Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri luulee miehensä olevan narsisti mutta

Vierailija
02.08.2016 |

on itse kamala kun käyn siellä kylässä. Koko perhe istuu kaverin johdolla haukkumassa miestä ja hänen tekemisiään. Mies itse vaikuttaa nöissä kohtaamisissa fiksulta ja sovittelevalta. Jos mä itse joutuisin kaverin harjoittaman käytöksen kohteeksi en tiedä miten itse käyttäytyisin. Todella vaikea tilanne, neuvoja tai ideoita? Mitä itse tekisit? Tuntuu vaikealta tässä tilanteessa olla kaverin tukena kun salaa ajattelee että kuka tahansa tulisi hulluksi jos jotuisi kuuntelemaan tuota.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit on hänen puolellaan? Vaikuttaa iloiselta.

Käytös miestä kohtaan törkeää.

Siitä johtopäätöksiä.

Terapeutit hänen puolellaan=?

Vierailija
22/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei kerro vielä mitään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naristeja on vain noin 1% maailman väestöstä joista joku 0.5% käyttäytyy muille ihmisille huonosti joten itseäni ainaki raivostuttaa tää että kokoajan joku muka olisi narsisti. Jotkut ovat vain itsekkäitä tai kusipäitä eikä se tee ihmisestä narsistia.

Vierailija
24/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naristeja on vain noin 1% maailman väestöstä joista joku 0.5% käyttäytyy muille ihmisille huonosti joten itseäni ainaki raivostuttaa tää että kokoajan joku muka olisi narsisti. Jotkut ovat vain itsekkäitä tai kusipäitä eikä se tee ihmisestä narsistia.

Lähde? Ei narsistit ole noin harvassa.

Narsistit myös haalivat enemmän ihmissuhteita kuin keskiverto "normaali" ihminen, jolloin yhä useampi tulee sellaiseen törmänneeksi. Lisäksi narsismitutkija Vakninin mukaan "kahdestakymmenestä summittaisesti poimitusta ihmisestä yksi on narsisti."

Vierailija
25/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut kuin ystäväsi, mutta minun luonnehäiriöinen eksäni oli kaikkien pitämä leppoisa seuramies. Kahden sitten jotain ihan muuta.

Joo mut menikö se niin että kun sun kaveri tuli kylään, istuit kahvipöydässä avoimesti haukkumassa miehes joka liikettä ja lapseskin osallistui siihen. Kato nyt kun tuo Pertti tekee tuonkin ihan naurettavasti, että se on pelle, hahaha... Kyllä mä uskon että narsisti voi olla loistava seuramies ja suljettujen ovien takana täys hirviö, mutta uskaltaako perhe silloin laittaa hälle noin pahasti kun vieraita on paikalla?

Tätä minäkin mietin. Jos mies olisi kahden kesken hirviö, vaimo ei uskaltaisi haukkua tätä.

Kyllä uskaltaa, jos vaimolla on pohjalla vielä hyvä itsetunto. Jota tämä narsku yrittää hajoittaa kaikin keinoin!

Epäilen. Vaimo tässä kuulostaa vinksahtaneelta jyrääjältä, ei mies.

Vierailija
26/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri todennut, että mieheni joka on paljastunut väkivaltaiseksi manipuloijaksi, taitaa olla narsisti.

Hän on todella mukava ulkopuolisten nähden.

Hän haukkui ex vaimonsa hulluksi ja kun tapasin heidät kerran yhdessä, ex tosiaan tuntui haastavan riitaa tai piikittelevän miestä koko ajan.

Nyt tajuan, että se oli hänen epäterve vastareaktionsa mieheen, joka harrastaa henkistä väkivaltaa ja tekee kumppanin ihan hulluksi. ex reagoi jopa terveemmin ärtymällä ja olemalla siitä vihainen. Mä olen reagoinut masentumalla ja tulemalla apaattiseksi.

Ehkä ap sun ei tarvitse diagnosoida ketään. Riittää että toteat, että kaverin suhde on epäterve ja tuet häntä eroamaan.

