Kaveri luulee miehensä olevan narsisti mutta
on itse kamala kun käyn siellä kylässä. Koko perhe istuu kaverin johdolla haukkumassa miestä ja hänen tekemisiään. Mies itse vaikuttaa nöissä kohtaamisissa fiksulta ja sovittelevalta. Jos mä itse joutuisin kaverin harjoittaman käytöksen kohteeksi en tiedä miten itse käyttäytyisin. Todella vaikea tilanne, neuvoja tai ideoita? Mitä itse tekisit? Tuntuu vaikealta tässä tilanteessa olla kaverin tukena kun salaa ajattelee että kuka tahansa tulisi hulluksi jos jotuisi kuuntelemaan tuota.
Kommentit (35)
Mä kyllä sanoisin jotain. Hyvässä hengessä toki yrittäisin itseäni ilmaista.
On se jännä miten nykyään jokaisen puoliso paljastuu narsistiksi. Liekkö narsisteja 90% miehistä?
En tiedä mikä on mutta kaveri on kyllä ollut tosi rikki myös elämäänsä. Kaikki terapeutit jne on hänen puolellaan. Mutta mulla on jotenkin hirveän ristiriitainen olo kun nyt kaveri vaikuttaa paremmalta ja iloisemmalta, mutta käytös miestä kohtaan törkeää. Oikeasti mua suututti viimeksi miehen puolesta ja siksi vuodatan tänne. Tuntuu vaikealta osallistua tuohon hymistelemällä edes että juu kyllä on naurettava toi sun miehes tosiaan...
Vierailija kirjoitti:
On se jännä miten nykyään jokaisen puoliso paljastuu narsistiksi. Liekkö narsisteja 90% miehistä?
Ihan varmasti on olemassa myös iha oikeita narsistimiehiä, naisia kuolee ja hakataan jatkuvasti näiden käsissä. En todellakaan halua yleistää tätä mihinkään vaan tämä on oma tapauksensa. Ap
Kuulostaa kyllä siltä, että kaverisi itse on narsisti, MUTTA sitähän juuri narsistit tahtovat, ettei uhreja uskota. Eli suomeksi sanottuna, esittävät heti kun vieraita astuu näköpiiriin, et voi tietää mitä suljettujen ovien takana tapahtuu. Se on myös totta, että nykyään hyvin helpolla syytetään narsistiksi, joka on kamalaa, koska on oikeasti niitä jotka ovat narsistien uhreja, eikä pian heitäkään uskota näiden "uhrien" takia. Ei noin moni vain voi olla narsisti, mitä tältäkin palstalta lukee.
En mä nyt kaveria narsistiksi sentään ryhtyisi diagnosoimaan. Ehkä hän on väsyneenä ja stressaantuneena ruvennut suurentelemaan tiettyjä juttuja ja on vähän huono analysoimaan itseään ja omaa käytöstään. Ei ole mikään penaalin terävin kynä. Ollaan kavereita harrastuksen kautta ja sillä lailla tultu lähemmin tuttaviksi, ei kuitenkaan sydänystäviksi. En usko että meidän kaveruus kestää että sanon mitä ajattelen :(. Hankala tilanne.
On eri asia, jos on saanut narsismin diagnoosin, kuin omata sairaita narsistisia piirteitä. Meissä kaikissa pitäisi olla sitä tervettä narsismia, eli kykyä ja halua puolustaa itseään tiukoissa ja epäoikeudenmukaisissa tilanteissa. Mutta on myös sairasta narsismia, jolloin narsistinen persoona saa tyydytystä itselleen kohtelemalla väärin toista ihmistä eikä osaa asettautua toisen asemaan tai ymmärtää sitä.
En ollut kuin ystäväsi, mutta minun luonnehäiriöinen eksäni oli kaikkien pitämä leppoisa seuramies. Kahden sitten jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt kaveria narsistiksi sentään ryhtyisi diagnosoimaan. Ehkä hän on väsyneenä ja stressaantuneena ruvennut suurentelemaan tiettyjä juttuja ja on vähän huono analysoimaan itseään ja omaa käytöstään. Ei ole mikään penaalin terävin kynä. Ollaan kavereita harrastuksen kautta ja sillä lailla tultu lähemmin tuttaviksi, ei kuitenkaan sydänystäviksi. En usko että meidän kaveruus kestää että sanon mitä ajattelen :(. Hankala tilanne.
Mielipide voidaan esittää monella tavalla. Yksi keino on ymmärtää haukkujaakin, mutta silti kuvata ulkopuolisin silmin hänen käyttäytymistään. Voithan teidustella aina perusteita, jos kaverisi haukkuu toista jostain asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En ollut kuin ystäväsi, mutta minun luonnehäiriöinen eksäni oli kaikkien pitämä leppoisa seuramies. Kahden sitten jotain ihan muuta.
