Työkaveri varasti muumimukini
Pitkä sepustus, pahoittelen.
Minulla on töissä kahvimukina sininen Rauha-muumimuki, jonka olen joskus kauan sitten saanut lahjaksi silloiselta hyvältä ystävältäni. Työpaikkani on suht pieni toimisto, meitä on yhteensä kahdeksan henkeä. Jokaisella on omat mukit ja niitä pidetään keittiön kuivauskaapissa. Tai siis ne pitävät, jotka pesevät mukinsa, toisilla se on aina pöydällä. Itse kuitenkin pesen omani yleensä päivän päätteeksi ja pistän kaappiin kuivumaan.
Yksi työkaverini meinasi pudottaa silmät päästään, kun joskus näki minkä mukin olin tuonut kahvimukikseni. Sanoi, että kyseessä on vähän arvokkaampi muumimuki ja kyseli, että enkö pelkää että se hajoaa töissä. Sanoin että ei pelota, vaikka onhan sillä vähän tunnearvoa, kun sen olen kerta lahjaksi aikanaan saanut.
Työkaveri on siitä asti (noin kaksi vuotta) vahdannut mukiani kuin haukka ja on välillä kysellyt, olisinko kiinnostunut myymään sen "kerta se on sulle niin arvoton, että voit pitää sitä työpaikan kahvimukina". Ja hänen kokoelmastaan tämä muki kuulemma vielä puuttuu. Olen aina sanonut kohteliaasti ei.
Tänä aamuna, kun tulin töihin, ei muki ollutkaan tiskikaapissa paikoillaan. Ajattelin, että olen jättänyt sen pöydälleni - niin käy joskus kiireessä ja nyt on ollut todella kiireistä - mutta muki ei ollut sielläkään. Kurkkasin varuiksi vielä muut keittiön kaapit, neukkarit ja jopa omat laatikkoni, ei mukia. Otin sitten keittiöstä yhden varamukeistamme (muutama muki firman logolla, asiakastapaamisia varten) ja kaadoin siihen kahvia, kun tänä muumimukiani himoinnut työkaveri tuli paikalle. Silmissä pilkahti tietävästi, kun hän mukaviattomalla äänellä kysyi, että "ai asiakastapaaminen heti aamusta?". Sanoin tiukasti että ei, vaan mukini on kadonnut. Työkaveri kohautti olkiaan ja sanoi välinpitämättömällä äänellä jaa ja lähti keittiöstä.
Onko työkaverini varastanut muumimukini? Tiedän, että hän jäi vielä tekemään töitä eilen kun lähdin, joten hänellä oli mahdollisuus.
Kommentit (396)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo. Jos teitä on firmassa 8 henkilöä, et kai tosissasi kuvittele, että työkaveri varastaisi mukisi? Itse loukkaantuisi tuolaisista syytöksistä verisesti. Vaikka työkaveri mukiasi on ihaillut, tuskin hän kahta vuotta on kerännyt rohkeutta varastaa sitä. Sanoit itsekin, ettet ollut aamulla varma, olitko unohtanut kuppisi pöydällesi vai et. Katso nyt ensiksi joka paikasta (myös roskiksesta), myös niistä kummallisista. Voihan olla, että joku on vahingossa pudottanut sen, kun on tiskikonetta tyhjentänyt tai laittanut sen eri paikkaan, mitä yleensä. Entäs onko teillä siivooja esim. vaihtunut?
Tais tulla mukivaras linjoille
Normaalit ihmiset eivät varasta toisten käytettyjä Muumimukeja, ap:n hinta-arvio 20-100 euron mukista ei ole sen arvoista. Vauvapalsta nyt tunnetusti on täynnä luulosairaita, jotka syyttävät vaikka omaa äitiään varkaaksi.
Mulla kerran hävisi kans töissä muki, suht arvoton tosin joskin nätti. Epäilin kans työkavereita, samanlainen pieni toimisto. Kesti melkeen kuukauden että se ilmestyi kerran astianpesukoneeseen. En tiedä missä seikkaili!
Muumimukillasikin voi olla samankaltainen matka kesken.
