Toivottavasti te helteenvihaajat olette nyt onnellisia
Kommentit (90)
Aina pitäis olla -5 astetta. Kesät ja talvet. Muuten on hirveetä olla, ei pysty kunnolla edes röhnöttämään, jos on mittari nollassa tai yli. Vilukissoille villaa ylle.
Tähän ketjuun sopiikin nyt mainita, että on kivaa kun aurinko ei paista ja sen sijaan sataa. Saa silmät vähän levätä.
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeaati ottaa päähän ihmiset, jotka alkaa valittaa ja ulista heti kun on ees vähän lämmintä. Täällä on suurimman osan vuodesta kylmääja pimeää, antakaa meidän helteestä nauttijoiden ees pari päivää olla onnellisia lämmöstä ilman sitä ruikutusta ja ulinaa! Melkein aina on kuitenkin se kurja kylmä keli mistä niin tykkäätte.
Antakaa meidän muiden sitten nauttia talvella lumesta ja pakkasesta ilman ruikutusta ja ulinaa. Ok?
Onpa ihana ilma, olisipa tälläistä kesällä joka päivä eli puolipilvistä (enimmäkseen aurinkoista) ja lämpöä 17, tulin just puolentoista tunnin lenkiltä ja oli mahtavaa kun ei läkähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihana ilma, olisipa tälläistä kesällä joka päivä eli puolipilvistä (enimmäkseen aurinkoista) ja lämpöä 17, tulin just puolentoista tunnin lenkiltä ja oli mahtavaa kun ei läkähtynyt.
Mulla myös suunnitteilla mennä parin tunnin lenkille myöhemmin iltapäivänä. En vihaa helteitä, mutta kyllä tuo vähän viilempi ilma tuntuu ihanan raikkaalta hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin onnellinen kun ukkostaa, on synkkää ja sateista. Täydellistä =)
Oikein naispuolinen hikky siinä
Kyllä! Olen onnellinen, kohta sataa ja puhaltaa ihanasti raikasta ilmaa. Minulle 15 astetta on jo hellettä, 10 riittäisi mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska keli. Klo 07 oli 14 astetta ja ripsi vettä kun menin poimimaan mustikoita. Päällä t-paita, fleece, pitkät housut, sukat ja kumisaappaat. Ja hytisin kylmästä.
Nyt pitäisi lähteä kesäreissulle tyttöjen kanssa nauttimaan merenrantakaupungista mutta en tiedä mitä laittaisin päälle?? Kun voi olla 19 tai edelleen 14. Kai mun ainakin täytyy autoon ottaa fleece ja farkut jos caprit ei olekaan tarpeeksi. Sandaaleja nyt ei ainakaan voi laittaa eikä sievää kesämekkoa:(
Goretex-kengät, toppatakki, pitkät kalsarit ja tuulihousut. Kaulaliina mukaan. Laita se kesämekko alle niin tuntuu ehkä vähän kesäisemmältä kuin jouluna.
Ei huono ehdotus. Mulla oli kyllä paksu toppatakki vielä juhannuksen tietämillä ihan vakikäytössä. Kaulaliina mulla on aina autossa (ja lentokoneessa) sillä en kestä ilmastointia ja muut sitä haluaa pitää päällä 22 asteessa.
Kesämekot ei näytä hyvältä paksujen vaatteiden alta:( Hihattomat mekot pitäisi voida käyttää ilman sukkiksia ja villatakkia! Yritän pärjätä capreilla, topilla ja villatakilla.
Tarkista kilpirauhanen..
Eipä muuten ole helteenvihaajatkaan heti talvella ruikuttamassa, kun lämpö nousee -25 asteesta -10, että "oletteko lämmönrakastajat nyt tyytyväisiä, kun ei enää ole kunnolla pakkasta".
no eikä oo, kun just sopiva. Tai nyt on kai vähän enemmän. Aamulla kävin lenkillä kun oli 16 astetta. Tykkäsin kovasti. Hyvä kesä ollut, hellepäiviä just sen verran, että marjat kypsyi ja sai matot pestyä. Muuten ilmat on olleet oikein mukavat. Ei hellepäiville ole muuta käyttöä kuin maton pesu.
Hellerakastajat valittavat siitä että hellevihaajat valittavat sen _pari viikkoa_ vuodessa kun on heidän mielestään niin kuuma, mutta hellerakastajat valittavat _monta kuukautta_ kuinka on kylmää ja pimeää ja kurjaa.
Ai että on helppoa kun pitää kaikista vuodenajoista ja säistä lukuunottamatta niitä lähes -30 ja +30 ilmoja, joita molempia on onneksi kovin vähän Suomessa! Muu on hyvä, kunhan pukeutuu oikein.
Olen, mutta huomattavasti viileempikin voisi olla.
Kuumahan täällä on kuin helvetissä.
