Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KAKKUAPUA!!!

Vierailija
02.08.2016 |

Olen tekemässä kinuskikakkua. Täyttäisin sen itse tekemällä vadelmahillolla ja kinuskivaahdolla (kermaa+kinuskia+ vadelmia).Päälle tulee kinuski ja kermapursotukset. Onko kakku liian makea, pitäisikö täyttää vain pelkällä hillolla ja kermalla vai tehdä jokin muu ratkaisu?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan täydelliseltä, nam!

Vierailija
2/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kinuskiin yhdistää jokin happamampi marja kuin vadelma? Esimerkiksi mustaherukkahillo väliin tai karpaloita pinnalle. Tai limetahna väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo aika makeaksi menee, toisaalta kakkua ei silloin mene paljon/syöjä. Itse olen makeiden täytekakkujen äklömakeutta taittanut niin, että olen täyttänyt kerma+tuorejuusto seoksella ja tuoreilla marjoilla hillon sijaan. Tällöin kakusta tulee ihanan raikas.

Vierailija
4/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vadelmahilloa mahdollisimman vähä. Itse sekoittaisin vadelmat pieneen määrään hilloa ja sen laittaisin ensin ja sitten kinuski-kermavaahdon.

Vierailija
5/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita mielipiteitä?

Vierailija
6/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täyttäisin kinuskikakun maustetulla rahkalla tai tuorejuustolla ja vadelmahillolla. Kannattaa huomioida, kinuski on todella makeaa.

Vierailija
7/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, jos epäilet että liian makea tulee, kannattaa käyttää maustamatonta tuorejuustoa, se vain kerman sekaan niin ei tule niin imelä.

Vierailija
8/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin hilloa todella ohuesti ja lisäksi tuoreita tai pakastettuja vadelmia.

Vierailija
9/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakat eli siis hillat on aika yleisiä kinuskikakkuun.. Käy kattoon kinuskikissalta ohje. Sillä oli kinuskikakun väliin semmonen kinuskivaahto..kuulosti monimutkaselle mut ei ollu. Tein valmistujaisjuhliin ja onnistu tosi hyvin vaikka en mikään hyvä leipuri oo:)

Vierailija
10/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jo vadelmahillon, joten vadelmaa kakussa pitäisi kyllä olla jollain tavalla.

Vierailija
11/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi vaihtoehtoa:

1. Sokerikakkupohja, täytteenä vadelmahillo ja vanilijarahkakermaseos ja päälle kinuski sekä kermapursotukset

2. Sokerikakkupohja, täytteenä kinuski-vadelmatäyte (kinuskia, kermaa, ja vadelmia) , ei hilloa ja päälle kinuski sekä kermapursotukset

Kumpaa kannatatte?

Vierailija
12/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto 1. kuulostaa tosi hyvältä, kinuskia en laittaisi täytteeksi kun on niin äkkimakeaa.

Vierailija
13/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto 1. kuulostaa tosi hyvältä, kinuskia en laittaisi täytteeksi kun on niin äkkimakeaa.

Ok, kiitos mielipiteestäsi!

Vierailija
14/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti 1.vaihtoehto en ikinä laittaisi kinuskia kakun sisään, aivan liian makeaa.

Vierailija
15/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on muita tarjottavia tee 1

Vierailija
16/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos sinulla on muita tarjottavia tee 1

Tarjottavina on tämä kakku, mustikka -kardemumma juustokakku, sekä porkkanakuppikakut.

Vierailija
17/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on mahtavat tarjottavat! Tee toki tuo 1. niin vieraat jaksavat maistaa muitakin tarjottaviasi!!

Vierailija
18/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin tuoreita vadelmia (kuuluu kesään) ja pelkkää kermavaahtoa (kinuski liian makeaa). Ehkä tuorejuustoa kerman sekaan että pysyy parempana lämpimälläkin kelillä.

Vierailija
19/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos tekisin näin:

Sokerikakkupohja

Kerma-valkosuklaa seos vadelmilla + vadelmahillo

Kermapursotukset + kinuski

Vierailija
20/26 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kinuskia täytteeksi, päälle vaan!