Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mies ryhdistäytyä kun vauva syntyy?

Vierailija
03.08.2016 |

En tiedä mitä teen miesystävän kanssa. Joka päivä pyörii ero mielessä.

Olen puolivälissä raskautta (kondomi meni rikki) ja päätettiin yhdessä pitää lapsi (nyt jo oikein rakastettu). Ei oltu oltu kauaa yhdessä. Epäilin, onko miehestä isäksi kun elämänsä tärkeimmiltä asioilta vaikutti videopelit, kalja ja tupakka. Päätin antaa kuitenkin mahdollisuuden, kun lupasi parantaa tapansa, ihan tulevan lapsen takia. Ihan hyvin on sinänsä pitänyt paikkansa, liki päivittäinen kaljoittelu on vähentynyt noin kertaan kuussa ja tupakkaa ei enää polta juuri ollenkaan. Ainoa ongelma on se, että videopeleihin on kai jonkinlainen koukuttuminen ja mikään muu ei oikein kiinnosta...

Heti kun herää, menee pelaamaan. Siihen keskittyy sitten aikalailla täysiä koko päivän, jos pyydän apua kotitöissä tulee vihainen "joojoo kohta" (sitten kun pyyntö lopulta kuullaan...). Tuosta joojoosta yleensä menee sellainen vähintään puoli tuntia ja sinä aikana saa muistuttaa monta kertaa, jolloin miesystävällä menee lopullisesti hermo, menee ovet paukkuen tekemään sen homman jossa pyysin apua, ja on kiukkuinen kun kehtasin keskeyttää pelin (jota siis pelaa koko päivän joten yritä olla keskeyttämättä kun et kuitenkaan jaksaisi yksin kaikkea tehdä, varsinkin kun on välillä supistuksia joten pitäisi ottaa rauhallisesti).

Mitään ei tee, ellei moneen kertaan pyydä. Jos koira esimerkiksi oksentaa lattialle, saattaa vain vilkaista ja olettaa sitten ilmeisesti, että kyllä minä kohta sen siivoan. Joskus olen yrittänyt olla itsekin kuin en huomaisi, toivoen että miesystävä lopulta sitten pakon edessä siivoaisi. Ei auta, se voisi siinä olla maailmantappiin asti ja kämppä mennä ties minkälaiseen kuntoon jos uskaltaisi jättää miehen vastuulle. Samaten koirat voisi ilmeisesti hyvinkin jättää ruokkimatta jos en siitä sanoisi. Tänäänkin aamulla nukuin pidempään yöllä valvottaneiden selkäkipujen kanssa ja sopimus on se, että se joka ensimmäisenä herää, pissattaa koirat. Koirat tästä myös muistuttaa, vinkuu oven edessä heti kun joku osoittaa elonmerkkejä. Heräsin tunnin myöhemmin kuin mies, mitä tekee mies ja koirat - mies istuu pelaamassa ja koirat vinkuu ovella! Sanoin tästä jolloin mies suuttui, että kyllä on koirat pissitetty... Joopajoo, ulkona märkä keli jolloin koirille laitetaan kurapuvut ja olivat aivan kuivia. Ja heti kun lähdin ulos koirien kanssa, tekivät helpottuinena heti pitkät pissat.

Mies ei muutenkaan saa yhtään mitään aikaiseksi. Tuntuu, että minun pitäisi tehdä hänen puolestaan kaikki, Kelan tukihakemuksista lähtien. Työttömyyskorvauksienkin hakemukset aina myöhästyvät ja sitten inisee kaikenmaailman Kelan tädeistä vaikka itse on hakemusta viivytellyt niin toki se rahakin tulee sitten myöhemmin.

Oon asiasta useasti keskustellut hänen kanssaan. Se on vaikeaa, sillä heti alkaa hirveä raivo ja marttyyrivaihe. Kun kysyn miten ajattelee että vauvan kanssa asiat hoituu, hän sanoo "se on eri asia, kyllä mä sitten...". Pitääkö vaan luottaa tähän? Onko kellään kokemusta että mies, josta ei muuten olisi uskonut että jaksaa hoitaa vauvaa jne, olisikin sitten isänä tsempannut? Erota en haluaisi, en tiedä miten pärjäisin yksinhuoltajana, mutta pelottaa että vaikka miesystävä asuisi saman katon alla olisin silti melkein kuin yh... Kertokaa, miten saisin miehen ryhdistymään?? Alan olemaan epätoivoinen enkä jaksaisi asiasta riidelläkään, kun hän aina onnistuu kääntämään riidan lopulta niin että minä olen tässä se inhottava ja vaikea ihminen :( Vauvasta kyllä tuntuu välittävän jo todella kovasti (silloin iltaisin sängyssä kun ehtii minua/meitä huomioida) mutta riittääkö se..

