Eroaisitko, jos poikaystävä heittäisi kissasi nisksvilloista monen metrin päähän lattialle?
Kissa kuulemma häiritsi pelaamista kun kiehnäsi tietokonepöydällä. Pelästyi kunnolla ja on ollut nyt koko päivän eteisen rappusten alla. En uskalla enää jättää heitä kahden.
Kommentit (162)
Jospa heittäisit sen keskenkasvuisen cs-jonnen niskavilloista pyöriteltyäsi sitä niistä hetken ympäri seiniä pihalle ja sitten ihan tieteen nimissä voisit katsoa miten herran kone reagoi vastaavanlaiseen parin metrin tempaisuun.
No pitääkö ne kissat päästää pöydälle? Meillä ei saa mennä ja useasti nostetaan ne niskasta maahan. Paiskaaminen tietty vähän yli, mutta jos oli jotain tärkeää kesken niin ymmärtäähän tuon.
Eroaisin.
Miten voisit olla eroamatta? Paitsi jos miesihanteesi on eläinrääkkääjä.
Eroaisin. Se miten ihminen kohtelee eläintä kertoo kaiken tarpeellisen.
Eläinrääkkäys on muutenkin pahempi kun ihmisen kaltoin kohtelu, koska eläimelle et voi selittää, että MIKSI niin tapahtui. Esim. jos ihminen pahoinpidellään ja vertaat eläimen pahoinpitelyyn. Ihminen tietää, että suurin osa ihmisistä on ihan kunnollisia, ja ettei ole kovin todennäköistä, että ihminen pahoinpideltäisiin uudelleen. Ihmisille on terapiaa, tukiverkostoa, kaikenlaisia tukimuotoja selviytymisen varalle. Eläin kärsii pahoinpitelystä enemmän juuri näiden puutteiden vuoksi. En sano, että ihmiset eivät kärsisi, tottakai on kamalaa jos ihmisiä pahoinpidellään. Mut eläintä ei voi oikein tukea mitenkään. Voi vain rakentaa luottamusta pienillä teoilla, ei paljoa vaihtoehtoja, koska lauseita eivät eläimet ymmärrä. On väärin ajatella, että "eläimet ovat vain eläimiä", koska me ollaan kaikki eläviä olentoja, joilla on henkiset ja fyysiset tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä kommentteja taas täällä (ainakin alussa). Onko teillä edes ollut kissoja ja tiedättekö esim kuinka villejä ne voivat olla?
Kissat yrittävät hyppiä pöydille, änkeävät syliin, yrittävät mennä vauvojen päälle nukkumaan, saattavat pentuna purra, raapivat huonekaluja, hyppivät näppäimistölle.. Ei niiden voi antaa tehdä mitä tahansa ja pomottaa, vaan joskus on näytettävä kissalle mitä ei saa tehdä.
Emokin kantaa kissoja niskavilloista, ja jos kissa ei muuten usko - esim pois nostamalla, hieman vettä nokkaan suihkauttamalla, on ihan ok joskus raivostua ja nakata kissa niskavilloista pois kielletyltä alueelta.
Eri asia sitten jos poikaystävä on joku raivopää ja väkivaltainen muuten, mutta on ok siirtää kissa vihaisesti niskavilloista jos ei muuten usko.
Mä olen aivan samaa mieltä. Mulla ja mun miehllä on kissa ja kyllä mun mies on ottanut sitä niskavilloista kiinni ja heittänyt pois ja siinä ei ole mitään pahaa minun mielestä.
Viitaten edelliseen: Siis jos kissa on ollut kielletyillä alueilla ja on ainakin tuosta oppinut
Vierailija kirjoitti:
Viitaten edelliseen: Siis jos kissa on ollut kielletyillä alueilla ja on ainakin tuosta oppinut
Vuoden pariskunta on löytynyt! Heittelette varmaan myös toisianne (ja lapsianne, jos niitä on) pitkin taloa niskoista, noin niinkuin että ottaa opiksi? Osaatteko te puhua tai ylipäätänsä kommunikoida kuten normaalit homo sapiensit?
Kyllä!!!En miettisi hetkeäkään tuollaisen käytöksen jälkeen jätänkö vai en!
Vierailija kirjoitti:
Kissa kuulemma häiritsi pelaamista kun kiehnäsi tietokonepöydällä. Pelästyi kunnolla ja on ollut nyt koko päivän eteisen rappusten alla. En uskalla enää jättää heitä kahden.
Todellakin eroaisin.Kyllä sen häiritsevän eläimen voi hätistellä pois lempeästikin,mies on pelottava hullu, jos alkaa heitellä eläviä olentoja,en osaa kuvitella seurustelevani sellaisen kanssa.
Kai te eläinten pahoinpitelyn puolustelijat hyväksytte myös lasten ruumiillisen kurituksen? Enkä tarkoita mitään silmitöntä väkivaltaa jokaisesta pikkurikkeestä vaan esim. kevyttä luunappia. Vai onko se pieni näpäytys joka ei edes tunnu missään, korkeintaan säikäyttää ja pistää miettimään tekosiaan, pahempi asia kuin eläinten viskominen pitkin seiniä? Kissan niskasta nostaminen ei ole pahoinpitelyä, viskely on.
Voi kissiä :(
Jättäisin miehen enkä epäröisi yhtään. Pitää olla aika sadisti että voi heitellä puollustuskyvytöntä eläintä. Ja haluatko itse olla seuraava jota riepotellaan pitkin kämppää?
Jätkä lentäisi kuin leppäkeihäs ulos. Sitten pyytäisin isobroideja hakkaamaan hänet.
Kyllä eroaisin! Sanomattakin on selvää ettei mies arvosta sinua, kun kohtelee omaisuuttasi noin. Ehkä vielä pahempaa on se, että ei kykene kontroloimaan itseään ja antautuu heti väkivallalle. Entä sitten jos tulee jokin riita? Pahoinpiteleekö sinut sitten tai lapsen. Ei, ei ei missään nimessä!