Voiko häävierailta tiedustella, paljonko he syövät?
Kun on se lanka, jossa meinataan tarjota 100g ruokaa naisille ja 200g miehille. Jos rahasta on tiukkaa, voinko kysyä vierailta etukäteen, paljonko he syövät? Vai voinko jo etukäteen varata naisille vähemmän? Onko 100g tarpeeksi?
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin miehen kanssa läpi kutsuvieraslista ja arvioitiin paino. Laiha 1, normaali 2, lihava 3 annosta. Tuolla logiikalla ruokaa jäi just sen verran yli, että saatiin siitä miehen kanssa seuraavan päivän lounas, ei yhtään enempää. Täytyy muistaa, että "normaalin ihmsien" annos on nykyisin noin kaksi annosta. Siitä voi sitten laskea, että paljonko yhteensä kuluu.
Teillä kävi tuuri! Unohditte laihat suursyömärit. Tai isoruokaset lapset. Meidän poika söi jo päiväkodissa 7 perunaa. Olivat huolissaan miten pärjää lomalla... Sai suursyömärin arvon. Hoikka poika edelleen.
Ohis. Kun poikani asui opiskeluaikaan muualla, vanhemmille tullessaan hänellä oli jääkaappi ensimmäisenä kohteena. Kotona asuessaankin oli vähän väliä syömässä, paino normaali.
Tämä ketju oli alun perin siitä onko 100g naisille sopiva ja 100g miehille. Miksi täällä väitellään minun häistäni sitä en ymmärrä.
Häät alkavat kuudelta ja juhlapaikka on varattu kymmeneen saakka. Ennen ruokaa on vihkiminen ja vähän puheita ja hääleikeistä en tiedä koska juhlat ovat ensi vuonna vasta. Hääbudjetti on minun ja miehen yksityisasia...
300g on iso annos koska 400g on valmismakaroonilaatikon koko ja siitä riittää ainakin kahdelle aikuiselle ja voi jäädä ylikin. Harmittaa kun joutuu koko ajan toistamaan itseäni.
-ap
Eiköhän tätä keskustelua ole jauhettu jo niin, että kaikki ymmärtävät pelleilyksi tämän. Ap keksii päästään hauskan jutun, jota me mammat nyt olemme ruotineet.
Parahin ap, hauska juttu, mutta alkaa kyllästyttämään toistojen toisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat on noin tiukilla, suosittelen korppukahveja. Korppuja saa edullisesti säkeittäin. Ei maksa paljon per nuppi, vaikka joku erehtyisi ottamaan toisenkin korpun.
Kiitos, tämä oli hyvä.
Anteeksi. Hääkorppuja Tottakai.
Naisille 1 ja miehille 2. Onneksi lapsia ei ole. On niin huonot hampaat!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa tarjota 2kg ruokaa... Nämä ovat häät ja minä haluan kuitenkin tarjota ruokaa (100g-300g) kaukaa tuleville vieraille. Eikö karjalanpaisti ole kuitenkin parempi kuin ei mitään? En ymmärrä, miksi tarjoilu pitäisi poistaa. On siis sekä karjalanpaistia että salaattia. Perunaa saa ottaa lisääkin. Jälkkäriksi on hääkääretorttua niin uskon että lähtee nälkä. Vegaanit ovat tottuneet salaattiin. Eikö kaikki ole tyytyväisiä. Nämä ovat kuitenkin siis häät eli rakkauden juhla.
-ap
Älä kutsu ketään, mene sen pieniruokaisen miehesi kanssa maistraattiin. Säästätte sapuskarahat ja voitte ihan kahdestaan mennä mäkkäriin jakamaan hampurilaisannoksen puoliksi, kun olette "niin" vähään tyytyväisiä. Onnea teille!
Vaikka varaisit jokaiselle 300 g ruokaa, se loppuisi kesken. Mutta onneks perunoita riittää hei!
Ja voi vitun hääkääretorttu...
