KAKKUAPUA!!!
Olen tekemässä kinuskikakkua. Täyttäisin sen itse tekemällä vadelmahillolla ja kinuskivaahdolla (kermaa+kinuskia+ vadelmia).Päälle tulee kinuski ja kermapursotukset. Onko kakku liian makea, pitäisikö täyttää vain pelkällä hillolla ja kermalla vai tehdä jokin muu ratkaisu?
Kommentit (26)
Pitäisikö kinuskiin yhdistää jokin happamampi marja kuin vadelma? Esimerkiksi mustaherukkahillo väliin tai karpaloita pinnalle. Tai limetahna väliin.
Kyllähän tuo aika makeaksi menee, toisaalta kakkua ei silloin mene paljon/syöjä. Itse olen makeiden täytekakkujen äklömakeutta taittanut niin, että olen täyttänyt kerma+tuorejuusto seoksella ja tuoreilla marjoilla hillon sijaan. Tällöin kakusta tulee ihanan raikas.
Laita vadelmahilloa mahdollisimman vähä. Itse sekoittaisin vadelmat pieneen määrään hilloa ja sen laittaisin ensin ja sitten kinuski-kermavaahdon.
Itse täyttäisin kinuskikakun maustetulla rahkalla tai tuorejuustolla ja vadelmahillolla. Kannattaa huomioida, kinuski on todella makeaa.
Tosiaan, jos epäilet että liian makea tulee, kannattaa käyttää maustamatonta tuorejuustoa, se vain kerman sekaan niin ei tule niin imelä.
Laittaisin hilloa todella ohuesti ja lisäksi tuoreita tai pakastettuja vadelmia.
Lakat eli siis hillat on aika yleisiä kinuskikakkuun.. Käy kattoon kinuskikissalta ohje. Sillä oli kinuskikakun väliin semmonen kinuskivaahto..kuulosti monimutkaselle mut ei ollu. Tein valmistujaisjuhliin ja onnistu tosi hyvin vaikka en mikään hyvä leipuri oo:)
Olen tehnyt jo vadelmahillon, joten vadelmaa kakussa pitäisi kyllä olla jollain tavalla.
Mulla on kaksi vaihtoehtoa:
1. Sokerikakkupohja, täytteenä vadelmahillo ja vanilijarahkakermaseos ja päälle kinuski sekä kermapursotukset
2. Sokerikakkupohja, täytteenä kinuski-vadelmatäyte (kinuskia, kermaa, ja vadelmia) , ei hilloa ja päälle kinuski sekä kermapursotukset
Kumpaa kannatatte?
Vaihtoehto 1. kuulostaa tosi hyvältä, kinuskia en laittaisi täytteeksi kun on niin äkkimakeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto 1. kuulostaa tosi hyvältä, kinuskia en laittaisi täytteeksi kun on niin äkkimakeaa.
Ok, kiitos mielipiteestäsi!
Ehdottomasti 1.vaihtoehto en ikinä laittaisi kinuskia kakun sisään, aivan liian makeaa.
jos sinulla on muita tarjottavia tee 1
Vierailija kirjoitti:
jos sinulla on muita tarjottavia tee 1
Tarjottavina on tämä kakku, mustikka -kardemumma juustokakku, sekä porkkanakuppikakut.
Sulla on mahtavat tarjottavat! Tee toki tuo 1. niin vieraat jaksavat maistaa muitakin tarjottaviasi!!
Minä laittaisin tuoreita vadelmia (kuuluu kesään) ja pelkkää kermavaahtoa (kinuski liian makeaa). Ehkä tuorejuustoa kerman sekaan että pysyy parempana lämpimälläkin kelillä.
Entäpä jos tekisin näin:
Sokerikakkupohja
Kerma-valkosuklaa seos vadelmilla + vadelmahillo
Kermapursotukset + kinuski
Joo ei kinuskia täytteeksi, päälle vaan!
Kuulostaa ihan täydelliseltä, nam!