Vierailija kirjoitti:
Porukka kasaan ja kysyt tietääkö kukaan mukista. Jos ei vastausta niin sanot tekeväsi rikosilmoituksen.
Nyt olis Hercule Poirotille tilausta. Mun vaisto taas sanoo, että joku muu käytti tilaisuuden hyväkseen ja pölli arvokkaan mukin, koska syyttävä sormi kuitenkin kääntyisi siihen helpoimpaan kohteeseen, eli henkilöön, joka on jo mukia avoimesti kuolannu. Ovelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo. Jos teitä on firmassa 8 henkilöä, et kai tosissasi kuvittele, että työkaveri varastaisi mukisi? Itse loukkaantuisi tuolaisista syytöksistä verisesti. Vaikka työkaveri mukiasi on ihaillut, tuskin hän kahta vuotta on kerännyt rohkeutta varastaa sitä. Sanoit itsekin, ettet ollut aamulla varma, olitko unohtanut kuppisi pöydällesi vai et. Katso nyt ensiksi joka paikasta (myös roskiksesta), myös niistä kummallisista. Voihan olla, että joku on vahingossa pudottanut sen, kun on tiskikonetta tyhjentänyt tai laittanut sen eri paikkaan, mitä yleensä. Entäs onko teillä siivooja esim. vaihtunut?
Tais tulla mukivaras linjoille
Normaalit ihmiset eivät varasta toisten käytettyjä Muumimukeja, ap:n hinta-arvio 20-100 euron mukista ei ole sen arvoista. Vauvapalsta nyt tunnetusti on täynnä luulosairaita, jotka syyttävät vaikka omaa äitiään varkaaksi.
Niin, mutta kun maailmassa on myös näitä epänormaaleja ihmisiä. Haloo.
Ei herranen aika tätä muumimuki-hysteriaa.
Kysy työkaveriltasi suoraan, ei se muuten selviä.
Ja sitten kun muki maagisesti löytyy hänen työpöytänsä laatikosta, viet sen kotiin, etkä tuo sitä enää ikinä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kerran hävisi kans töissä muki, suht arvoton tosin joskin nätti. Epäilin kans työkavereita, samanlainen pieni toimisto. Kesti melkeen kuukauden että se ilmestyi kerran astianpesukoneeseen. En tiedä missä seikkaili!
Muumimukillasikin voi olla samankaltainen matka kesken.
Mulla kävi kerran lukiossa noin. Siellä siis oli opiskelijoiden käytössä kahvihuone, jossa saattoi keittää kahvia tai vettä teetä varten ja jossa pystyi omaa mukia säilyttämään. Mukini ei ollutkaan hyllyssä, kun kerran olin teetä hakemassa. Ajattelin, että ehkä joku oli rikkonut mukin (joka oli maksanut varmaan euron Tiimarissa), ja vein tilalle uuden. Myöhemmin, kuukausien päästä se alkuperäinen mukini ilmestyi takaisin kahvihuoneeseen. En edes halua tietää, missä se oli seikkaillut :D
Tosin Ap:n tapauksessa epäilisin, että kyseessä voi hyvinkin olla näpistys. Eikä tuo äänekäs työkaveri ole välttämättä ainoa, joka on tajunnut, että Ap:lla on arvokas muki.
En ihan usko tätä juttua todeksi, mutta jään seuraamaan mitä ap satuilee seuraavaksi.
Muutaman kerran oon mulkuttanu kuspäisten duunikavereiden muumimukit.
Muumimukihan on oleellinen apuväline kotitekoisessa keinohedelmöityksessä! Ruotsiksi sen nimikin on "muminmuggsmetoden". Ehkäpä joku ap: n työtovereista on tarvinnut sitä tähän tarkoitukseen?
Olen huomannut, että joskus mieleen tulee samanlaisia muka ilmiselviä epäilyksiä, jotka sitten ei pidäkään paikkaansa. Jollain työpaikoilla muki, joka on tiskikaapissa, on kaikkien käytettvissä. Jokuhan on voinut sitä lainata tai vahingossa rikkoa. Ei tämän palstan väki varmaan pysty sinulle selvittämään, mitä sille tapahtui, lähtisin selvittämään nöyrästi heti syyttelemättä, koska siitä voi tulla pahemmat vauriot kuin joku 60-80 euroa.