Tämä on just ihanaa, kun olen huomannut, että on muitakin, jotka ei pidä heltestä. Arkielämässä minut on leimattu oudoksi, kun käy ilmi etten viihdy lämpimässä ilmanalassa.
Kiitos vertaistuesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua oikeaati ottaa päähän ihmiset, jotka alkaa valittaa ja ulista heti kun on ees vähän lämmintä. Täällä on suurimman osan vuodesta kylmääja pimeää, antakaa meidän helteestä nauttijoiden ees pari päivää olla onnellisia lämmöstä ilman sitä ruikutusta ja ulinaa! Melkein aina on kuitenkin se kurja kylmä keli mistä niin tykkäätte.
Antakaa meidän muiden sitten nauttia talvella lumesta ja pakkasesta ilman ruikutusta ja ulinaa. Ok?
En mä nauti lumesta enkä pakkasesta vaikken pidä helteestä.
Mukavin lämpötila mulle olisi 0-24 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut tosi raskas kesä kun helteet alkoivat jo toukokuussa. Olen ihan naatti ja väsynyt kun sisällä on ollut koko ajan melkein 30 astetta yötä päivää enkä ole saanut nukuttua kunnolla sitten huhtikuun yhtäkään yötä.
Että, kiitos vaan, olen oikein onnellinen jos lopulta jo viilenee.
Olen utelias, missäpäin Suomea ollut noin kuumaa? Lahden seudulla ei ole kertaakaan ollut niin kuuma kuin toissa kesänä. Silloin oli trooppisia öitä peräkkäin monia ja todella kärsin kuumasta. Tänä kesänä ei ole ollut sellaisia kertaakaan, muutama normihellepäivä kyllä ja aurinkoisia viikkoja. Ilmastointilaitetta ei juuri ole tarvinnut ja kerrostalossa asun.
Etelän puolella aurinko kyllä lämmittää tänäänkin ja huoneessa silloin noin 24 astetta plussaa. Olen kuumuuden inhoaja, mutta Suomen +25 astetta ei sitä ole, jos näin vain päivällä.Uudellamaalla.
Ei ainakaan Espoossa eikä Kirkkonummella. Pari kertaa on ollut 25 astetta eikä yhtään yli. Yöllä 14-15 astetta. Kaukana helteistä! Tänään nippanappa 20 ja aamulla satoi.
Et arvaakkaan, kuinka paljon aamuinen rankkasade ukkosen tehostamana lämmitti sydäntä. :,)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paska keli. Klo 07 oli 14 astetta ja ripsi vettä kun menin poimimaan mustikoita. Päällä t-paita, fleece, pitkät housut, sukat ja kumisaappaat. Ja hytisin kylmästä.
Nyt pitäisi lähteä kesäreissulle tyttöjen kanssa nauttimaan merenrantakaupungista mutta en tiedä mitä laittaisin päälle?? Kun voi olla 19 tai edelleen 14. Kai mun ainakin täytyy autoon ottaa fleece ja farkut jos caprit ei olekaan tarpeeksi. Sandaaleja nyt ei ainakaan voi laittaa eikä sievää kesämekkoa:(
Goretex-kengät, toppatakki, pitkät kalsarit ja tuulihousut. Kaulaliina mukaan. Laita se kesämekko alle niin tuntuu ehkä vähän kesäisemmältä kuin jouluna.
Ei huono ehdotus. Mulla oli kyllä paksu toppatakki vielä juhannuksen tietämillä ihan vakikäytössä. Kaulaliina mulla on aina autossa (ja lentokoneessa) sillä en kestä ilmastointia ja muut sitä haluaa pitää päällä 22 asteessa.
Kesämekot ei näytä hyvältä paksujen vaatteiden alta:( Hihattomat mekot pitäisi voida käyttää ilman sukkiksia ja villatakkia! Yritän pärjätä capreilla, topilla ja villatakilla.
Tarkista kilpirauhanen..
Veriarvot on testattu moneen kertaan ja ihannelukemissa, kiitos kysymästä. Mutta olen hoikka ja lihaksikas joten mua ei läski lämmitä. En hikoile kunnolla edes treenatessa. Juuri ja juuri tarkenin villatakki päällä tänään. Eihän tuo mittari noussut kuin hetkeksi 21 asteeseen
Vierailija kirjoitti:
Yksikään helteenvihaaja tuskin tulee sanomaan, että nyt istutaan sitten sisällä ja laitetaan lämmöt täysille. :D Helteenrakastajathan hehkuttivat, miten ihanaa on käydä pihalla, kun siellä on lämmin ja sitten muuten onkin mukava istua ilmastoidussa asunnossa.
Haluan nähdä suomalaisen talon missä ei ole ilmastointia.
Miten olisi, jos vaikka pukisit päällesi? Tai muuttaisit johonkin lämpimään maahan? Olen kuullut, että Intiassa on sopivan lämmintä.