Vierailija
27/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Siis kaverilla on ollut kausia jolloin hän on ollut ihan oikeasti tosi pahasti mieli maassa ja rasittunut, ihan ulospäin näkyi että kaveri on lopussa. Terapian tarpeessa. Nyt tuntuu voivan paremmin. Ja mies on kyllä tehnyt ihan oikeasti kyseenalaisia juttuja, mutta toisaalta jos kumppani pitää tuollaista käyntiääntä koko ajan kuin kaveri pitää, tulee hakematta mieleen että kauanko itse jaksais kuunnella ilman että alkaa tulla savua korvista. Nooh. Ehkä yritän pysyä erossa kaverin kiistoista ja parisuhdeongelmista ja pitää tuttavuus kevyemmällä tasolla ja harrastuksissa, hänellä on onneksi muitakin ja parempia ystäviä. Ärsytti vaan niin toi käytös mitä jouduin todistamaan.

Vierailija
28/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ap. Siis ymmärtäisin kyllä jos kaveri haukkuisi miestään asiasta. Jos mies olisi vaikka tyly tai tekisi jotain oikeasti tyhmää. Mutta kun se jatkuva nälviminen ja haukkuminen on niin hölmöistä ja mitättömistä asioista. Tyyliin kato nyt miten typerästi toi ukko lykkää ruohonleikkuria, sitäkään se ei osaa... Vaikka mä en näe mitään vikaa siinä.

Vierailija
29/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ujot ja kiltit miehet oikeastikin ovat ujoja ja kilttejä. Ja jos nainen piikittelee miestään, se on naisen oma syy, ei miehen. Huono käytös on aina ihmisen omaa syytä. Jos tällaiselta, muka naristin uhrilta, kysyy, miten mies on muka narsisti, vastaus on usein jotain todella käsittämätöntä eikä ole narsismia nähnytkään. Todella kummallisia ihmisiä täällä, kun naista ymmärretään viimeiseen asti, mutta jos mies tekisi saman, hänet haukuttaisiin maan rakoon. En voi tällaista ymmärtää, vaikka olen nainen itsekin.

Monesti olen joutunut todistamaan sellaista, että nainen ensin nälvii ja haukkuu, kiduttaa mieheltä viimeisenkin tahdon pois henkisellä väkivallalla. Mieheltä menee viimeisetkin halut keskusteluun, koska nainen ei osaa keskustella kuten aikuiset. Sitten nainen kiillottaa marttyyrin kruunuaan, että kun mies ei koskaan puhu mitään ja että mies harjoittaa henkistä väkivaltaa mykkäkoululla. Kyse ei ole ykkäkoulusta vaan siitä, ettei tuollaiselle naiselle kannata mitään sanoa, koska hän ei osaa keskustella vaan kaikesta tulee paskamyrsky ja riita. Ihmettelen aina, mitä paskaa miehet oikein sietävät. Jos nainen sietäisi vastaavaa, heti olisi kuoro laulamassa, että jätä se.

Toivon jokaiselle tällaisen naisen kanssa olevalle voimia lähteä. Aivan samalla tavalla, kun toivon samaa jokaiselle naisella, joka on narsistin miehen kanssa.

Narsistin varmin tuntomerkki on, että kaikesta syytetään aina muita. Jopa siitä, että lyö tai harjoittaa henkistä väkivaltaa, kuten mitätöimistä. Toista ei ikinä mitätöidä. Tämän ymmärtää jokainen oikeasti aikuiseksi kasvanut. Narsisti ei ole kasvanut aikuiseksi.

Ap.n kuvaama tilanne on juuri tällainen. Nainen syyttää miestä kaikesta, jopa narsismista, joka on oikeasti hänessä itsessään. Mies yrittää tehdä naiselle mieliksi, mutta sekään ei riitä, kun sitten on nössö ja tahdoton. Siis mitä ihmettä miehen pitäisi tehdä, että tulee hyväksytyksi. Omista mielipiteistä tulee huutoa ja siitäkin, jos niitä ei ole.