Hinta-arviot mukin kohdalla alkaa olla vähän liioitellut. Niiden arvo tippuu koko ajan, joten ostat sitten vaikka uuden. Rikosilmoitusta tehdessä kuitenkin kannattaa etsiä arvoksi joku kallein, ehkä 2014 myydyn mukin arvo.
Toki jos ostat uuden samanlaisen, voi valitettavasti käydä niin, ettet muistele enää mukin nähdessäsi sitä läheistä, joka sen lahjoitti vaan verenpaineet koholla tätä varkausepisodia.
On kyllä todella huono työmoraali, jos toisten tavarat siellä kiinnostaa noin, että kehtaa vaan ottaa. Onhan siellä varmaan arvokkaampaakin tavaraa. Eikö siellä makseta tarpeeksi, jos ei ole muutaman kympin mukiin varaa vai kärsiikö se esim. peliongelmistakin?
Lähetä kaikille sähköposti asiasta tai jos teillä on yhteinen viikkopalaveri, ota siinä esille, yllättäen ja lopuksi tietenkin. Kerrot mukin arvon ja että se on ilmeisesti varastettu. Sano, että valvontakameroista nähdään asia mutta haluat vielä odottaa pari päivää josko muki ilmaantuu.
Sinun ei tarvitse tarkentaa mistä valvontakameroista. Voit vaikka valehdella "jumalan valvontakameroista" jätät vain kertomatta kenen kameroita tarkoitat. Ota esimies juoneen mukaan, koska häneltä kysytään asiasta kuitenkin. Hän lupaa sitten kyselijöille tarkan raportin tilojen valvontakameroista viikon kuluttua.
Annan 2 päivää aikaa. Kuppi palaa takaisin kaappiin, voin lyödä vetoa. Viikon kuluttua esimies kertoo, ettei kameroita ole vaan n. 5 vuotta aiemmin oli ja tämä oli väärinkäsitys.
ps. vie se kuppi sitten kotiin. luotettavuustesti on suoritettu
Ettet olisi epähuomiossa laittanut sitä johonkin todella outoon paikkaan? Itse ainakin olen välillä löytänyt esim jääkaapista ties mitä tavaraa. On ollut pakastepussia, kaukosäädintä, tyhjää jugurtti purkkia.. Kerran hävisi puhelin ja kun siihen sitten soitettiin niin siellä se iloisesti pirisi biojätteen seassa.....
Täällä taas. Tulostin päivän päätteeksi keittiöön jääkaapin oveen lapun, jossa lukee jotakuinkin
KADONNUT/VARASTETTU
Sininen muumimuki (Rauha)
[netistä otettu kuva]
Palautathan tiskikaappiin tai työpöydälleni pe 12.8. mennessä, niin en aloita jatkotoimenpiteitä.
Jos hajotit sen, olethan valmis korvaamaan.
Terkuin, "Mmuki"
Yritin ehtiä vielä puhumaan epäilemäni työkaverin kanssa päivän päätteeksi, mutta hän lähti tasan silloin, kun työpäivä päättyi ja itselläni oli työt huonossa vaiheessa juuri siinä kohtaa. Muilta työkavereilta kysyin ohimennen, kukaan ei ainakaan tunnustanut mitään eikä kenestäkään tullut samanlaista epäilystä kuin tästä yhdestä. Kurkkasin vielä lähteissäni roskiksen, keittiön kaapit, jääkaapin, mikron, työpöytäni laatikot ja jopa vessan, ei löytynyt. Jos olisin ollut toimistolla yksin, olisin tarkastanut työkaverienkin laatikot, nyt en kehdannut. En myöskään sanonut muille mitään epäilyksistäni ja kuten arvelinkin, esimies ei ole lukenut spostiaan (tai ainakaan vastannut). Toivottavasti maanantaina selviää lisää.
AP
sano ; noniin liisa tuoppa se muki takaisin, sut on nähty vievän sen