Voiko häävierailta tiedustella, paljonko he syövät?
Kun on se lanka, jossa meinataan tarjota 100g ruokaa naisille ja 200g miehille. Jos rahasta on tiukkaa, voinko kysyä vierailta etukäteen, paljonko he syövät? Vai voinko jo etukäteen varata naisille vähemmän? Onko 100g tarpeeksi?
Kommentit (403)
Tein kyselyn tämän ketjun innoittamana. Käykää äänestämässä :)
http://www.vauva.fi/keskustelu/2629429/riittaako_valmismakaronilaatikko…
En jaksa nyt kommentoida Ap:lle, mutta sen kysyn, että onko tää "satsata" kovinkin yleinen murresana, kun itse kyllä saNtsaan - jos santsaan - ruokaa. Paitsi ehkä Ap:n häissä...
Ap älä pliis mene naimisiin jos kutsut vieraita. Tuollainen köyhäily on vaan noloa.
Olisiko mahdollista tehdä jonkin sortin äänestys kuinka moni nainen täällä on todella niin pieniruokainen, että 100g ruokaa riittää päivälliseksi? Ap ei näytä käsittävän, että he miehensä kanssa selvästi edustavat jotain hyvin marginaalista erittäin pieniruokaisten ryhmää...
Itse olen normaalikokoinen nainen, mutta hyvin perso hyvälle ruualle, makeasta en sitten taas välitä. Enkä tarkoita siis mitään gourmee ruokaa, vaan iha normaalia hyvin tehtyä kotiruokaa. Itse ainakin odotan juhlilta, joissa tiedän tarjottavan ruokaa juuri sitä ruokaosuutta. Ja otan kyllä lautasen ihan täyteen ja usein ruoka on niin hyvää, että tekee mieli santsata vaikkei oikeasti jaksakaan. En tosiaan syö lounasta ennen tällaisia tilaisuuksia. Ja myös se 400g makaronilaatikko menee ihan helposti...
Jos minulta kysyttäisiin olenko pieni-vai isoruokainen vastaisin pieniruokainen, koska en kehtaisi sanoa olevani possu ja olettaisin ison annoksen tarkoittavan jotain rekkamiehen mättöateriaa. Mutta 100g... Ei siihen oo edes sanoja...
Ps. Itse en voi syödä maitotuotteita ja eräissä juhlissa etukäteen sitä kysyttiin. Kaikki ruuat näyttivät todella hyviltä mutta näyttivät sisältävän kermaa yms. tästä kysyttyäni vastaus oli "onhan sulle siinä sitä salaattia.. Harmitti ja jos oisin vegaanina näissä häissä harmittais varmasti myös
Vierailija kirjoitti:
300g on iso annos koska 400g on valmismakaroonilaatikon koko ja siitä riittää ainakin kahdelle aikuiselle ja voi jäädä ylikin. Harmittaa kun joutuu koko ajan toistamaan itseäni.
-ap
Ei meillä kyllä kahdelle aikuiselle riitä 400 g valmismakaronilaatikko. Korkeintaan hätätapauksessa sitten, jos on kylkeen salaattia ja paljon leipää, mutta en tietoisesti koskaan varaisi noin pientä määrää ruokaa meille ateriaksi. Sinä ja miehesi vaikutatte olevan todella pieniruokaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju oli alun perin siitä onko 100g naisille sopiva ja 100g miehille. Miksi täällä väitellään minun häistäni sitä en ymmärrä.
Noin vähäinen ruokamäärä ei riitä missään tapauksessa. Tätä sinulle on yritetty kertoa 22 sivun verran, mutta jostain syystä et tunnu uskovan vaan vänkäät vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Häät alkavat kuudelta ja juhlapaikka on varattu kymmeneen saakka. Ennen ruokaa on vihkiminen ja vähän puheita ja hääleikeistä en tiedä koska juhlat ovat ensi vuonna vasta.
