Toivottavasti te helteenvihaajat olette nyt onnellisia
Kommentit (90)
Talvella voisi olla lumen sijaan sadekausi, ja vaikka vain joulukuussa lunta.
Totesin juuri että ollaan jo elokuussa eikä yhtään aamukahvia ole vielä tarennut juoda ulkona, 07 aamulla on koko kesän ollut 14-17 astetta lämmintä ja mun raja on 18 koska aurinko ei paista suoraan terassille. Tätä kaipaan eniten...
Vierailija kirjoitti:
On ollut tosi raskas kesä kun helteet alkoivat jo toukokuussa. Olen ihan naatti ja väsynyt kun sisällä on ollut koko ajan melkein 30 astetta yötä päivää enkä ole saanut nukuttua kunnolla sitten huhtikuun yhtäkään yötä.
Että, kiitos vaan, olen oikein onnellinen jos lopulta jo viilenee.
Missä maassa sinä asut?
Vierailija kirjoitti:
Totesin juuri että ollaan jo elokuussa eikä yhtään aamukahvia ole vielä tarennut juoda ulkona, 07 aamulla on koko kesän ollut 14-17 astetta lämmintä ja mun raja on 18 koska aurinko ei paista suoraan terassille. Tätä kaipaan eniten...
Ei tämä kesä minustakaan kovin lämmin ole ollut, mutta olen silti juonut aamukahvit ulkona monta kertaa. Ei sinunkaan kannata antaa tilaisuuden mennä ohi. Villasukat jalkaan, on siinäkin oma tunnelmansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään helteenvihaaja tuskin tulee sanomaan, että nyt istutaan sitten sisällä ja laitetaan lämmöt täysille. :D Helteenrakastajathan hehkuttivat, miten ihanaa on käydä pihalla, kun siellä on lämmin ja sitten muuten onkin mukava istua ilmastoidussa asunnossa.
Haluan nähdä suomalaisen talon missä ei ole ilmastointia.
Suunnilleen jokainen ennen 1990-lukua rakennettu talo. Joihinkin on jälkikäteen asennettu, mutta aika harvaan.
Tämä kesä on ollut mystisin ikinä. Olen asunut elämäni aikana suurimman osan ajasta omakotitalossa (1-taso), sen jälkeen pari vuotta kerrostalossa (eka kerros), sen jälkeen pari vuotta toisessa kerrostalossa (neljäs kerros) ja nyt kerrostalon eka kerros.
Omakotitaloaikoina tukehduin kesäisin, aivan kamala kuumuus päivisin, piti jatkuvasti säätää huoneen lämpöjä vuorokaudenajan mukaan. Vitutti.
Ekassa kerrostalossa sama asia, kuolin kesäisin. Vitutti.
Tokassa kerrostalossa en saanut kesäisin unta ja olin aivan tukehtumispisteessä sisätiloissa. Tosin se oli yksiö, että sekin lienee vaikuttanut. Vitutti.
Nykyisessä kodissa kesä on ollut oikein mukava ilmojen puolesta. Ulkona on toisinaan läkähtynyt, varsinkin kauppareissuilla ruokaostoksia raahatessa, mutta sisään tullessa on mukavan vilpoisaa. Aamuisin jopa hieman kylmänpuoleista. Koko kesän olen nukkunut untuvapeitolla ja voinut yleisesti ottaen hyvin. Toki mitään superhelteitä ei ehkä ole ollutkaan, mutta oliko viime vuonnakaan? Ei mielestäni.
Niin ja olenko nyt tyytyväinen? Olen kyllä, vaikka en syksyä ja talvea odotakaan. Tällainen kesä saisi olla ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään helteenvihaaja tuskin tulee sanomaan, että nyt istutaan sitten sisällä ja laitetaan lämmöt täysille. :D Helteenrakastajathan hehkuttivat, miten ihanaa on käydä pihalla, kun siellä on lämmin ja sitten muuten onkin mukava istua ilmastoidussa asunnossa.
Niitä on kyllä aikasta paljon ja aika ihme on, jos sellaista et ole nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, heh heh, tein virheen. Tiedät kyllä, että tarkoitin jäähdytettyä asuntoa.
nii-i kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihalla on älyttömän kylmä.
Selitäs samalla miten joku voi sanoa tukahduttavasta kuumuudesta että "ihana ilma"??
Nuo helteen ihannoijat eivät joudu tekemään töitä ulkona siinä paahtavassa auringonpaisteessa. Teen polttoleikkaushommia ulkona ja on ollut aivan helvetin kuuma.
Eipä ole helsingissä helteitä vieläkään näkynyt.