Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitteko jättää 5v " täyspäisen" lapsen yksin nukkumaan hetkeksi hotellihuoneeseen?

Vierailija
01.03.2006 |

Jos lapselle selittäisi, että jos yöllä heräät ja isi ja äiti ei ole huoneessa, niin ei tarvitse pelästyä, isi ja äiti on mennyt käymään hotellin kahvilassa ja tulevat ihan pian takaisin. Jos heräät ala vain uudestaan nukkumaan.

Ajateltiin voisko käydä hotellin baarissa yhdellä olusella, kun lapsi mennyt yöpuulle... itse en ole innokas, mutta miehen mielestä voi hyvin mennä yhdelle.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtamista). Jos ei toimi/ toiminta epävarmaa, emme lähde, minä ainakaan. Kännykkävinkki muuten hyvä, mutta epäluotettava. Lapsi ei ole koskaan soittanut itse kännykällä.

ap

Vierailija
22/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut usein alle kouluikäisenä yksin kotona kun äiti on ollut elokuvissa tms. Hän on kuulemma leikkinyt ja mennyt vain sitten jossain vaiheessa nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sti olin nähnyt jotain pahaa unta, ja yritin turvata äitiin, mutta hän ei ollutkaan siellä. EIkä siinäkään olisi ollut mitään, jos olisi herännyt yksin makkarista, mutta kun tiesi, että vaikka siellä vintillä huutaisi, niin kukana ei kuule, ja kun pelotti, ei oikein saanut lähdettyä liikkeellekään. Lopulta konttasin sieltä pois. Ja ikää varmaan just sen 5- vuotta.

Itse olen ollut ja olen vieläkin aika kova pelkäämään pimeässä, joten en ikinä jättäisi lastakaan sellaiseen tilanteeseen, jossa voi paniikki iskeä.

Vierailija
24/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi nukkuiskin ihan hyvin eikä heräis ollenkaan yön aikana ,et silti saa jättää sitä yksin nukkumaan.Siitä ei ilahtuis lastensuojelukaan jos joku sinne soittais ja kertois,et jätitpä lapsen nukkumaan yksin ja itse istut ravintolassa bissellä.

t:ISÄ

Vierailija
25/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi rentoutumaan siellä oluella, kun miettisin herääkö lapsi. Ostaisin juomat ja syömiset hotellihuoneeseen.

Vierailija
26/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä uskaltaisi jättää vieraaseen hotellihuoneeseen yksin edes hetkeksi!

Miksi sinne baariin täytyy päästä, vaikkakin vain yhdelle?

Ottakaa juomat huoneeseen, bliis!!

Vierailija
27/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan ymmärrä. Ei oo kyllä tullut moinen mieleen, ei todella! Vaikka hotelleissa ollaan lasten kanssa yövytty jo melkoisen monta kertaa.

Pikkuinen voisi todella hätääntyä vieraassa paikassa kun yöllä herää :(

Vierailija
28/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, kun selität tuollaista voi laukaista pelon lapseen eikä hän sit edes nuku kunnolla. Minä en koskaan ole ymmärtänyt sitä että jätetään lapsi ko. asian vuoksi. ostakaa oluet ja juokaa huoneessa kun lapsi nukkuu.

Vierailija
29/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu idiootti, EI VOI JÄTTÄÄ!!!

Jos miehellä vetää noin ikenistä niin menköön se itsekseen!

Vierailija
30/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kellosta aikaa, meni 7 minuuttia. Niin kaksoset nukkui omissä nuorisosängyissä, ikää on 1v9kk. Kauppa näkyy keittiön ikkunasta.

Vierailija
31/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma. En jättäisi ja lähtisi oluelle. Aivan käsittämätöntä edes miettiä. Ilmeisesti tällaiset vanhemmat antavat muksujen juosta laivan yöravintolassakin juoppojen seassa:(

Vierailija
32/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole itse innokas edes olusille menemään,niin miksi ukkosi ei voisi käydä yksin ja sinä jäädä huoneeseen lapsen kanssa...?