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti olisi ollut parempi vaihtoehto. En usko, että sinä voit tehdä varsinaisesti mitään. Mies päättää itse, miten toimii.

Itse en jaksaisi kumppanina tuollaista naista kuin miehesi on.

Vierailija
2/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, jos haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin. Pidä toki kiinni helmestä, jonka olet onnistunut kalastamaan.

Vierailija
4/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka pyhästi "lupaavat parantaa tapansa" vannovat fraasiaan maailman tappiin saakka, eikä koskaan mikään muutu. Mutta ehkä juuri sinun kullanmurusi on erilainen? Usko, toivo ja rakkaus (+ tyhmyys ja sinisilmäisyys) saa kuitenkin naiset näiden itsekeskeisten ja keskenkasvuisten miesten rinnalla pysymään.

Vierailija
5/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää sinulla oli 18? Voi tyttöriepu. Vois olla tottakin, näitä tapauksia on turhan paljon.

Vierailija
6/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä ei ole vastuuntuntoa edes hoitaa kotia, lemmikkejään ja huomioida vaimoaan, mitä luulet, muuttuuko? 

Vierailija
7/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry ap, mies ei tule muuttumaan. Ois kannattanu tehdä abortti :(

Vierailija
8/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu, turhaan edes ajattelet sellaisesta. Ääliö mikä ääliö, sinä samoin, joten lapsella on todella huonot lähtökohdat normaaliin ja onnelliseen elämään.

Vierailija
9/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on stressaantunut ja jännittää itsekin sitä vauvaa. Vauvan syntyessä tosin on viimeistää kasvettava aikuiseksi...

Vierailija
10/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on koukussa ja pelaamisesta pitäisi puhua kunnolla silloin kun on hyvä aika.

Aloita keskustelu syyttelemättä. Eikä kyse ole vain siitä että sinä joudut tekemään kaiken vaan siitä että olet kovin yksin.

Sopikaan määrä joka on miehen ja sinun mielestä sopiva aika viettää pelien ääressä päivässä. Esim.1,5tuntia. Ja sovitte että mies laittaa ajastimen siksi aikaa. Sopikaa nämä yhdessä.

Koita saada mies ymmärtämään että häneltä menee oikea elämä ohi.

Kyllä mies voi pikkuhiljaa parantaa tapojansa, mutta kyllä tuo peliriippuvuus tulee aina olemaan osa elämää. Välillä voi mennä hyvin ha välillä huonosti.

Vastuuta miestä ja anna sotkun kerääntyä. Muuta sitten lopulta jonnekkin tutun luokse tai hotelliin jos alkaa olemaan liikaa, silloin viimeistään mies havahtuu.

Ettekö käy töissä?

Vierailija
11/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies siis vähensi kaljaa ja tupakkaa, mutta on työtön, joka ei saa edes työttömyyskorvaushakemusta täytettyä eikä ilmeisestikään etsi aktiivisesti työtä. Pelaa päivät pitkät, suuttuu sinulle, ei hoida edes koirien välttämättömiä tarpeita, eikä auta raskaana olevaa tyttöystävää missään.

Sinun olisi nyt helpointa muuttaa asumaan yksinäsi, jolloin voit keskittyä hoitamaan vain itseäsi ja vauvaa. Tuo ylimääräinen lapsi voi asua omassa kodissaan ja hoitaa omat asiansa miten lystää. Ei se vauvaan positiivisesti suhtautuminen paljon lämmitä, jos ei konkreettisesti tee mitään.

Tyyppi ei myöskään vaikuta turhan fiksulta, joten heti ensimmäiseksi käytte lastenvalvojalla tunnustamassa isyyden ja sovit itsellesi yksinhuoltajuuden, jolloin tämä pussillinen makaronia ei voi kiusallaan tehdä elämäänne hankalaksi myöhemmin kun löydät sopivamman puolison.

