Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postin "asiakaspalvelu"

Turhautunut
02.08.2016 |

Tilasin ulkomailta verkkokaupasta tuotteita ja toimituksen valitsin lähimpään pakettiautomaattiin. Nyt Postin lähetystenseurannan mukaan se on menossa melkein 800 kilometrin päähän ihan väärään pakettiautomaattiin. Olen tarkistanut tilaukseni tiedot, ja sinne on merkitty osoitetiedot ja pakettiautomaatti täysin oikein. Kyse on siis mitä ilmeisemnin Postin omasta virheestä.

Otin siis yhteyttä Postin asiakaspalveluun, ajatuksena ettei paketti nyt turhaan matkusta toiseen päähän Suomea, josta sitä ei kukaan koskaan nouda. Tyly asiakaspalvelija ei edes lukenut viestiäni kunnolla (chat-palvelu), vaan totesi että ainoastaan lähettäjä voi muuttaa lähetyksen kohdepaikkaa ja katkaisi koko keskustelun.

Lähettäjä on merkinnyt tilauksen kohdepaikan aivan oikein, mutta jostain syystä Posti on saanut päähänsä lähettää sen toiselle puolelle Suomea. Nyt Posti ei tee asialle mitään, vaan paketti makaa automaatissa joitakin viikkoja kunnes se palautetaan takaisin ulkomaille. Minä en saa tuotteitani, lähettäjä joutuu maksamaan palautuksen kulut ja pakettini vie turhaan tilaa automaatissa useita viikkoja -mutta hei, onneksi sentään Postilla on töitä kun ne kuskaavat pakettiani edestakaisin Suomen terminaalin ja pohjoisen pakettiautomaatin välillä.

Aivan käsittämätöntä toimintaa!!!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kirjattu kirje, jossa selität asian.

Vierailija
22/38 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarina tämän vuoden alusta:

Ostin huutonetistä tuotteen, myyjä postitti sen minulle pakettiautomaattiin, mutta koskaan en saanut ilmoitusta sen saapumisesta. Myyjä väitti kivenkovaan lähettäneensä paketin, minä ravasin postissa kyselemässä, ja ei, ei löydy. Eikä ollut palautunut lähettäjällekään (paketissa lähettäjän tiedot).

No, vittuunnuin ja myönsin tappioni. KUNNES, kolmen kuukauden(!!) päästä saan postista kirjeen, jossa ilmoitetaan, ettei paketti ole "Postista riippumattomista syistä" voitu toimittaa kumpaakaan osoitteeseen, ei minulle eikä lähettäjälle. Näitä syitä ei tietenkään sen kummemmin eritelty, vaan kerrottiin, että "Postille aiheutuneiden ylimääräisten kulujen vuoksi" minun tulisi maksaa 10 euroa saadakseni paketin postista ulos.

Siis anteeksi kuinka??  Miten helvetissä se minun vikani on, jos posti hukkaa pakettini?? Ja oikein pitäisi maksaakin tästä lystistä.

Lähetin s-postin kirjeessä mainittuun osoitteeseen asianumeroineen. En koskaan saanut vastausta (Meilini oli ihan asiallinen, tosin ehkä hieman piilovittuileva ja kiukkuinen, jostain kumman syystä). Sinne jäi se mekko sitten. Toivottavasti joku Postin työntekijä sai siitä kivan vaatteen itselleen.

Nykyisin lähetän omatkin paketit esim. Matkahuollon kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee viikoittain kolme aikakauslehteä. Yleensä yksi niistä jaetaan oikeana päivänä, Suomen Kuvalehti, joka ilmestyy perjantaisin, jaetaan poikkeuksetta vasta maanantaina tai tiistaina.

Postimies sanoi, että niput seisoo jakelupisteessä, se on esimiehen määräys.??????

Chatissa asiakaspalvelija sanoi, että ota lehtitaloon yhteyttä, on kuulemma lehtitalon vastuulla.

Lehtitalo ostaa jakelun postilta, kuinka se siihen voi vaikuttaa?

Vierailija
24/38 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Postin asiakaspalvelu on tavoitettavissa palvelunumeron (020071000 Ark.9-15, mpm, pvm ) lisäksi Facebookissa, Twitterissä ja Posti.fi sivuston Online Chat-palvelun, sekä palautelomakkeiden kautta. Pakettien ohjautumiset odotetusta poikkeavaan paikkaan tulee selvittää suoraan kanssamme lähetystunnusken kera. Syynä voi olla lajitteluvirhe tai mm. vastaanottajalla aktiivisena oleva Oma noutopiste palvelu. Postiasioissa suosittelemme yhteydenottoa suoraan asiakaspalveluumme.

