Saako kunnalla 50% työajasta täydet lomat?
Olen ajatellut siirtyä 50% työaikaan pienten lasten takia mutta loma-asia mietityttää.
Kommentit (20)
Ai eikö? Miten loma sitten mahtaa kertyä. Ap
Kyllä saa. Lomaoikeus kertyy kaikilla samalla lailla. Osa-aikalailla se vaa kuluu eritavalla. Esim. jos olet joka toisen viikon eläkkeellä ja joka toisen viikon töissä niin yksi lomaviikko kuluttaa lomaoikeuttasi kaksi viikkoa.
Vastaavasti jos teet puolikasta päivää, mutta normaalin määrän päiviä niin se puolikas loma päivä kuluttaa myös päivän lomaoikeutta.
Kyllä 50 prosentin työajalla saa ihan täydet lomat (kun työtunteja yli 35 kuukaudessa) mutta tietysti loma-ajalta saa vain puolikkaan palkan.
Kyllä saa. Itse olen juuri 50% työajalla ja saan täydet lomat ja olen kunta-alalla töissä.
Joo, olen tehnyt tuota aikanaan, ja oli juuri noin kuin no 6 sanoi. Palkka on tietenkin loma-ajalta yhtä pieni kuin muutenkin, mutta ihan normaalit lomat oli.
Saa täydet lomat, jos on kuukaudessa töissä vähintään 14 työpäivää tai 35 tuntia. Katso KVTES.
Saattaapa saadakin, koska itse saan ainakin (en ole kunnalla) puolella työviikolla täydet lomat. Itse asiassa meillä se raja taitaa olla 10h/vko. Selviää varmaan työehtosopimuksesta.
Täydet lomat, mutta tietenkin niin, loma-aikana palkka on yhtä pieni kuin töissäollessa
Tottakai saa. Siskoni on tehnyt vuosia 20 tuntia viikossa ja aina on täydet lomat.
Saa. Mutta jos teet 2,5 pvää viikossa, niin lomapäiviä menee kuitenkin se 6 viikon lomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Lomaoikeus kertyy kaikilla samalla lailla. Osa-aikalailla se vaa kuluu eritavalla. Esim. jos olet joka toisen viikon eläkkeellä ja joka toisen viikon töissä niin yksi lomaviikko kuluttaa lomaoikeuttasi kaksi viikkoa.
Vastaavasti jos teet puolikasta päivää, mutta normaalin määrän päiviä niin se puolikas loma päivä kuluttaa myös päivän lomaoikeutta.
Tämä oli täyttä potaskaa. Lomaa kertyy lomanmäärätymiskuukausilta eli töissäolokuukausilta ja kuukausi lasketaan lomanmäärätymiskuukaudeksi, jos sen aikana on ollut töissä vähintään 14 päivänä.
Kyllä lomaa kertyy täydet jos on kuukaudessa töissä joko
Täysi lomanmääräytymiskuukausi on lomakautta edeltävän loman-
määräytymisvuoden sellainen kalenterikuukausi,
1 jonka aikana viranhaltija/työntekijä on ollut työssä vähintään
35 työtuntia tai 14 työpäivää ja
2 jonka aikana yhtäjaksoinen palvelussuhde on kestänyt vähin-
tään 16 kalenteripäivää
Näin sanoo siis Kvtes
Huomaa kuitenkin et jos teet osittaista saat loma ajan palkkasi myös osittaisena vaiko määrällisesti täydet lomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavasti jos teet puolikasta päivää, mutta normaalin määrän päiviä niin se puolikas loma päivä kuluttaa myös päivän lomaoikeutta.Tämä oli täyttä potaskaa. Lomaa kertyy lomanmäärätymiskuukausilta eli töissäolokuukausilta ja kuukausi lasketaan lomanmäärätymiskuukaudeksi, jos sen aikana on ollut töissä vähintään 14 päivänä.
Ja osa-aikaisilla vähintään 35 työtuntia kuukaudessa.
Totta on, että sinun lomastasikin on vain puolet palkallista lomaa, ja toinen puoli vapaata. Kun olet ollut töissä vuoden ja saat 24 lomapäivää, 50% työajalla sinä saat loma-ajan palkan vain 12 päivältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavasti jos teet puolikasta päivää, mutta normaalin määrän päiviä niin se puolikas loma päivä kuluttaa myös päivän lomaoikeutta.Tämä oli täyttä potaskaa. Lomaa kertyy lomanmäärätymiskuukausilta eli töissäolokuukausilta ja kuukausi lasketaan lomanmäärätymiskuukaudeksi, jos sen aikana on ollut töissä vähintään 14 päivänä.
Totta on, että sinun lomastasikin on vain puolet palkallista lomaa, ja toinen puoli vapaata. Kun olet ollut töissä vuoden ja saat 24 lomapäivää, 50% työajalla sinä saat loma-ajan palkan vain 12 päivältä.
Kyllä se palkka maksetaan koko loman ajalta, sehän vastaa tietysti sitä mitä olet tienannut. Puolikas työaika=puolikas palkka = puolikas loma ajan palkka.
Tietysti voi sen sinunkin laskukaavalla ajatella että saa puolet ajasta täyttä palkkaa ja puolet palkatonta, mutta outo ajattelutapa mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on ollut täyden lomanmääräytymisvuoden töissä, niin tienaa lomaa 30 päivää. Se on vajailta vuosilta kun tienaa 2 päivää kuukaudessa
Ei saa täysiä lomia