Työkaveri varasti muumimukini
Pitkä sepustus, pahoittelen.
Minulla on töissä kahvimukina sininen Rauha-muumimuki, jonka olen joskus kauan sitten saanut lahjaksi silloiselta hyvältä ystävältäni. Työpaikkani on suht pieni toimisto, meitä on yhteensä kahdeksan henkeä. Jokaisella on omat mukit ja niitä pidetään keittiön kuivauskaapissa. Tai siis ne pitävät, jotka pesevät mukinsa, toisilla se on aina pöydällä. Itse kuitenkin pesen omani yleensä päivän päätteeksi ja pistän kaappiin kuivumaan.
Yksi työkaverini meinasi pudottaa silmät päästään, kun joskus näki minkä mukin olin tuonut kahvimukikseni. Sanoi, että kyseessä on vähän arvokkaampi muumimuki ja kyseli, että enkö pelkää että se hajoaa töissä. Sanoin että ei pelota, vaikka onhan sillä vähän tunnearvoa, kun sen olen kerta lahjaksi aikanaan saanut.
Työkaveri on siitä asti (noin kaksi vuotta) vahdannut mukiani kuin haukka ja on välillä kysellyt, olisinko kiinnostunut myymään sen "kerta se on sulle niin arvoton, että voit pitää sitä työpaikan kahvimukina". Ja hänen kokoelmastaan tämä muki kuulemma vielä puuttuu. Olen aina sanonut kohteliaasti ei.
Tänä aamuna, kun tulin töihin, ei muki ollutkaan tiskikaapissa paikoillaan. Ajattelin, että olen jättänyt sen pöydälleni - niin käy joskus kiireessä ja nyt on ollut todella kiireistä - mutta muki ei ollut sielläkään. Kurkkasin varuiksi vielä muut keittiön kaapit, neukkarit ja jopa omat laatikkoni, ei mukia. Otin sitten keittiöstä yhden varamukeistamme (muutama muki firman logolla, asiakastapaamisia varten) ja kaadoin siihen kahvia, kun tänä muumimukiani himoinnut työkaveri tuli paikalle. Silmissä pilkahti tietävästi, kun hän mukaviattomalla äänellä kysyi, että "ai asiakastapaaminen heti aamusta?". Sanoin tiukasti että ei, vaan mukini on kadonnut. Työkaveri kohautti olkiaan ja sanoi välinpitämättömällä äänellä jaa ja lähti keittiöstä.
Onko työkaverini varastanut muumimukini? Tiedän, että hän jäi vielä tekemään töitä eilen kun lähdin, joten hänellä oli mahdollisuus.
Kommentit (396)
Poliisiasia on vähän överiä. Kertoisin kaikille miten kävi ja sanoisin ettei kannata enää pitää mitään arvokasta näkösällä toimistossa. Sinulta oli muumimukin lisäksi hävinnyt käsilaukusta, lompakosta 100 € kun olit tauolla. Ettei tällaista ole ennen tapahtunut. Luulisi uusinta tyyppiä hieman kuumottavan.
Kysy vaikka työjuttujen varjolla että voisitteko tavata hänen luonaan ja pengo sitten kaikki kaapit. Muki on varmasti siellä. Jos ei suostu niin muki on sitä varmemmin siellä.
Kai muumimukikin voi olla statussymboli:DD
Huomaako muut että ainakin muutama vastaus on ap:n itsensä näppikseltä?
Ei vaikuta uskottavalta. Jos tyyppi on jo useampaan kertaan osoittanut kiinnostusta mukia kohtaan, hän olisi täysi idiootti, jos pöllisi sen.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta uskottavalta. Jos tyyppi on jo useampaan kertaan osoittanut kiinnostusta mukia kohtaan, hän olisi täysi idiootti, jos pöllisi sen.
Et siis usko, että maa kantaa päällään täysiä idiootteja? Taidat olla aika nuori, tai muuten kokematon. Hyvä niin. Mutta on heitä olemassa, moukkia ja varkaita, usko pois.
Kerro työkavereille että duunissa on rosvoja.
Siivooja olis niin itsestäänselvä syytettävä, että työkaveri on saattanut laskelmoida sen varaan. Mutta varovasti kun syyttelette.
