaa? XD 

Miksi ei?

Vierailija
17/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti minua ärsyttää suomalaisvanhemmat, vika kun ei ole lapsessa jolla on ne vinot hampaat, vaan vanhemmissa! Vanhemmat ei välitä! Miksi? Miksi edes tehdä lapsia, kun niiden henkinen ja fyysinen hyvinvointi ei kiinnosta?!?

Ap, sinun ei tarvitse maksaa yksityisellä hammasasemalla oikomishoitoa kerralla, vaan laskua tulee noin 50 - 150 euroa kuukaudessa, riippuen mitä tehdään. Ensimmäiset käynnit maksavat enemmän, kuvat, muotit, kojeet jne. niihin saa varata noin 700 euroa.

Vierailija
18/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää, että oikomishoitoja tehdään estetiikan vuoksi. Purentaviat totta kai korjattava, mutta miksi vinoista hampaistakin pitää tehdä joku hot/not-kysymys? Ihmisen pinnallisuus on kyllä todella rasittavaa. Ymmärrän tuskasi ap, inhottavaa kun kauneusihanteet käy kukkaron ja henkisen hyvinvoinnin päälle.

Vierailija
19/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vinot hampaat ja voisin laittaa kuvankin mutta mua ihmetyttää miksi ap pyytää kuvia mutta ei laita omaansa? Kyllä reilua on laittaa sitten molempien.

Vierailija
20/30 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää, että oikomishoitoja tehdään estetiikan vuoksi. Purentaviat totta kai korjattava, mutta miksi vinoista hampaistakin pitää tehdä joku hot/not-kysymys? Ihmisen pinnallisuus on kyllä todella rasittavaa. Ymmärrän tuskasi ap, inhottavaa kun kauneusihanteet käy kukkaron ja henkisen hyvinvoinnin päälle.

Kaunis hymy on kyllä jokaisen ihmisen perusoikeus, hymyily ja nauru elämän parhaita asioita. Jos hampaat on vinksinvonksin todella rumasti, niin kyllä ne pitää voida saada suoraksi.

Alunperin syy on vanhemmissa, jotka syöttävät tuttipullosta eivätkä imetä (pitkään imetetyillä hampaat ovat suorat) ja antavat ison taaperonkin vielä imeä tuttia... Epäluonnollinen hoito aiheuttaa vinksottavat hampaat! Ja sitten vanhemmat ei oman huonon hoidon tuloksia edes viitsi korjata!!

t. aikuisena hampaansa oiotuttanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän