Naapuri vei pyykkivuoron
Olen ennen ihmetellyt pesutupakokemuksia, mutta nyt on pakko tulla ihmettelemään omaa kokemusta. Mulla on aiemmin ollut oma pyykkikone, joten käytän nyt ensimmäisiä kertoja elämässäni pyykkitupaa. Mun mielestä tän pitäisi olla yksinkertainen asia: asukas varaa pesutuvan tietylle aikavälille ja saa silloin pestä pyykkiä.
Olin varannut pesutuvan tänään klo 16-18. Kävin laittamassa pyykit koneeseen neljältä ja vähän ennen viittä menin ottamaan pyykkejä koneesta. Hämmästys oli suuri, kun omat vaatteet lojuivat kasassa koneen vieressä ja koneessa pyörivät ihan oudot pyykit. Katsoin tässä vaiheessa varauskirjaa ja meidän asunnon numero oli vedetty yli. Jäin odottamaan, että joku tulee hakemaan pyykkinsä. Naapuri tuli reilun puolen tunnin kuluttua, ja kun kysyin mitä ihmettä hän on kuvitellut tekevänsä, vastaus oli "hän pesää aina tähän pyykkiä kun on ainoa aika joka sopii hänelle". Sain hirveät haukut päälle kun yritin selittää, että näin voi toimia.
Tapahtuuko tätä ihan oikeasti ja kumpi meistä oli oikeassa?
Kommentit (29)
Meidän pyykkituvassa on aivan jatkuvaa tuollainen toiminta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pyykkituvassa on aivan jatkuvaa tuollainen toiminta.
Oli kanssa täällä, kyllästyin. Oma kone on nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Että koko viikossa on vain yksi pesuvuoro joka sopii naapurillesi? Onkohan se joku autisti, joka on rutiiniensa orja?
Miksi hän ei sitten ole varannut sitä aikaa itselleen? Vaikka joka viikolle buukkaa sen saman vuoron, jos mikään muu ei käy? Noin järkevät ihmiset tekee.
En tiedä miksi naapurin nuori parikymppinen pariskunta pesee pyykkinsä aina 23.00-1.00 aikaan. Menevät edestakaisin käytävillä hissillä ylös ja alas ja ylös, eikä tietoakaan hiljaisuudesta ja tietenkin nuori likka huutaa käytävälle kun poika ei jotain muista tai osaa tai tee.
Vierailija kirjoitti:
Pienissä yhtiössä helposti syntyy näitä "oikeuksia", kun vuosikymmeniäkin asutaan .
Minäkin muuttaessani toin pyöräni ja laitoin sen pyöräkellariin vapaalle paikalle. Eikös yksi pappa tullut huutamaan seuraavana päivänä, että se on hänen paikkansa.
Ihan kuin pyöräkellarissa olisi korvamerkityt paikat? Jos olisi, niin ne olisivat maksullisia. Oli ihan pakko ottaa isännöitsijään yhteyttä, mutta nämäkin ovat usein käsittämättömiä lampaita ja mielistelevät vanhoja (siis kauan asuneita, ei välttämättä kronologisesti) asukkaita. Ei oikein sanonut juuta eikä jaata...
Mutta asia nyt on hyvällä mallilla, kun juuri samaan aikaan muutti yksi lapsiperhe rattaineen pois. Laitan tähän vapautuneeseen paikkaan. Eli annoin periksi.
Toi ei oo vielä mitään. Ite kun hetkeks muutin kerrostaaloon, niin siel oli joku tonttu mun varaamalla autopaikalla. Vuosia samassa asunnossa asunu, mut ei ollu viittiny tarkistaa mikä tän oma paikka on🤣🤣
Ikinä en käytä pyykkitupaa kun tiedän että siellä riitoja tulee. Oma kone ehdoton.
Seuraavalla kerralla keskeytä naapurin pesu ja laita pyykin sekaan kirkkaanpunaiset pikarit värjäämään naapurin pyykit ja perus taas käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla keskeytä naapurin pesu ja laita pyykin sekaan kirkkaanpunaiset pikarit värjäämään naapurin pyykit ja perus taas käyntiin.
Niin, kyllähän sitä saa omalla vuorolla pestä omaa pyykkiä.
Ei sekään ole hyväksyttävä selitys.Mä suhtaudun autistisesti pyykkipäiviin,siksi varaan "vakiovuoroni" heti kun uusi vuorolista tulee pesutuvalle,en odota että joku muut varaavat listan täyteen ja varasta jonkun vuoroa.AP:n naapuri on luultavasti vain hyvin tyhmä ja/tai itsekäs.