Vierailija
33/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi hyvin lapsen jättää nukkumaan, jos sen oven saa siten, ettei lapsi lähde huoneesta pois. Lapsia on oikeasti erilaisia, toiset lapset ovat oikeasti kypsempiä kuin toiset

T:4½-vuotiaan täyspäisen tytön äiti, jonka tyttö on 4-vuotiaasta alkaen ollut silloin tällöin yksin kotona äidin käydessä pikkuveljen (jota ei varmaan ikinä voi jättää yksin kotiin) kanssa kaupassa

Vierailija
34/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi tehdä oikein: Jos kertoo lapselle, että on lähdössä huoneesta, lapsi varmasti -alitajuisestikin- jännittää ja herää paljon herkemmin " tarkistamaan oletteko lähteneet" . Jos taas ei kerro mitään etukäteen, voi lapsi herätessään mennä todella paniikkiin...Vieras paikka, vanhemmat poissa, unenpöpperössä; lapsi voi tehdä jotain todella tapoihinsa kuulumatonta ja lähteä vaikka hortoilemaan käytäviin. (Se, miten lapsi käyttäytyy kotona, eli ei heräile öisin, ei lähtisi kävelemään jos heräisi jne., ei päde erityisoloissa). Matka väsyttää, mutta myös jännittää lasta. Ja ainakin itse, näin aikuisenakin, saatan olla unenpöpperössä jonkun aikaa vähän ulapalla jos herään kesken unien jossain muualla kuin kotona.

Edelleen jos taas telkeää oven niin, ettei se aukea sisäpuolelta, ei sekään ole hyvä. Mitä jos lapsi herää, menee paniikkiin ja alkaa tempoa ovea eikä pääse ulos. Varmasti ihan kauhea kokemus, joka voi korreloida yöuniin pitkän aikaa.

Tietenkään lapsi ei välttämättä herää ja kaikki voi mennä ihan hyvinkin, mutta itse väittäisin kuitenkin, että mahdollisuudet heräämiseen ovat isommat siellä matkalla, jännittävissä ja vieraissa oloissa ja rutiinista poikkeavan päivän jälkeen, kuin kotona normaaliarjen jälkeen. Sitäpaitsi kyllä lapsi nukkuessaankin havainnoi liikkeitä, oven kolahduksia, yhtäkkistä hiljaisuutta ympärillään ja hätkähtää siihen herkästi.

Onko yksi kalja baarissa kuitenkaan sitten sen arvoinen? Pystytköhän edes rentoutumaan kunnolla sitä nauttiessasi, kun koko ajan mielessä on lapsi yksin huoneessa? -Miksi ette mieluummin venyttäisi vähän lapsen nukkumaanmenoaikaa ja ottaisi lasta mukaan ravintolaan aluksi (ei siis tietenkään jos kyseessä joku skämäinen bubi, mutta kyllä siistiin ravintolaan voi alkuillasta lapsen viedä). Ostatte lapselle mehun tai limun ja itsellenne yhdet oluet ja istutte tietysti savuttomalla puolella. Sitten yhdessä hotellihuoneeseen ja viini- tai kuohuviinipullo mukaan aikuisille. Lapsi nukkumaan ja aikuiset yhdessä kylpyammeeseen/suihkuun parin mukana tuodun kynttilän ja skumppalasin kanssa...Näin meillä on monet lomat vietetty ja kivaa on ollut!

Vierailija
35/39 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selitin lapselle, että haen alhaalta kaupasta ja tulen sitten hakemaan. Kun tulen takaisin noin 10min kuluttua lapsi ihan paniikissa, että olen hänet hylännyt enkä viekkään enää kotiin. Ja ihan täyspäinen on hänkin ja nyt itse nauraa jutulle, kymmenen minuuttia oli kuitenkin piiitkä aika odottaa.

Vierailija
36/39 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ulkoa tämän otetaan yhdet, ja samat ihmiset lasin ääressä vielä pari tuntia myöhemmin, ja silloin ei enää olla huolissaan lapsesta tipan tippaa.Ton ikästä lasta ei jätetä yksin.

Vierailija
37/39 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vajaat vanhemmat on saaneet " täyspäisen" lapsen... Minä en jättäisi, eikä minun mieheni koskaan tuollaista ehdottaisi.

Onko yksi olut oikeasti KAIKEN riskeeraamisen arvoista? Mitä tahansa voi sattua, olkoon epätodennäköistä tai ei. Asiat tärkeysjärjestykseen. Ja jos ap ei itse niin välitä oluella käynnistä, etkö uskalla päästää miestäsi yksin...?

Vierailija
38/39 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tapahtui ihan omassa kodissa. Itse teet ratkaisusi, mutta mieti onko sen oluen arvoista?

Vierailija
39/39 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pistää vihaksi. Lienee provo. Ei kai kukaan voi tosissaan miettiä, että menisi hotellin baariin itkuhälytin mukanaan. Eihän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän