Postin "asiakaspalvelu"
Tilasin ulkomailta verkkokaupasta tuotteita ja toimituksen valitsin lähimpään pakettiautomaattiin. Nyt Postin lähetystenseurannan mukaan se on menossa melkein 800 kilometrin päähän ihan väärään pakettiautomaattiin. Olen tarkistanut tilaukseni tiedot, ja sinne on merkitty osoitetiedot ja pakettiautomaatti täysin oikein. Kyse on siis mitä ilmeisemnin Postin omasta virheestä.
Otin siis yhteyttä Postin asiakaspalveluun, ajatuksena ettei paketti nyt turhaan matkusta toiseen päähän Suomea, josta sitä ei kukaan koskaan nouda. Tyly asiakaspalvelija ei edes lukenut viestiäni kunnolla (chat-palvelu), vaan totesi että ainoastaan lähettäjä voi muuttaa lähetyksen kohdepaikkaa ja katkaisi koko keskustelun.
Lähettäjä on merkinnyt tilauksen kohdepaikan aivan oikein, mutta jostain syystä Posti on saanut päähänsä lähettää sen toiselle puolelle Suomea. Nyt Posti ei tee asialle mitään, vaan paketti makaa automaatissa joitakin viikkoja kunnes se palautetaan takaisin ulkomaille. Minä en saa tuotteitani, lähettäjä joutuu maksamaan palautuksen kulut ja pakettini vie turhaan tilaa automaatissa useita viikkoja -mutta hei, onneksi sentään Postilla on töitä kun ne kuskaavat pakettiani edestakaisin Suomen terminaalin ja pohjoisen pakettiautomaatin välillä.
Aivan käsittämätöntä toimintaa!!!
Kommentit (38)
Etkö voi soittaa sinne postiin uudelleen?
Sen sijaan että istut kotona itkemässä ja valittamassa palstalla soita tai mene postiin selvittämään asia.
Sun pitää ottaa yhteyttä siihen lähettäjään. Minusta on ihan loogista että lähettäjä on se joka tekee reklamaation. Tykkäisitkö itse jos kuka tahansa voisi muuttaa sinun lähettämäsi paketin tietoja?
Laitat uutta vaan, jospa siellä sattuisi olemaan joku lukutaitoinen vastaamassa ja tekisi asialle jotain.
Hyvällä lykyllä lajittelia huomaa, että tää paketti on menossa väärän paikkaan ja nakkaa sen takaisin lajitteluun ja sitä kautta oikeaan suuntaan.
Suosittelisin, että meet asiakasmiespostiin, jos ei muu auta. Turha tommosissa chäteissä on yrittää. Siellä vielä ollut suhteilla töihin päässyt evvk-teini töissä.
Chat-palvelussa oikein yritit selvittää..
Eikös Posti ole oikein mainostanut, että verkkopalvelussa voi itsekin vaihdella pakettejaan automaatista tai toimistosta toiseen? Oletko käynyt Postin sekavilla sivuilla tutkimassa, olisiko tämä mahdollista? Ongelmahan ratkeisi sitten sillä.
Itsekin olen pettynyt kyseisen puljun asiakaspalveluun. Kokemusta puhelinpalvelusta, jonotin maksulliseen numeroon noin puoli tuntia ja puhelimeen vastannut henkilö oli töykeä eikä edes yrittänyt neuvoa ongelmassa saati pahoitellut paketin hukkumista.
Voi milloin saamme Postille kilpailijan myös kirjepostin kanssa ettei heidän ala-arvoista toimintaansa tarvitsisi tukea enää ollenkaan!
Pistä palautetta paikan päällä tai sähköpostitse.
Oletko varma, ettei paketti ole menossa vielä lajittelukeskuksen kautta? Tai kaupungin kautta, josta paketit jakaantuu kuljetuksesta taas pienempiin kuljetuseriin paikkakuntakohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ottaa yhteyttä siihen lähettäjään. Minusta on ihan loogista että lähettäjä on se joka tekee reklamaation. Tykkäisitkö itse jos kuka tahansa voisi muuttaa sinun lähettämäsi paketin tietoja?
Eihän tässä tarvinnut muuttaa mitään tietoja. Vaan jonkun vilkaista mitä siinä paketissa lukee ja lähettää paketti juuri sinne mitä siinä paketissa alunperinkin ja koko ajan on lukenut. Vai tykkäisitkö itse, että kuka tahansa postissa voi lähettää tilauksesi ihan minne sattuu, riippumatta siitä mitä paketin tiedoissa lukee?