0/5
Mites noi astiat? Tuoko jokainen oman haarukkansa ja veitsensä? Lautaset teidän täytyy varmaan vuokrata tai käyttää kertakäyttölautasia - niitä on sopivan pieniäkin. Koska muuten joku voi tuoda liian ison lautasen mukanaan,
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju oli alun perin siitä onko 100g naisille sopiva ja 100g miehille. Miksi täällä väitellään minun häistäni sitä en ymmärrä.
Häät alkavat kuudelta ja juhlapaikka on varattu kymmeneen saakka. Ennen ruokaa on vihkiminen ja vähän puheita ja hääleikeistä en tiedä koska juhlat ovat ensi vuonna vasta. Hääbudjetti on minun ja miehen yksityisasia...
300g on iso annos koska 400g
on valmismakaroonilaatikon koko ja siitä riittää ainakin kahdelle aikuiselle ja voi jäädä ylikin. Harmittaa kun joutuu koko ajan toistamaan itseäni.
-ap
Älä sitten toista, vaan vastaa kysymyksiin!! Montako vierasta jne?
Olen ihan varma, että tämä on sama provo, joka jankutti siitä häämakaroonilaatikosta. Eikös sekin ollut näin kesällä, viime vuonna?
Vierailija kirjoitti:
300g on iso annos koska 400g on valmismakaroonilaatikon koko ja siitä riittää ainakin kahdelle aikuiselle ja voi jäädä ylikin. Harmittaa kun joutuu koko ajan toistamaan itseäni.
-ap
Joudut toistamaan itseäsi koska sinun kaalisi ei mene yksinkertainen asia: 400g makaronilaatikko ei riitä kahdelle. Jos se sinulle ja miehellesi riittää ja siitä jää "jopa yli" niin olette epänormaaleja ja erittäin, erittäin, erittäin vähäruokaisia. Tässä ketjussa kymmenet ja taas kymmenet ovat yrittäneet takoa kaaliisi että 300g per nenä on normaali "pieniruokainen" ruoka-annos.
Vierailija kirjoitti:
-ap
En mäkään söisi valmismakaronilaatikkoa edes sitä pariasataa grammaa, on se niin pahaa. Teen ihan itse silloin harvoin kun lastenlapset ovat meillä ja tykkäävät siitä varsinkin, kun panen sinne juustoraastetta joukkoon. Mutta voithan sä kaupan tavaraa tarjota häissäsi, tulee halvaksi ja porukat lähtee äkkiä pois.
Vieraita on tulossa 28 tällä hetkellä. Paistia riittää kaikille.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vieraita on tulossa 28 tällä hetkellä. Paistia riittää kaikille.
-ap
Eli jos varaisit automaattisesti 300g per nenä, silloin 28 vierasta + miehesi lihantarve olisi seuraava:
29*0,3 = 8,4 kg > pyöristys 9 kiloon > kilohinta n. 3 euroa > rahaa menee 27 euroa.
Jos taas teetät kyselyn ja 14 vieraista sanoo syövänsä 100g, 8 vierasta plus miehesi sanoo syövänsä 200g ja 6 vierasta sanoo syövänsä 300 g, niin lihantarve olisi seuraava:
14*0,1 + 9*0,2 + 6*0,3 = 5 kg > rahaa menee 5*3 = 15 euroa.
Onko sulle ihan oikeasti 12 euron erotus noin paha ettei rahat riitä????? Sillon ei kannattais häitä järjestää ollenkaan.
Ja edelleen, jos jotain jää yli (mitä EDELLEEN VAHVASTI EPÄILEN, KOSKA IHMISET KYLLÄ SYÖ JUHLISSA), niin voitte heittää jämät vaikka jonnekin kodittomien yhdistykselle.
Meillä oli tänään karjalanpaistia. Punnitsin huvikseen annokseni, eli kaksi perunaa ja suurehko kauhallinen paistia ja lientä. Painoi 290g. Lisäksi söin n. 3 desiä salaattia (salaatti, kurkku, paprika, salaattijuusto) ja join 4 dl vettä. Leipää en syönyt. Mieheni vetää helposti tuplasti tuon ja leipää päälle!
