Kumpi on sinulle tärkeämpää: oma aika vai vanhemmuus?
Kerro myös, onko sinulla lapsia vai ei, ja aiotko hankkia (lisää).
Kommentit (24)
Vanhemmuus tietysti, kun kerta olen lapsia tehnytkin. Oma aikakin on kivaa ja tarpeellista silloin tällöin.
Öh no mikä pointti on kysyä lapsettomalta vanhemmuudesta???
Vierailija kirjoitti:
Mietipä asiaa vähän aikaa, niin varmasti keksit, mitä kysymyksellä haetaan.
Oma aika on tärkeämpää. Ei ole lapsia eikä näillä näkymin tulossakaan. En pidä vanhemmuudesta oikein konseptina, ja siinä on liikaa huonoja puolia. Tuskin tykkäisin.
Vanhemmuus. On lapsia, mutta lisää ei ole tulossa.
Oma aika on tärkeämpää. 2 lasta, en aio tehdä enempää. Syytän äitiäni. Hän ei opettanut että saan elää elämääni kuten haluan, vaan päinvastoin ja tein koko ajan valintoja äitinäni.
Oma aika. Siksi mulla ei ole lapsia, tuskin tuleekaan.
Oma aika tietenkin, siksi ei lapsia tule.
Mikä siinä vanhemmuudessa edes voi olla tärkeää, en tajua. Ai kasvattaa niitä lapsia? Minusta se on hirveää. Melko varma epäonnistuminen ja lapsi itse haukkuu vielä sinut siitä.
6
Vanhemmuus. Oma aika ehkä kivaa toisinaan, mutta ei tarpeellista.
t: neljän äiti
Rehellisesti? Oma aika on se mistä nautin. Olen kuitenkin lasteni kanssa koska niin "pitää" tehdä, ja toki heitä rakastan. En ole koskaan nauttinut erityisemmin lasten kanssa olemisesta, mutta tietenkin he menevät itseni edelle, itse olen heidät halunnut. Ja minulla on peräti neljä lasta.
Miten mä en ymmärrä kysymystä. 2 lasta on. Ihanaa, jos saa joskus omaa rauhallista aikaa. Onhan se tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tökerö kysymys. Lapsia vai ei? Olisi se oikea.
Vanhemmuus. Kaksi nyt jo aikuista lasta.
Ei niitä voi noin verrata. Vähän kuin kysyisi kumpi on tärkeämpää, oma aika vai ystävyys? Tarvitsen molempia. Samoin nyt äitinä se vanhemmuuskin on tärkeää.
Ei ne ole toisiaan poissulkevia kuin totaaliyhäreillä. Sitä jaksaa olla parempi vanhempi kun on joskus omaakin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tökerö kysymys. Lapsia vai ei? Olisi se oikea.
Miksi kuvittelet, että kaikille vanhemmille vanhemmuus on omaa aikaa tärkeämpää?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole toisiaan poissulkevia kuin totaaliyhäreillä. Sitä jaksaa olla parempi vanhempi kun on joskus omaakin aikaa.
Kuka poissulkevuudesta on mitään puhunut?
Vanhemmuus tietysti. Mutta oma aika on tärkeää minulle minkä vuoksi en halunnyt enempää lapsia. Ainokainen on 18.