Törkeä naapuri!
En osannut oikein mitään edes sanoa. Olimme yön yli mökillä, tiesi, että sinne lähdimme. Tultiin kotiin niin näin hänen pyllistelevän mansikkamaallamme. Menin, että päivää, mitäs siellä touhuat. Lähti vihaisena lompsimaan haistatelken, että syöhän niitä linnutkin! Litran verran vei vielä mennessään. Meillä on kyllä rastasverkko. Oon ihan ö, että mitä ihmettä nyt tapahtui 😂. Mies on 😠. Minkäs tässä teet?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Voi herranen aika, muutama hikinen mansikka, rastaat syö tuon määrän tunnissa! RELAX!!
Eihän ne mansikat tässä olekaan pääosassa vaan se väärässä paikassa oleva naapuri.
Puhumalla? Menit vittu meidän mansikkamaalle ilman lupaa, helevetin rohmu. Haistattelit vielä vaimolle kun jäit kiinni. Nyt maksat kympin.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä rikosilmoitus huutelijoita. Onhan se ihan järkevää tehdä rikosilmoitus ja pilata naapurisopu mansikkalitran takia eikö? Aikuiset ihmiset ei tietenkään osaa selvittää tätä asiaa puhumalla....
Tällä palstalla rakastetaan rikosilmoituksia! Kaikests pitäisi tehdä aina ilmoitus. Ja jos joku erehtyy sanomaan, että ajatteli selvittää tilanteen esim. puhumalla tai ei vaan koe, että ois rikosilmoituksen veroinen asia, niin jo on ihan hirveä tossukka ja sallii siis rikollisuuden ja on loppujen lopuksi syyllinen lähinnä vain kaikkeen :D
Ihme kun kukaan ei huutele lasua täällä. Toivottavasti mies tekee ystävällisesti naapurille selväksi, ettei rajaa ylitetä kuin kutsuttuna.
Jäikö se mies torttua vääntään naapuriin? Soita sille heti ja kysy mitä oikein tapahtuu, kerro että sun täytyy päivittää tilanne tänne.
Jaaha, oli naapurin mukaan"väärin ymmärrys". Olimme kaksi vuotta sitten kesällä ulkomaanmatkalla viikon ja silloin sanoimme, että saa sen ajan käydä poimimassa itselleen kypsät mansikat. Antoi keräämänsä takaisin. Anteeksi ei ollut pyytänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihme kun kukaan ei huutele lasua täällä. Toivottavasti mies tekee ystävällisesti naapurille selväksi, ettei rajaa ylitetä kuin kutsuttuna.
Eihän tosta voi tehdä kun masun. Mansikansuojeluilmoitus:)
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä rikosilmoitus huutelijoita. Onhan se ihan järkevää tehdä rikosilmoitus ja pilata naapurisopu mansikkalitran takia eikö? Aikuiset ihmiset ei tietenkään osaa selvittää tätä asiaa puhumalla....
Mitään naapurisopua ei silloin ole, jos naapurilta varastetaan. Sopu syntyy asenteesta naapuria kohtaan ja siitä, miten naapuria kohtelee. Naapuri aloitti homman. Kärsiköön loppuun asti. Tuosta ei pelasta kuin nöyrä anteeksi -pyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt naapuri maistiaiset saa hakea, samalla valvoo ettei rosvot vie kaikkea!!
😂 joo niin varmaan ajatteli, ettei kukaan muu rosvoa!
En nyt tiiä poliisillekaan alkaa soittamaan litrasta mansikoita, on niillä varmaan parempaakin tekemistä. Sitä en vaan ymmärrä miksi piti haistatella kun kysyin vaan mitä touhuaa. Mikähän kaplakka tästäkin tulee, mies meni jo sinne...
ApVaikka ois ollu 1 mansikka niin varkaus sekin on.
Joo, mutta ap on siinä oikeessa, että poliiseilla on vakavampiakin juttuja selvitettävänä, kuin naapurin käynti toisen mansikkamaalla. Jos eivät pääse keskenään sopuun asiasta tai varkaudet jatkuu, niin sitten voi ottaa ulkopuolisen erotuomarin paikalle.
Heh, en ole eläissäni varastanut mitään, edes lapsena, mutta kyllä naapuri ei kovin nokkela ollut haistatteluineen. Olisi sanonut "ai te tulittekin jo, ajattelin kerätä nämä ylikypsät jo pois, etteivät happane, kun luulin teidän olevan pitempään pois". ;D Koska näin ei-varkaallekin tuli heti tällainen selitys mieleen, luulisi varkaalle tulevan mieleen useampikin tekosyy. Olisi säästynyt kasvot edes jollain tavalla. Nyt vain todella noloa. Luultavasti joutuvat muuttamaan häpeän takia. :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tosta voi tehdä kun masun. Mansikansuojeluilmoitus:)
:DDDD
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, oli naapurin mukaan"väärin ymmärrys". Olimme kaksi vuotta sitten kesällä ulkomaanmatkalla viikon ja silloin sanoimme, että saa sen ajan käydä poimimassa itselleen kypsät mansikat. Antoi keräämänsä takaisin. Anteeksi ei ollut pyytänyt.
Ap
No miksi se haistatteli?
ilmat renkaista veks, hups venttiili jäi auki
Vierailija kirjoitti:
Voi herranen aika, muutama hikinen mansikka, rastaat syö tuon määrän tunnissa! RELAX!!
Etkö osaa lukea.... heillä on rastasverkko 😅
Oo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo miksi se haistatteli?
Aivan, oli kuulema paarma purrut. Ei ollut haistatellut minulle. Minulle nimenomaan haistatteli, mies ei nähnyt sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään naapurisopua ei silloin ole, jos naapurilta varastetaan. Sopu syntyy asenteesta naapuria kohtaan ja siitä, miten naapuria kohtelee. Naapuri aloitti homman. Kärsiköön loppuun asti. Tuosta ei pelasta kuin nöyrä anteeksi -pyyntö.
Tuollainen naapurihan kun ei anteeksi pyytele. Täällä laukovat mielipiteitään ihmiset, jotka eivät itse mansikoita tai muuta kasvata. He luulevat että ne kasvavat kaupassa. Kun tekee itse työtä kasvimaansa eteen ja vielä yrittää suojata mansikkansa linnuilta niin on se kyllä ylläri että naapuri pyllistelee siellä kasvimaallan. Eikä varmaan ollut eka kerta. Koettakaa jotenkin sopia. Ja niin että ei toiste tule teidän tontille muutoin kuin silloin kun olette kotona ja portista. Hyvät jatkot. Minä ja moni muu olisi kyllä polttanut päreensä.
Tuollainen selkärangattomuus on halveksuttavaa. Jos on pokkaa käydä mansikkavarkaissa naapurissa ja jää siitä kiinni, niin sitten voisi ottaa seuraukset vastaan kuin mies eikä luikkia karkuun haistatellen. Itse olen sanonut naapurille, kun kusetti koiraansa meidän portille. Sekin surkea munaton urpo kehtasi ottaa nokkiinsa. Noloja ukkoja tuollaiset.