Narsistit ovat riitaisia. Jos ihminen ei ole riitaisia, hän luultavasti ei ole narsisti. Hän saattaa toki olla ärsyttävä muulla tavalla, mutta ei oikeasti harjoita henkistä väkivaltaa. Sen sijaan riitaiset ihmiset harjoittavat jo ihan sillä riitaisuudellaan, mutta syyttävät siitäkin aina muita.

Miehen ongelma saattaa olla enemmänkin sellainen, ettei osaa keskustella vaikeista asioista. Yleensä osaa muiden kuin vaimonsa kanssa, mutta on vain kaukaa viisas ja tietää, ettei oman vaimon kanssa kannata keskustella mistään. Tästäkin kirjoituksesta ottavat opiksi ne, jotka eivät ole narsisteja. He yrittävät jatkossakin olla hyviä puolisoja ja pitää suhteen riidattomana ja aikuisena. Sen sijaan ne, jotka omaavat narsistisia piirteitä, menevät heti puolustuskannalle, koska narsistisia piirteitä omaava ei osaa katsoa itseään vaan suuttuu. Masennus tai väsymys ei myöskään ole mikään syy kohdella toista huonosti. Jos mies käyttäytyisi noin masennuksen piikkiin, hänet tuomittaisiin oitis.

Vierailija
30/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä miten nykyään jokaisen puoliso paljastuu narsistiksi. Liekkö narsisteja 90% miehistä?

JOKAISEN!!

Ihan oikeasti lopettakaa tuollaiset paskanpuhumiset mistään "jokaisista" ja "kaikista"!

On todella raivostuttavaa tuollainen liioittelu. Ei ihan oikeasti ole joka paikassa kaikki maailman tai Suomen ihmiset puhumassa mistään narsismista tai erityisherkkyydestä. Ei ole JOKAINEN allerginen, kilpirauhasvaivainen tai adhd!

Se että joku ilmiö tai asia on uusi ja saa JONKUN VERRAN näkyvyyttä somessa, ei todellakaan oikeuta sinua tai ketään muutakaan idioottia jankuttamaan tuota JOKAINEN/KAIKKI/MUOTISAIRAUS mantraa.

Ota pää pois perseestä ja tarkastele uudestaan ulkomaailmaa. Jos sinulla on aivot, huomaat ettei JOKAINEN ole narsistin uhri.

Narsistin uhreja on paljon. Tyhmät ihmiset menevät lankaan siinä kun puhutaan yhdestä tai kahdesta prosentista.

Todellisuudessa prosentuaalisesti narsisteja on varmasti enemmän kuin se 1% eli 50 000 Suomessa.

Voidaan vaikka lähteä ennemminkin siitä sadastatuhannesta.

Jokaisella narsistilla on varmasti vähän enemmän uhreja kuin yksi.

Jokainen ihminen tuntee ainakin yhden narsistin. Ihmisethän ainakin täällä muualla kuin perä Lapissa tuntevat useita satoja ihmisiä.

Vierailija
31/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs tällä narsistinen tässä yhteydessä tarkoitetaan? Ihanko narsistista persoonallisuushäiriötä vaiko hienompaa termiä vanhalle kusipäälle? Ei taida monellakaan "narsistilla" täyttyä pershäiriön kriteerit.

Monestakin muutenkin ne muita "narsisteiksi" muita syyttelevät "uhrit" on ite niitä "narsisteja".

Vierailija
32/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti on enemmän. Psykopaatteja voi olla tuo 1 prosentti.

Vaikka narsisteja olisikin vain 1 prosentti, tekee sekin jo 70 000 000. Jos jokaisella noista 70 miljoonasta on keskimäärin vaikkapa vain 4 uhria, tekee sekin 280 000 000 uhria.

Pääpois persereijästä, tule sitten takasin keskustelemaan.

