Naisparit! Kuinka lapsenne päiväkodissa on suhtauduttu teihin?
Jos täällä on päiväkodissa työskenteleviä, niin olisi kiva lukea teidänkin ajatuksia tai kokemuksia.
Kuukauden päästä lapsi aloittaa hoidon pk:ssa. Vähän jännittää miten siellä suhtaudutaan siihen, että perheessämme on kaksi äitiä.
Kommentit (9)
Olen ollut töissä päiväkodissa ja en itse suhtautuisi sateenkaariperheisiin mitenkään eri tavalla kuin hetero.
Mutta olenkin itse myös biseksuaali mikä vaikuttaa näkemykseeni.
Toivon että ovat asiallisia teitä kohtaan. Naisvaltaisissa työpaikoissa yleensä puhutaan kaikenlaista paskaa selän takana. Vanhemmista ja lapsista. Tästä syystä en työskentele enää päiväkodissa koska kyllästyin työntekijöihin jotka jauhoivat paskaa kaikesta...
Lastenhoitaja vastaa, minulla ollut kaksi äitiparia ja ihan tavallisina perheinä olemme heidät kokeneet. Ihmisiä oikein mukavia kaikki. Toinen perhe halusi keskustella ja kertoa sateenkaariperheistä, toisen kanssa ei asiasta sen enempää keskustelu. Kiva jos perhe heti kertoo millä lapsi vanhempia kutsuu, että keskutelu lapsen kanssa sujuvaa ja luontevaa.
Naisparina olemme huomanneet että päiväkotiin ei ole asiaa, kaksi naista ei voi saada keskenään lapsia.
Minusta hyvä ja luonnollinen juttu. Naisparien ei tulisi lisääntyä.
en ole kysynyt. olen ihan tavis äiti kuten puolisonikin. mä ajattelisin että jos mä alan kysellä suhtautumista niin sitten ne alkaa suhtautua mutta kun on ihan khuuul niin ne ei hokaa. kahvihuoneissa varmaan pyöritellään silmiä, ihan sama.
Meillä on töissäkin nainen, joka on avoliitossa kolmen lapsen äidin kanssa. Ovat kihloissa ja menevät naimisiin heti, kun siitä viimein tulee Suomessakin mahdollista.
Työskentelemme siis päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja vastaa, minulla ollut kaksi äitiparia ja ihan tavallisina perheinä olemme heidät kokeneet. Ihmisiä oikein mukavia kaikki. Toinen perhe halusi keskustella ja kertoa sateenkaariperheistä, toisen kanssa ei asiasta sen enempää keskustelu. Kiva jos perhe heti kertoo millä lapsi vanhempia kutsuu, että keskutelu lapsen kanssa sujuvaa ja luontevaa.
Jatkan vielä, että ei tod puhuta paskaa vanhemmista. Räikeät lapsia vahingoittavat tapaukset käydään johtajan kanssa keskustelemassa. Joukkoon mahtuu mielenterveyspotilaita, päihteidenkäyttäjiä ja myös erittäin kapeasti maailmaa katsovia vanhempia. Mutta omassa päiväkodissa tunne olevani arvostettu ja osaan arvostaa muita. Hyvät käytöstavat ovat poikineet paljon tässä elämässä, eikä se tarkoita alistumista tai nuoleskelua. Asuinalueet alkavat erottua juuri näistä syistä, valitettavasti.
Lapseni hyvä ystävä on naisparin lapsi. En tiedä, kumpi on biologinen äiti ja kumpi sitten se toinen vanhempi. Sanoo äiti ja mami. Luulisin, että "äiti" on se synnyttäjä. Asiasta ei ole puhuttu, lapsi vaan kerran sanoi, että "xx:llä on kaksi äitiä ja ei ole isää". Tosi kiva pariskunta, hyvin huolehtivat lapsestaan. Lapset usein kyläilee toisillaan ja siinä yhteydessä tulee aina juteltua. Ymmärtääkseni myös päiväkodissa on suhtauduttu asiaan fiksusti, kuten nyt koulussakin eli ihan tavallisesti.
Onko se aina "kaksi äitiä" eli toinen naisista ei pidä itseään "isänä"?
Ei kai mitenkään? Me ollaan adoptioperhe, eikä meihin ole ikinä "suhtquduttu" mitenkään.