Kummassa olisit mieluummin töissä: Lidlissä vai CM kassalla?
Samat viikkotunnit ja suunnilleen samat aukioloajat (=työajat) kummassakin paikassa. Työmatka myös aika sama.
Kumpaan menisit mieluummin ja miksi?
Myös etenemismahdollisuudet plussaa.
:)
Kommentit (60)
LIDL. Paljon hienommat työasut :D
Lidlissä saa myöskin pitää sitä kuukautishihamerkkiä, että pääsee käymään pari kertaa muita useammin vessassa! Ei ole sittarissa tuollaisesta hienoudesta kuultukaan!
Minusta Citymarketissa on aina kovin iloisen ja rennon oloisia myyjiä, joilta uskaltaa mennä kysymään jotain tuotteista. Lidlissä myyjät ovat huulet piukassa naama kireänä, kun he yrittävät ehtiä tehdä kaiken mitä pitää.
"Lidlistä kuullut niin paljon paskaa, että suhtaudun siihen todella varovaisesti. En suosittelisi kenellekään" - oletko kenties saanut yliannkoksen SOK -KESKO -propagandaa.. En usko, että Lidl on puhda pulmunen, mutta en tiedä haluanko oikeasti tietää, mitä kaikkea epämääräsitä pitävät sisällään Suomessa kaksi lähes monopoliaseman omaavaa päivittäistavaraketjua. Ja tai miten, niiden suuruus ja markkina asema näkyy mahdollisesti myyjien olossa. - Jos olet myyjänä kummassa tahansa ja haluat jatkaakin myyjänä, myös tulevaisuudessa, niin tietänet, että todelliset vaihtoehdot ovat todennäköisesti aika vähissä...
Lidlissä silmä lepää kun on ne tiukat paidat ja tytöt tykkäävät esitellä tiukkoja farkku/trikooperiään <3
Lidlissä yksi kassa ottaa paljon enemmän asiakkaita vastaan päivän aikana. Cittarissa aina useita kassoja auki ja moni istuu tyhjillään päivän aikana. Lidl pinta-alalta pienempi kauppa, jossa käy paljon ihmisiä ja ilma on aina tunkkaisen oloinen eli happipitoisuus ei luultavasti ole kovin hyvä. Lisäksi käy paljon enemmän köyhiä ja muita alkoholisteja paskat housuissa, vanhalle viinalle ja pesemättömälle iholle eli tatinalle haisten.
Vierailija kirjoitti:
CM. Itse kyllä käyn Lidlissä asiakkaana, mutta ne jonot on ihan tolkuttomat aina! Varmaan stressaavaa kassahenkilöille. Tosin käyn Hki kantakaupunki Lidlissä. Nyt lomalla vietin pari viikkoa pienessä kaupungissa muualla Suomessa ja siellä ei kyllä ollut Lidlissä koskaan jonoja.
Haha:). Ootte te hauskaa porukkaa, arvasin että alapeukkua tulee kun mainitsen että käyn Helsingissä Lidlissä:). Ihmeellinen Helsinki-kammo:).
Olen ollut molemmissa töissä, ja ehdottomasti Citymarket parempi! Lidlissä ei koskaan tiennyt iltavuorossa monelta pääsee lähtemään, siellä kassat moppaa lattiat työn ohessa kassojen ympäriltä, eikä se Lidl lisä ollut mitään verrattuna cittarin henkilökunta-alennuksiin. Kesko järjestää jatkuvasti koulutuksia, jos edetä haluaa.
Roadwalker kirjoitti:
Lidlissä yksi kassa ottaa paljon enemmän asiakkaita vastaan päivän aikana. Cittarissa aina useita kassoja auki ja moni istuu tyhjillään päivän aikana. Lidl pinta-alalta pienempi kauppa, jossa käy paljon ihmisiä ja ilma on aina tunkkaisen oloinen eli happipitoisuus ei luultavasti ole kovin hyvä. Lisäksi käy paljon enemmän köyhiä ja muita alkoholisteja paskat housuissa, vanhalle viinalle ja pesemättömälle iholle eli tatinalle haisten.