Mun yks vitun pihi työkaveri (sama työmatka, peri bensarahaa yms.) syytti mua, että olisin käyttänyt hänen levitettään, kun sitä oli mennyt rasian kanteen. En ollut, mutta aika kurja olo tuli kaikkien edessä olla syytettynä. Varsinkin kun levitettä voi päätyä kanteen rasian tippuessa tms. ilman että valtavaa rikosta on tapahtunut. Ja haloo, maksaako mikään levite yli kymppiä.
No niin, pikainen päivitys kahvitauolta. Työkaveri palasi lounaaltaan juuri, kun oma taukoni päättyi. Minut nähdessään näytti ensin pelokkaalta, sitten vähän mairealta (?!). Päätinkin pysäyttää hänet ja kysäisin ihan pokkana, että onkos muumimukikokoelma saanut viime aikoina täydennystä. Hän oli hetken hiljaa ja vastasi sitten myhäilevästi "voi ollakin". Esimiehemme palaa lomalta maanantaina, ajattelin ottaa asian käsittelyyn hänen avullaan heti silloin. Laitoin hänelle jo nopeasti sähköpostin aiheesta, en tiedä lukeeko enää viimeisinä lomapäivinään työpostiaan kovin ahkerasti. Ja jos ehdin, niin teen kuitenkin vielä sellaisen varastettu-lapun keittiöön.
AP
Vierailija kirjoitti:
Poliisiasia on vähän överiä. Kertoisin kaikille miten kävi ja sanoisin ettei kannata enää pitää mitään arvokasta näkösällä toimistossa. Sinulta oli muumimukin lisäksi hävinnyt käsilaukusta, lompakosta 100 € kun olit tauolla. Ettei tällaista ole ennen tapahtunut. Luulisi uusinta tyyppiä hieman kuumottavan.
Hyvä idea, voisin yrittää!
AP
Jeesus mikä tollo 😃 Se on jumalauta MUKI!
Mmuki kirjoitti:
Työkaveri varasti muumimukini
Pitkä sepustus, pahoittelen.
Minulla on töissä kahvimukina sininen Rauha-muumimuki, jonka olen joskus kauan sitten saanut lahjaksi silloiselta hyvältä ystävältäni. Työpaikkani on suht pieni toimisto, meitä on yhteensä kahdeksan henkeä. Jokaisella on omat mukit ja niitä pidetään keittiön kuivauskaapissa. Tai siis ne pitävät, jotka pesevät mukinsa, toisilla se on aina pöydällä. Itse kuitenkin pesen omani yleensä päivän päätteeksi ja pistän kaappiin kuivumaan.
Yksi työkaverini meinasi pudottaa silmät päästään, kun joskus näki minkä mukin olin tuonut kahvimukikseni. Sanoi, että kyseessä on vähän arvokkaampi muumimuki ja kyseli, että enkö pelkää että se hajoaa töissä. Sanoin että ei pelota, vaikka onhan sillä vähän tunnearvoa, kun sen olen kerta lahjaksi aikanaan saanut.
Työkaveri on siitä asti (noin kaksi vuotta) vahdannut mukiani kuin haukka ja on välillä kysellyt, olisinko kiinnostunut myymään sen "kerta se on sulle niin arvoton, että voit pitää sitä työpaikan kahvimukina". Ja hänen kokoelmastaan tämä muki kuulemma vielä puuttuu. Olen aina sanonut kohteliaasti ei.
Tänä aamuna, kun tulin töihin, ei muki ollutkaan tiskikaapissa paikoillaan. Ajattelin, että olen jättänyt sen pöydälleni - niin käy joskus kiireessä ja nyt on ollut todella kiireistä - mutta muki ei ollut sielläkään. Kurkkasin varuiksi vielä muut keittiön kaapit, neukkarit ja jopa omat laatikkoni, ei mukia. Otin sitten keittiöstä yhden varamukeistamme (muutama muki firman logolla, asiakastapaamisia varten) ja kaadoin siihen kahvia, kun tänä muumimukiani himoinnut työkaveri tuli paikalle. Silmissä pilkahti tietävästi, kun hän mukaviattomalla äänellä kysyi, että "ai asiakastapaaminen heti aamusta?". Sanoin tiukasti että ei, vaan mukini on kadonnut. Työkaveri kohautti olkiaan ja sanoi välinpitämättömällä äänellä jaa ja lähti keittiöstä.
Onko työkaverini varastanut muumimukini? Tiedän, että hän jäi vielä tekemään töitä eilen kun lähdin, joten hänellä oli mahdollisuus.