Vierailija kirjoitti:
Soita sinne aspaan?
Postin aspa? Palvelua siellä ei ole ja pian ei ole asiakkaitakaan
Eihän se ole lähettäjän vika, että Suomen posti mokaa!
Yhteys liikenneministeri Berneriin, joka vastaa myös postin toiminnasta
Soita sinne asiakaspalveluun. Kyllä pitäisi toimittaa sulle, jos kerran osoitetiedot ovat oikein.
Ja anna palautetta chat-palvelusta, tuo on ikävää.
Älä mene postikonttoriin, koska tätä asiaa ei voida siellä tiskillä hoitaa.
t: postitäti
Onnea ap jos aiot soittaa asiakaspalveluun! Yritin eilisaamuna soittaa kolme kertaa, jonotin joka kerralla n.25min (jonotus maksullista.........) enkä päässyt läpi. Chatissa kukaan ei vastannut :D Ärsyttää ihan käsittämättömän paljon että postin palvelut kallistuvat jatkuvasti, mutta mitään ei saa vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ottaa yhteyttä siihen lähettäjään. Minusta on ihan loogista että lähettäjä on se joka tekee reklamaation. Tykkäisitkö itse jos kuka tahansa voisi muuttaa sinun lähettämäsi paketin tietoja?
Eihän tässä tarvinnut muuttaa mitään tietoja. Vaan jonkun vilkaista mitä siinä paketissa lukee ja lähettää paketti juuri sinne mitä siinä paketissa alunperinkin ja koko ajan on lukenut. Vai tykkäisitkö itse, että kuka tahansa postissa voi lähettää tilauksesi ihan minne sattuu, riippumatta siitä mitä paketin tiedoissa lukee?
Tajuatko että joskus ihmiset mokaa. Et ole sinäkään täydellinen. Sen sijaan että vedät itkupotkuraivarit ja poljetjalkaa maahan kun viisivuotias menet ja selvitän asian.
No nimenomaan! Siis minä olen ilmoittanut oikean osoitteen ja oikean pakettiautomaatin. Lähettäjä on laittanut pakettiin ilmoittamani osoitteen ja pakettiautomaatin. Suomen posti on päättänyt viedä paketin kuitenkin kaikesta huolimatta 800 kilometrin päähän eikä nyt sitten voi tehdä asialle mitään.
Siis posti mokaa, mutta ei tee asialle mitään.
Ja mikä vika on soittamisen sijaan ottaa yhteyttä asiakaspalveluun chatin kautta?
Paketti on nyt sitten siellä hornantuutissa ties miten pitkään eikä mulla ole hajuakaan saanko tuotteeni tällä viikolla vai kenties kuukauden päästä, kiitos Postin "asiakaspalvelun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ottaa yhteyttä siihen lähettäjään. Minusta on ihan loogista että lähettäjä on se joka tekee reklamaation. Tykkäisitkö itse jos kuka tahansa voisi muuttaa sinun lähettämäsi paketin tietoja?
Eihän tässä tarvinnut muuttaa mitään tietoja. Vaan jonkun vilkaista mitä siinä paketissa lukee ja lähettää paketti juuri sinne mitä siinä paketissa alunperinkin ja koko ajan on lukenut. Vai tykkäisitkö itse, että kuka tahansa postissa voi lähettää tilauksesi ihan minne sattuu, riippumatta siitä mitä paketin tiedoissa lukee?
Tajuatko että joskus ihmiset mokaa. Et ole sinäkään täydellinen. Sen sijaan että vedät itkupotkuraivarit ja poljetjalkaa maahan kun viisivuotias menet ja selvitän asian.
Minähän yritin selvittää asiaa, mutta asiakaspalvelija ei edes lukenut viestiäni vaan totesi että ongelma on lähettäjän ja katkaisi yhteyden. Miten selvität asiaa, jos toinen osapuoli ei edes ymmärrä/halua ymmärtää ongelmaa JA katkaisee yhteyden?
Nostan, sillä asia ottaa päähän ihan suunnattomasti. En voi ymmärtää, miksi Posti ei voi toimittaa tuotetta OIKEAAN osoitteeseen kun tiedossa on, ettei pakettia tulla ikinä noutamaan tuolta minne sen nyt veivät. Se tästä vielä puuttuisi, että pakettiautomaatin koodi lähetettäisiin jollekin väärälle tyypille ja joku saisi haettua jo maksamani paketin itselleen. Eipä ihmetyttäisi sekään enää.