Joo mut menikö se niin että kun sun kaveri tuli kylään, istuit kahvipöydässä avoimesti haukkumassa miehes joka liikettä ja lapseskin osallistui siihen. Kato nyt kun tuo Pertti tekee tuonkin ihan naurettavasti, että se on pelle, hahaha... Kyllä mä uskon että narsisti voi olla loistava seuramies ja suljettujen ovien takana täys hirviö, mutta uskaltaako perhe silloin laittaa hälle noin pahasti kun vieraita on paikalla?
Onko ystäväsi masentunut?
Joskus masentunut syyttää omasta pahasta olosta sitä puolisoaan ja syyllistää kohtuuttomasti toista kaikesta mahdollisesta sekä on ns. tunnekylmä toista kohtaan.
Tiedätkö, narsisti voi tehdä toisesta lopulta "hullun" ja kaverisi oikeasti saattaa voida todella pahoin suhteessaan mieheensä. Puolustautuu ja on jo vähän niin kuin sekaisin tilanteesta. Puhu ystävällesi joskus kahden kesken. Kuuntele häntä. Tuo käytös voi olla myös hätähuuto, että ihmiset ympärillä huomaisivat hänen pahan olonsa. Jos mies on narsisti, tue kaveria pääsemään hänestä eroon. Narsisti mies voi olla myös kiltin oloinen ujokin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mut menikö se niin että kun sun kaveri tuli kylään, istuit kahvipöydässä avoimesti haukkumassa miehes joka liikettä ja lapseskin osallistui siihen. Kato nyt kun tuo Pertti tekee tuonkin ihan naurettavasti, että se on pelle, hahaha... Kyllä mä uskon että narsisti voi olla loistava seuramies ja suljettujen ovien takana täys hirviö, mutta uskaltaako perhe silloin laittaa hälle noin pahasti kun vieraita on paikalla?
Tätä minäkin mietin. Jos mies olisi kahden kesken hirviö, vaimo ei uskaltaisi haukkua tätä.
Ohis, mutta miksi kukaan ei koskaan videoi salaa todisteita narsistin käytöksestä? Juu laitonta.. Mutta ei niitä nettiin tarvitse laittaa, näyttää vaan jollekin joka luulee narsistia hyväksi tyypiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin. Jos mies olisi kahden kesken hirviö, vaimo ei uskaltaisi haukkua tätä.
Kyllä uskaltaa, jos vaimolla on pohjalla vielä hyvä itsetunto. Jota tämä narsku yrittää hajoittaa kaikin keinoin!
En nyt sano että se mies narsisti olisi, mutta luuletko että narsisti ei osaisi esittää sovittelevaa ja mukavaa? :D Sellainen kun voisi hyvin manipuloida ja provosoida toista niin, että joku reagoi siihen pahaa puhumalla, ja narsisti hykertelee tyytyväisenä kun uhri näyttää typerältä ja oudolta, hän mukavalta ja sovittelevalta.
Mun isä oli selkeä narsisti. Kun tuli hautajaisten aika, kaikki ylistivät miten hieno mies oli. Ei sitä ulkopuoliset huomanneet, oikeasti. Ei edes veljet. Vain minä ja äiti olimme ne, joita isä väheksyi henkisesti. Äiti kuoli jo paljon ennen, luonnollisesti, mutta jotenkin tuntui, että halusikin kuolla. Kun äiti kuoli, isä sääli ääneen itseään kaikkien kuullen, välittämättä siitä, että jollain toisella oli puoliso äskettäin kuollut tai siitä, että suru oli myös meidän lapsien. Enkä tänä päivänäkään, vaikka isäkin on jo vainaja, pidä isän surua aitona.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta miksi kukaan ei koskaan videoi salaa todisteita narsistin käytöksestä? Juu laitonta.. Mutta ei niitä nettiin tarvitse laittaa, näyttää vaan jollekin joka luulee narsistia hyväksi tyypiksi.
Koska usein se pahuus ei ole niin suoraviivaista, ellei sitten käytä suoraa fyysistä väkivaltaa. Se henkinen väkivalta on niin sairasta, kieroutunutta sekä hienovaraista, että vain suhteeseen perehtynyt edes näkee sen ja narsismiin perehtynyt ymmärtää.
Mukava narsisti kun antautuu sylkykupiksi perheelleen jopa yleisön edessä.
Miten se miehen narsismi noin muuten ilmenee? Muuten kuin tuon ystävättären, jolla taitaa olla vähän pallo hukassa, puheista. Mies on ilkeä ja paha, jos hieman vinksahtanut nainen niin sanoo?
Liekö itse narsisti?