En tiedä.
Skeletor von Doberman kirjoitti:
Varkaalle se on ollut ilmeisesti muutakin kuin pelkkä muki. Olishan sieltä voinut tarpeeseensa viedä jonkun muunkin mukin.
Skeletor von Doberman kirjoitti:
Ja jonkun henkilökohtaista omaisuutta. Sua ei varmaan haittais, jos sulta vietäis vähäarvoista tavaraa, kun se on vain...?
Porukka kasaan ja kysyt tietääkö kukaan mukista. Jos ei vastausta niin sanot tekeväsi rikosilmoituksen.
Älä mitään vihjaile vaan kysyt suoraan jonkun muun läsnäollessa että oletko vienyt mukini? Jos kieltää niin kerrot että se on hävinnyt ja kyselet muilta. Jos mukia ei löydy niin sitten yhteys esimieheen ja kerrot että se on varastettu. Kerrot myös työkaverin kyselleen mukin ostoa jne. mutta et voi/saa syyttää häntä mistään.
Mun työpaikalla on kerran käynyt niin että erään työkaverin laukusta rahapussista oli hänen mukaansa hävinnyt 20€. Huoneessa oli sillä hetkellä vain yksi ihminen, jota sitten tämän rahansa hävinnyt syytti aika suoraan. Olin itse "todistajana" että yksin jäi huoneeseen istumaan. En ottanut varkauteen mitään kantaa. Tätä sitten hieman selviteltiin ja varkaaksi syytetty ei tunnustanut, mutta jätti ikuisen pahan ilmapiirin työpaikalle. Sekä varkaaksi syytetty että syyttäjä motivaatio laski ja kaikki kyräilivät toisiaan. Lopetin sitten työt melko pian enkä tiedä miten siinä kävi. Syyttäjä taisi lähteä kanssa melkein heti sen jälkeen. Itse en ikinä olisi uskaltanut syyttää ketään varkaaksi ilman pitäviä todisteita.
Hei haloo. Jos teitä on firmassa 8 henkilöä, et kai tosissasi kuvittele, että työkaveri varastaisi mukisi? Itse loukkaantuisi tuolaisista syytöksistä verisesti. Vaikka työkaveri mukiasi on ihaillut, tuskin hän kahta vuotta on kerännyt rohkeutta varastaa sitä. Sanoit itsekin, ettet ollut aamulla varma, olitko unohtanut kuppisi pöydällesi vai et. Katso nyt ensiksi joka paikasta (myös roskiksesta), myös niistä kummallisista. Voihan olla, että joku on vahingossa pudottanut sen, kun on tiskikonetta tyhjentänyt tai laittanut sen eri paikkaan, mitä yleensä. Entäs onko teillä siivooja esim. vaihtunut?
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo. Jos teitä on firmassa 8 henkilöä, et kai tosissasi kuvittele, että työkaveri varastaisi mukisi? Itse loukkaantuisi tuolaisista syytöksistä verisesti. Vaikka työkaveri mukiasi on ihaillut, tuskin hän kahta vuotta on kerännyt rohkeutta varastaa sitä. Sanoit itsekin, ettet ollut aamulla varma, olitko unohtanut kuppisi pöydällesi vai et. Katso nyt ensiksi joka paikasta (myös roskiksesta), myös niistä kummallisista. Voihan olla, että joku on vahingossa pudottanut sen, kun on tiskikonetta tyhjentänyt tai laittanut sen eri paikkaan, mitä yleensä. Entäs onko teillä siivooja esim. vaihtunut?
Tais tulla mukivaras linjoille
Mä tekisin vähin äänin rikosilmoituksen, jos kyseessä on kerran 200e arvoinen keräilyesine.
Olihan muki kuitenkin silläkin tavalla arvokas, että olit saanut sen lahjaksi ystävältä, samoin jos et olisi mukistasi pitänyt, tuskin olisit sitä päivittäin halunnut katsoa, joten mahdollinen varkaus on sitäkin moitittavampaa.
Olin itse kauan siivooja, enkä haluaisi siivoojaa tai muuta tiloissanne käyvää syyttää ilman todisteita, mutta valitettavasti tiedän kaksikin siivoojan kesälomittajaa, jotka pantiin pois varkauksien takia. Jos muki on rikkoutunut tiskauksen tai siivouksen yhteydessä, palat löytynevät vielä ao. roskista.