Vierailija
12/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä löhtisin siitä ttä asutte erillään ja jos mis pystyy osoiytamaan että pystyy hoitamaan oman taloutensa ja vauvaa vieraillessaan luonasi niin voi harkita yhteiselämää. Tuo lupailu ei tule koskaqn loppumaan jos kuitenkin teet kaikki sitten kun hän ei tee. Lisäksi pitäisi hakea apua peliongelmaan.

Kenen ne koirat on ? Tuskin yhdessähankittuja jos ette ole pitkään tunteneet? Onko mies muuttanut luoksesi suoraan äitsinsä helmoista? Miten luulet että pärjäisi työelämässä ja pystyisikö auttamaan perheen toimeentulossa jos ei pysty edestyötömyysetuutta hakmaan?

Vierailija
13/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin tyhmiä naisia oikeasti olemassa? No, palstahan on toisaalta näitä puolillaan, eli on.

Mikä helvetti saa teidät kuvittelemaan, että naisena saatte miehen muuttumaan mieleiseksenne sätkynukeksi ja prinsessaharhojenne unelmapuolisoksi?

Vierailija
14/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tietää vastauksen itsekin.

Tuollaista lapamatoa et saa ryhdistymään millään keinoin.

Nyt sinun täytyy vain päättää, haluatko jatkossa elää pienen vauvan kanssa vai pienen ja ison vauvan kanssa. Kumpi yhdistelmä on työläämpi?

Vierailija
15/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei, mies ei tule muuttumaan. Noita on nähty ja koettu. Onneksi en itse tehnyt lasta tuollaiseen suhteeseen! Lähellä kyllä oli.

Nyt näillä exillä jo 1-2 perhettä, ikuisia lapsia. Ja varsinaisia lapsia ei tavata.

Onnea vaan ap :|

Vierailija
16/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jo nyt muuttunut paljon, ennen joi päivittäin, nyt enää kerran kuussa ja tupakankin vähentänyt reippaasti! Pelaamisen suhteen on vielä koukussa. Itse en pelaa, mutta tiedän, että on pelejä, joita ei vain voi lopettaa ihan seinään, pitää pelaa se peli loppuun. Joten turhaa siinä 30 min sisään on montaa kertaa muistutella asiasta, ei ihme että menee hermo.

Keskustelkaas vähän asiallisemmin. Kysele mitä pelejä pelaa ja miten.

Mutta sinä siis päätit pitää lapsen ja antaa miehelle mahdollisuuden? Mikä tahansa olisi hyvä syy antaa mahsi, mutta ei vauva...

Vierailija
17/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kommenteista. Pitäisi saada rohkeutta lähteä suhteesta. Viimeinen tippa tuli just nyt, kun rahat on aivan loppu ja mies toi minulle tiliotteensa jotta voin viedä sossuun hakemuksen. No, mitä näenkään - mies jolla ei ole rahaa yleensä ostaa ruokaa onkin käynyt kaljoittelemassa suunnilleen joka päivä läheisessä baarissa silloin kun on väittänyt käyvänsä kaverilla kahvilla! Se siitä lopettamisesta. Tähän tuli nyt loppu, mä en jaksa enää.

Ap

Vierailija
18/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän otsikon luettua teki mieli jo hakata omaa päätä tähän pöytään.  

Vierailija
19/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ryhdistäytyy. :((

Juuri tuon samaisen syyn vuoksi en ole kokenut haluavani lasta nykyiseen parisuhteeseen. Mies ei ole riittävän kypsä ja isällinen, ei tarpeeksi vastuuta kantava, eihän hän osaa huolehtia kunnolla edes itsestään. Tekee katteettomia lupauksia ja aiheuttaa jatkuvia pettymyksiä. Ja lapsi tähän tällaiseen maailmaan? Ei kiitos. Tunnen jo nyt olevani mieheni yksinhuoltaja, vielä lisäksi lapsi mun yksin huolehdittavaksi.

Vierailija
20/42 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Nyt lähdet sieltä ja annat sen lapamadon jatkaa pelaamistaan. Miten tuollaiseen mieheen edes koskaan haksahdit?