Vierailija
25/38 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Posti. Minkä h*lvetin takia ette voi toimittaa pakettia sovitusti perille, vaan seurannassa lukee jotakuinkin, että "yritetty toimittaa, mutta kohteessa este". Mikä on tämä este? Kotona ollaan oltu koko ajan, alaovella on summeri, jota soittamalla voidaan avata ovi (ja joka ei ihan varmasti ole kertaakaan soinut), ja voin vaikka itse kipaista alakertaan hakemaan sen paketin, mutta ei. Onko tämä este a) ovisummeri, ja sen toimintaperiaatteen vähäinen ymmärrys, b) kiinni oleva ovi, c) ulko-oven suussa oleva pieni kynnys?

Ai että repii hermoa lähteä etsimään joskus kolmen päivän kuluttua pakettia postista.

Vierailija
26/38 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä olet Etelä-Suomessa ja paketti Lapissa, tai toisinpäin?

Vierailija
27/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä joku joskus saanut online chat -palvelussa jonkun vastauksen??? Siis muun kuin 30 yhdistämisviestin jälkeen tulevan "ei asiakaspalvelijoita vapaana, yritä myöhemmin uudelleen" -viestin.

Vierailija
28/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chat-palvelussa oikein yritit selvittää..

Miten chat eroaa puhelin palvelusta?

Vierailija
29/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ottaa yhteyttä siihen lähettäjään. Minusta on ihan loogista että lähettäjä on se joka tekee reklamaation. Tykkäisitkö itse jos kuka tahansa voisi muuttaa sinun lähettämäsi paketin tietoja?

Eihän tässä tarvinnut muuttaa mitään tietoja. Vaan jonkun vilkaista mitä siinä paketissa lukee ja lähettää paketti juuri sinne mitä siinä paketissa alunperinkin ja koko ajan on lukenut. Vai tykkäisitkö itse, että kuka tahansa postissa voi lähettää tilauksesi ihan minne sattuu, riippumatta siitä mitä paketin tiedoissa lukee?

Tajuatko että joskus ihmiset mokaa. Et ole sinäkään täydellinen. Sen sijaan että vedät itkupotkuraivarit ja poljetjalkaa maahan kun viisivuotias menet ja selvitän asian.

Niin postillahan mokailu on erittäin harvinaista,tämäkin tapaus taisi olla ensimmäinen tänä vuonna

Vierailija
30/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole tehtävissä.

Vierailija
31/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö Ouluun? Sinne on moni paketti mennyt jostain syystä ja ollut loopissa kuukauden tai pari ennen kuin on päässyt perille.

Vierailija
32/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö outoja kommentteja. Ei se ole lähetyksen vastaanottajan velvollisuus selvittää maksullisissa puhelinpalveluissa ja käyttää omaa aikaansa sen vuoksi, ettei yksi luvalla sanoen epäpätevä verovaroin pyörivä pulju hoida töitään. 

On kyllä onnistuttu tämäkin ikivanha palvelu Suomessa sössimään lyhyessä ajassa aivan luokattomaksi.

Vierailija
33/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hirveän moni kehoittanut soittamaan Postin asiakaspalveluun. Kertokaa ihmeessä, miten sellaiseen saa yhteyttä? Chattiin saa yhteyden (tuurilla) ja ehkä jopa apua, jos onni todella potkaisee.

Postin "palvelut" ovat aivan luokattoman huonoja. Mikään ei enää taida onnistua, paitsi ehkä nurmikonleikkuu. Perinteisiin postin tehtäviin ei kykyä tai resursseja riitä millään osa-alueella. Esimerkkejä olisi loputtomiin. Valitettavasti!

Vierailija
34/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin huutonetistä tuotteen, myyjä postitti sen minulle pakettiautomaattiin, mutta koskaan en saanut ilmoitusta sen saapumisesta. Myyjä väitti kivenkovaan lähettäneensä paketin, minä ravasin postissa kyselemässä, ja ei, ei löydy. Eikä ollut palautunut lähettäjällekään (paketissa lähettäjän tiedot).

No, vittuunnuin ja myönsin tappioni. KUNNES, kolmen kuukauden(!!) päästä saan postista kirjeen, jossa ilmoitetaan, ettei paketti ole "Postista riippumattomista syistä" voitu toimittaa kumpaakaan osoitteeseen, ei minulle eikä lähettäjälle. Näitä syitä ei tietenkään sen kummemmin eritelty, vaan kerrottiin, että "Postille aiheutuneiden ylimääräisten kulujen vuoksi" minun tulisi maksaa 10 euroa saadakseni paketin postista ulos.