Eli kello voi olla jo kahdeksan ennenkuin vieraat pääsevät syömään. Saattaa olla aika kova nälkä siinä vaiheessa jo monella, vaikka lounasta olisikin syöty esim. klo 14 aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
300g on iso annos koska 400g on valmismakaroonilaatikon koko ja siitä riittää ainakin kahdelle aikuiselle ja voi jäädä ylikin. Harmittaa kun joutuu koko ajan toistamaan itseäni.
-ap
Miksi oletat kaikkien olevan yhtä pieniruokaisia kuin te olette?
Ei tästä aloituksesta ole aineksia uuteen "200 g makaronilaatikkoa" -aloitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ap ollu mitkään ökyjuhlaohjeet, vaan ihan tavalliset annoskoot 😆 oikeesti, jos sinä ja kynäniskamiehesi täytytte 200g ihan ÄHKYYN asti, ei se tarkoita että se tai vähemmän olisi joku normaliuden mittari.
Ps. Jos kyselet etukäteen, saa vieraat sen kuvan, että heiltä odotetaankin että syövät vain muutaman haarukallisen.
Pps. Naurettavin juttu oli kun joku kehuskeli sopineensa läheisten kanssa, että ovat vain syövinään. Kas, kun ap ei innostunut tästäkin.
Taisi olla vitsillä heitetty ehdotus,mutta siinähän ap pääsisi vielä halvemmalla:pistää vain kauniin kattauksen,ja tarjoilee vieraille mielikuvitusruokaa ja juomaa(siis kuten lapset leikeissään).Vieraatkin voisivat säästää ja tuoda vain mielikuvituslahjoja.Tulisi paljon edullisemmaksi kuin kuin riittämätön karjalanpaistitarjoilu.
http://eat.fi/uploads/thumbnails/images/restaurant/408/11843_600x200.png
Tällainen pitää vähintään tarjoilun olla jokaiselle vieraalle.
Se ei ole satsata, vaan SANTSATA!
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole satsata, vaan SANTSATA!
Eli kun ap ei satsaa häihin (ainakaan riittävästi), ni kenenkään ei tarvi santsata häissä.
Luulen että vieraat ottavat lahjansa mukaansa kotiinlähtiessään, jos ap meinaa tarjota ruokaa noin, että kaikki jäävät nälkäisiksi ja vihaisiksi :)
100 g ruokaa naisille... nyt mä olen kaiken kuullut...
Saanko tulla vieraaksi sun häihin, kiinnostaisi tarkkailla vieraiden tunnelmia :)
Onko kukaan vinkannut Ylelle tätä? Olis niin Satuhäät parhaimmistoa 😃😃
Niin läpinäkyvä provo että...miten joku jaksaa 25 sivua vastata.
Kääretorttua on varmaan sitten varattu 10 g / nuppi. :D Tai varmaan 5 g piisaa... :) :D Eiku pistetään sekin vielä puoliksi!
Täytyy sanoa, että tämä on historian jankkaavin ketju ja minä sentään olen palstaillut 12/98 lähtien.
"Kun joutuu koko ajan toistamaan itseään" :-D
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että tämä on historian jankkaavin ketju ja minä sentään olen palstaillut 12/98 lähtien.
"Kun joutuu koko ajan toistamaan itseään" :-D
Ei kyllä mun mielestä vieläkin jankkaavampi oli se kihlautumis-ketju...
Oikeasti..?
Juu laita sähköpostiin kysely johon vastattava päivämäärään X mennessä. Ja oltava gramman tarkkuudella.
Kerrankin provo, joka ei kuollut parin sivun jälkeen. :D ap on hyvä esittämään vajaaälyistä.
Onkohan vierailta kysytty etukäteen myös kuinka paljon aikovat syödä hääkääretorttua sen jälkeen kun ovat syöneet 100-300 g hääkarjalanpaistia ja hääperunoita? 😂