Ei ole kenelläkään varmasti ollut paskoja housussa :D
Lidl. Enkä jaksa nyt perustella :D
Roadwalker kirjoitti:
Kuinka noita haisevia ihmisiä muka käy enemmän lidlissä? Ja laitat kivasti köyhät ja alkoholistit samaan kastiin. Itse olen vähätuloinen, en tiedä mikä köyhän raja on, mutta tulot noin 700e/kk. Pesydyn joka päivä enkä haise pahalle. En myöskään ole alkoholisti tai narkkari. Käyn lidlissä, koska siellä on hinta-laatusuhde kohdillaan. Muutenkin täällä Kuopiossa on 2 lidliä, toinen n. 2km keskustasta, toinen yli 5km keskustasta. Tottakai on kaupunginosien vakipulit, mutta muuten noihin mennään lähinnä autolla.
Entäs Kesko ja S-ryhmä, mitä eroa? Lidlissä varmaankin rankempaa kun myyjien pitää siivotakin.
Cm koska parempi valikoima niin ei tarvisi töiden jälkeen lähetä muualle ostamaan ruokia.
Lidliin ehdottomasti. Ainakin täkäläisessä Lidlissä kuulemma porukalla tosi hyvä yhteishenki ja homma sujuu. Työ on myös monipuolisempaa kuin sittarissa. Ja Lidl-lisä tulee palkkaan heti. Kaverini on siellä ja sai heti myyjän työkokemuksen perusteella parempaa palkkaa kuin mitä paikallinen osuuskauppa olisi maksanut. (He kun eivät olisi antaneet kokemuslisää siksi, ettei ollut päivittäistavarakaupan puolelta.) Eli osuukauppa olisi maksanut ensin eka vuoden myyjän palkkaa, Lidlistä sai viidennen vuoden myyjän palkkaa + Lidl-lisän.
Vierailija kirjoitti:
CM. Itse kyllä käyn Lidlissä asiakkaana, mutta ne jonot on ihan tolkuttomat aina! Varmaan stressaavaa kassahenkilöille. Tosin käyn Hki kantakaupunki Lidlissä. Nyt lomalla vietin pari viikkoa pienessä kaupungissa muualla Suomessa ja siellä ei kyllä ollut Lidlissä koskaan jonoja.
Ei edes stressaa, saman palkan siitä saa oli jonoa tai ei. Ja jos joku kitisee niin kitisköön, asiakkaat eivät kuitenkaan lopu kesken. Ja jonottamaan pitää kuitenkin varautua monessa muussakin paikassa kuin se kaupan kassajonon viisi minuuttia - liikenteessä, lääkärissä, virastoissa jne jne.
Mutta niin, itse menisin lidliin.
Lidl. Olen ollut töissä kummassakin, ja Lidlissä työskentely oli vaihtelevampaa ja muutenkin paljon mieluisampaa
Ehdottomasti LIDL!!! Jos haluaa edetä ja saada parempaa palkkaa. Muutamassa vuodessa voi päästä myymäläpäälliköksi= kohtuu hyvä palkka ja autoetu! Tavallisella myyjälläkin parempi palkka kuin vastaavan esim. Keskon palveluksessa.
Citymarketin kassalla olemisesta mulla ei ole MITÄÄN hyvää sanottavaa. Asiakkaat sättii päivät pitkät ihan sama miten ystävällinen ja hyvä työssäsi olet, mistään ei saa kiitosta ja työnantajan joustamattomuus ihan kaikessa noin ensialkuun...
CM. Ei jaksaisi kuunnella "kassoille pyydetään henkilökuntaa, kiitos" kuulutusta 10 minuutin välein.
Asun siis Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti LIDL!!! Jos haluaa edetä ja saada parempaa palkkaa. Muutamassa vuodessa voi päästä myymäläpäälliköksi= kohtuu hyvä palkka ja autoetu! Tavallisella myyjälläkin parempi palkka kuin vastaavan esim. Keskon palveluksessa.
Citymarketin kassalla olemisesta mulla ei ole MITÄÄN hyvää sanottavaa. Asiakkaat sättii päivät pitkät ihan sama miten ystävällinen ja hyvä työssäsi olet, mistään ei saa kiitosta ja työnantajan joustamattomuus ihan kaikessa noin ensialkuun...
Entä jos ei ole ajokorttia?
Pari linkkiä palkoista
http://www.palkkavertailu.com/palkat/lidl
http://www.palkkavertailu.com/palkat/k-citymarket
Tulee noista sitten hullua hurskaammaksi.
Osa ilmeisesti ilmoittanut pruttona osa nettona