Miten tyhmä ihminen muuten kommentoi kaikkiin narsismi ketjuihin että JOKAINEN JOKAINEN JOKAINEN KAIKKI KAIKKI KAIKKI!!!

Jos näet vaikka viisi narsismi ketjua, niin etkö käsistä paska-aivoillasi että on miljoonia sellaisia ihmisiä olemassa jotka eivät narsisti ketjuja tee?

Vierailija
33/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sano että se mies narsisti olisi, mutta luuletko että narsisti ei osaisi esittää sovittelevaa ja mukavaa? :D Sellainen kun voisi hyvin manipuloida ja provosoida toista niin, että joku reagoi siihen pahaa puhumalla, ja narsisti hykertelee tyytyväisenä kun uhri näyttää typerältä ja oudolta, hän mukavalta ja sovittelevalta.

Pari tuollaista "mukavaa" ihmistä tunnen. Kun muita ei ole paikalla, vähättelevät, arvostelevat ja ivaavat minua ja niitä ketä paikalla ei ole.

Sitten kun on muita paikalla näyttävät sen teennäisen hymynsä, kehuvat ja mielistelevät.

Ovat jotekin salakavalia ja selittämättömiä. En tiedä miten he sen tekevät, mutta saavat minut tuntemaan itseni todella arvottomaksi ja huonoksi.

En ole koskaan ajatellut että olisivat narsisteja.

Ehkä ovat vain normaaleja ihmisiä joilla noita "sosiaalisia taitoja" enemmän kuin minulla, joka ei osaa/halua käyttää "naamareita" ja manipuloida.

Vierailija
34/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tietysti sanoa pelkästään näillä tiedoilla, mutta kyllä ap:n kertomasta tulee mieleen ystäväni jo päättynyt liitto. Ystävä on tietysti muiden seurassa mukava ja ystävällinen, mutta aina kun oltiin yhdessä perheinä niin nälvi ja haukkui miestään koko ajan, huusi ja kiljui jos ei heti tehnyt kuten hän halusi. Ihan muiden aikuisten ja lasten edessä. Kerran vietettiin isommalla porukalla viikonloppua ja muu porukka sanoi, ettei tule enää koskaan tällaiseen porukkaan, jossa tuo nainen on, sääliksi käy miestä. Mekin ihmeteltiin oman mieheni kanssa vuosikausia, että miten mies jaksaa kuunnella tuota nälvimistä ja huutoa, yrittää hyvitellä ja tehdä kaiken oikein - kun silti ei osaa edes lapsen pilttipurkkia lämmittää oikein. Mitä meno lie on kotona, kun ei ole vieraita kuulemassa, kun vieraiden läsnäollessakin huusi ja kiljui niin kovasti. Niinhän siinä sitten kävi, että ero tuli. Mies löysi toisen naisen ja siitäkös nainen toki sai hyvän syyn haukkua mies perheen petturiksi ja ties miksikä. En todellakaan puolusta pettäjiä, en! Mutta tässä tilanteessa luulen, että ystävällisen naisen löytäminen oli miehelle pelastus ja ehkä ainoa keino uskaltaa lähteä tuosta surullisesta liitosta. Toki hän kantaa sitten petturin viittaa loppuelämänsä. 

Vierailija
35/35 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, narsisti voi tehdä toisesta lopulta "hullun" ja kaverisi oikeasti saattaa voida todella pahoin suhteessaan mieheensä. Puolustautuu ja on jo vähän niin kuin sekaisin tilanteesta. Puhu ystävällesi joskus kahden kesken. Kuuntele häntä. Tuo käytös voi olla myös hätähuuto, että ihmiset ympärillä huomaisivat hänen pahan olonsa. Jos mies on narsisti, tue kaveria pääsemään hänestä eroon. Narsisti mies voi olla myös kiltin oloinen ujokin!!

Narsisteja ei todellakaan jalliteta tuolla tavalla. Kukaan ressukka ei edes uskaltaisi tehdä niin, koska kun vieraat lähtevät olisi HELVETTI IRTI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi