Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi meistä suomalaisista on tullut tällaisia halailijoita?

Vierailija
02.08.2016 |

Halailua ei voi nykypäivän Suomessa enää oikein välttää. Koko ajan pitäisi olla kavereita, sukulaisia ja kaikenkarvaisia kyläilijöitä halailemassa. Miksi?

Itse en yksinkertaisesti näe mitään syytä halailulle joka näkemällä, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri. Joku kättely tai poskisuudelma henkilöstä riippuen tuntuisi luontevammalta, halailu säästettäisiin romanttiseen kanssakäymiseen tai erikoistilaisuuksiin (lohduttaminen, pitkän ajan jälkeen näkeminen jne.). Oikeastaan en päivittäisiin kohtaamisiin kaipaisi minkäänlaista fyysistä kanssakäymistä useimpien kanssa.

Lisäksi halailun yleistyminen ahdistaa siksi, että usein tulee kiusallisia tilanteita, joissa sukkuloidaan jossain halauksen ja kädenpuristuksen välimaastossa, kun kukaan ei oikein tiedä, minne tässä pitäisi asemoitua.

Miten halailusta tuli jäyhässä Suomessa tällaista valtavirtaa ja miten siitä päästäisiin eroon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille huomio: älkää jutelko minulle mukavia jos ette halua, että tulen halaamaan teitä ennen kuin lähden baarista kotiin!

Vierailija
2/7 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen halailija tyyppiä. Mulle halaus on kättelyä luontevampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä. Mä halaan nykyään sujuvasti kaikkia kavereitani ja osaa miehenkin suvusta. Appea ja anoppipuolta en halaa.  Halaus suoritetaan sillai kevyesti, ei liian lähelle tunkien eikä kamalasti puristellen. Siistimpää ja hygieenisempää kuin kättely. Olen pitänyt kättelyä aina harvinaisen jäyhänä toimenpiteenä ja halaus sujuu paljon sutjakkaammin. Tykkään tästä uudesta tavasta.

Vieraita tokikin kättelen. En tunge halaamaan väkisin.

Vierailija
4/7 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep...on se yhtä saatanaa. Bussikuskeja tervehditään, tuntemattomille puhutaan sujuvasti ja joku kaveri saattaa kohdatessa halatakin.

Mihin tälläisen perisuomalaisen täti-ihmisen pitää muuttaa, että loppuu se turhanpäiväinen kälätys ja välittömyys, häh?

Vierailija
5/7 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep...on se yhtä saatanaa. Bussikuskeja tervehditään, tuntemattomille puhutaan sujuvasti ja joku kaveri saattaa kohdatessa halatakin.

Mihin tälläisen perisuomalaisen täti-ihmisen pitää muuttaa, että loppuu se turhanpäiväinen kälätys ja välittömyys, häh?

Ei yllättänyt että joku lähti tähän. Mutta no vastauksena kysymykseesi niin Japanissa viihdyn hyvin.

ap

Vierailija
6/7 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tulee uhkaavasti kohti, ojenna kätesi kättelyyn. Toimii ainakin töissä, missä halaajat eivät hae konfliktia ja sopeutuvat tilanteeseen.

Vierailija
7/7 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up