Kaupan makaronilaatikosta syön töiden jälkeen puolet ja lisäksi ison keon porkkanaraastetta. Sillä lähtee nälkä mutta ei tule ähkyyn. Illalla pitää syödä vielä jotain pientä, esim jugurtti tai hedelmää. Mieheni syö yksin yhden laatikon. Olemme molemmat hoikkia.
Minä olen mielestäni suht pieniruokainen ja en oikeesti tulisi kuin vihaiseksi 100g:sta perunaa ja karjalanpaistia! Eli jos alat vierailta kysymään, että ovatko he pieniruokaisia, niin se ei riitä, koska harva pieniruokainen on niin pieniruokainen kuin sinä tarkoitat. Kysy siis niin, että syötkö valmismakaronilaatikosta neljäsosan, puolet vai yli puolet. Veikkaan että suurin osa vastaa yli puolet.
Vierailija kirjoitti:
Kun on se lanka, jossa meinataan tarjota 100g ruokaa naisille ja 200g miehille. Jos rahasta on tiukkaa, voinko kysyä vierailta etukäteen, paljonko he syövät? Vai voinko jo etukäteen varata naisille vähemmän? Onko 100g tarpeeksi?
Mitä, meinaaatko syöttää vieraille LANKAA, yäk! Kysy sitten samantien, kakkaavatko he sen langan myös teidän pyttyynne; on nimittäin tukkoonmenonvaara.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka varaisit jokaiselle 300 g ruokaa, se loppuisi kesken. Mutta onneks perunoita riittää hei!
Ja voi vitun hääkääretorttu...
0/5
En ole ennen elämässäni kuullut HÄÄKÄÄRETORTUSTA, mikä se on? Säästetöönkö siinäkin? Eikös yleensä aina tarjota hääkakkua vähintäänkin (jälkiruuaksi)?!
Hahhahhaa, typerin kuulemani juttu ikinä! Mutta ap, kysy ihmeessä jos haluat, anna palaa vaan!
Kuulemme vastaukset varmasti feissarimokien kautta 😂
Ps. Uskon tämän olevan provo, täytyy kyllä ihailla näin hienoa ajatuksenlentoa 🙂
Miten pieni pitää HÄÄbudjetin olla, jos ei ole varaa tarjota riittävästi KUNNON ruokaa n. 30 hengelle?? Etenkin jos meinaa valmistaa kaikki tarjottavat itse! Jollain 300 eurolla saa jo aika hulppeat tarjoilut noin pienelle porukalle!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa tarjota 2kg ruokaa... Nämä ovat häät ja minä haluan kuitenkin tarjota ruokaa (100g-300g) kaukaa tuleville vieraille. Eikö karjalanpaisti ole kuitenkin parempi kuin ei mitään? En ymmärrä, miksi tarjoilu pitäisi poistaa. On siis sekä karjalanpaistia että salaattia. Perunaa saa ottaa lisääkin. Jälkkäriksi on hääkääretorttua niin uskon että lähtee nälkä. Vegaanit ovat tottuneet salaattiin. Eikö kaikki ole tyytyväisiä. Nämä ovat kuitenkin siis häät eli rakkauden juhla.
-ap
"Vegaanit ovat tottuneet salaattiin", onpa aika tylyä! Olen itse kaikkiruokainen, mutta sanon sen, että on TOSI epäkohteliasta asettaa vieraat eri asemaan sen perusteella, syövätkö he lihaa vai eivät. Hyviin tapoihin kuuluu varata kasvisvaihtoehto myös, jos muillekin on kerran lämmin ruoka.
Miksi toistat kuin papukaija samaa asiaa mutta jätät vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin?
Ole hyvä ja vastaa nyt oheisiin kysymyksiin:
Mihin aikaan juhlat alkavat?
Mitä juhlissa on ohjelmassa ennen ruokailua, eli kauanko ruokaa pitää odottaa?
Mihin aikaan juhlat päättyvät?
Mikä on hääbudjettinne?
Mistä olet saanut päähäsi että 300 g ruokaa on suuri annos?