Siis anteeksi kuinka??  Miten helvetissä se minun vikani on, jos posti hukkaa pakettini?? Ja oikein pitäisi maksaakin tästä lystistä.

Lähetin s-postin kirjeessä mainittuun osoitteeseen asianumeroineen. En koskaan saanut vastausta (Meilini oli ihan asiallinen, tosin ehkä hieman piilovittuileva ja kiukkuinen, jostain kumman syystä). Sinne jäi se mekko sitten. Toivottavasti joku Postin työntekijä sai siitä kivan vaatteen itselleen.

Käsittämätöntä, että tällainen touhu on edes laillista?! Siis että asiakas joutuu maksamaan Postin virheet. Postille pitäisi asettaa korvausvelvollisuus tapauksissa joissa pakettia ei toimiteta asiakkaalle tai toimitetaan kohtuuttoman pitkän ajan päästä (tietenkään korvausvelvollisuutta ei olisisilloin kun syy on lähettäjässä, esim. virheelliset osoitetiedot). Mutta että sen lisäksi asiakkaan pitää vielä maksaa siitä lisää?! Oikeasti törkeää.

Vierailija
35/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, että tällainen touhu on edes laillista?! Siis että asiakas joutuu maksamaan Postin virheet. Postille pitäisi asettaa korvausvelvollisuus tapauksissa joissa pakettia ei toimiteta asiakkaalle tai toimitetaan kohtuuttoman pitkän ajan päästä (tietenkään korvausvelvollisuutta ei olisisilloin kun syy on lähettäjässä, esim. virheelliset osoitetiedot). Mutta että sen lisäksi asiakkaan pitää vielä maksaa siitä lisää?! Oikeasti törkeää.

No kappas, siinähän on konsultti kekannut lisätuloja postille oikein näppärästi, kun postimaksut ovat niin kauhean alhaisia nykyisin. Eihän niillä yksikään huippujohtaja ajele mersulla hienommalla työsuhdeautolla, ja mitä peliä se sellainen oikein olisi?

Vierailija
36/38 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä voisi jo tehdä kuluttaja-asiamiehelle valituksen.

Vierailija
37/38 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä!

Missä ajassa posti lupaakaan ykköspostin perille? Tiistaina lähtenyt ei tullut vielä perjantaina perille. Jännityksellä odotan ensi viikkoa. Saisiko vastauksen?

Vierailija
38/38 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä! Sain juuri tänään sähköpostiini ilmoituksen, että joku tilaamani paketti on noudettavissa pakettiautomaatista jossain parinkymmenen kilometrin päässä. En ole juuri käyttänyt postin palveluja viime vuosina, en tilaile mitään, mutta nyt tarvitsin yhden kirjan divarista. En tod ole laittanut noutopisteeksi mitään automaattia! En ymmärrä, miten se on voinut eksyä tuollaiseen paikkaan! Asiamiesposti on ihan vieressä. Yritin tänään katsella Postin sivuilta, miten voisi kysellä asiasta, mutta en onnistunut. Monen mutkan kautta onnistuin pääsemään kohtaan, jossa todettiin, että asiakaspalvelijat ovat varattuja tai palvelu on kiinni!! Paketti oli lähetetty jostain smartpostista. En tiedä, mikä se on. Ja mainittiin myös Verkosto. En tiedä, mikä sekään on. Alkoi epäilyttää, että jos siellä onkin pommi, kun aukaisen automaatin oven!

Samanaikaisesti sain perintäyhtiöltä laskun. Alkuperäinen summa oli mitätön. Minulla on tapana maksaa laskuni eräpäivään mennessä. Ja nyt tällainen perintälasku, joka oli paisunut jo melkoiseksi. Ja mikä kummallisinta: en löydä kyseistä laskua mistään enkä todellakaan muista saaneeni sellaista koskaan. Onkohan sekin jaettu jonnekin muualle? Missähän kaikkialla minulle kuuluvia lähetyksiä mahtaa ollakaan!?

Ymmärrän,  että vahinkoja sattuu. Mutta sitä en ymmärrä, miksi ei enää voi soittaa minnekään ja kysyä vastaavalta henkilöltä, mitä on tapahtunut ja mitä asialle voisi tehdä. Posti on ollut olemassa jo satoja vuosia, miksi se ei nyt toimi!? Siis suomalaiset ovat onnistuneet pilaamaan postilaitoksen. Kaikkine lajittelulaitteineen ja koodeineen se ei ilmeisesti enää toimi. Käsittämätöntä!