Maksanko vävyn matkan??? Apuja !!
Tyttäreni on seurustellut nyt 4 vuotta poikaystävänsä kanssa. Tilanne on nyt se, että olemme lähdössä ulkomaille, ja tyttö haluaisi poikaystävänsä mukaan ( mutta poika on köyhästä perheestä ja ei ole varaa matkustella)
Meillä taas on käynyt parempi onni, ja taloudellusesti parempi tilanne ja olen miettinyt maksaisinko tytön poikaystävänkin matkan. Itse matkustelemme useasti vuodessa. Mitä mieltä olette? Maksaisitteko te?
Olen tavannut pojan usein, ja on aivan ihana ihminen :)
Kommentit (83)
22 eikä ole vieläkään käynyt ulkomailla? Ihan aikuinen ihminen on.
Mut siis maksa vain. Omia rahojasi, tee niillä mitä haluat!
Jos on rahaa niin mikä ettei. Kumpikin on aikuisia, joten sinun ei ole pakko ottaamukaan kimpaakaan.
Mutta poikaystävä ei ole vävy.
Vierailija kirjoitti:
22 eikä ole vieläkään käynyt ulkomailla? Ihan aikuinen ihminen on.
Mut siis maksa vain. Omia rahojasi, tee niillä mitä haluat!
Aarghh. Jos se poikaystävä on kasvanut pienituloisessa/köyhässä perheessä (kuten ap kertoo) ja on nyt opiskelija, ei kyllä ole mitään kummallista siinä, että ei ole päässyt käymään ulkomailla.
Onnekseen pääsee nyt. Ihana ap, kun tarjoat tällaisen mahdollisuuden myös vävyllesi!
Jos tyttäresi suhde on vakaa ja poika mukava ja sinulla on varaa, miksipä et maksaisi vävykkeen matkaa? Minäkin olen maksanut mm. USAn reissun.
Itse en tuon ikäisenä enää matkustellut vanhempieni kanssa 🙄
Maksaisin, jos olisi lapsilla seurustelukumppani. Mutta ei ole vielä, onneksi. Liian nuoria siihen ovat vielä.
Kun halusin lapseni mukaani viettämään ulkomaille syntymäpäivääni, niin ei tullut mieleenikään olla kutsumatta ja maksamatta (lennot + majoitus) myös hänen pitkäaikaiselle tyttöystävälleen matkaa. Sen tein selväksi heille jo etukäteen, että synttäripäivällistä lukuun ottamatta muista aterioista, juomista, ostoksista yms joutuisivat vastaamaan itse.
Itse olen päässyt kaverini ja kaverin vanhempien mukana ja maksamana esim. Lappiin laskettelemaan teininä (omat vanhempani olivat kummatkin työttöminä). Se oli aivan upeaa, ja vieläkin muistelen lämmöllä, ja sitä että ottivat minut mukaan ja maksoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että poika ei mielellään suostu ottamaan matkaa vastaan, itsekin köyhästä perheestä tulleena tiedän miten hirveää on ottaa toisilta rahoja jotka itselle tuntuvat ihan hirveän suurilta - vaikka toiselle ne olisivatkin kohtuullisia summia tai jopa vähäpätöisiä.
Ihana ajatus ottaa hänet mukaan, ja jos tuntuu että sinulla on ylimääräistä rahaa jonka voisit tuohon käyttää, niin antaa mennä. Mutta kannattaa varautua että poika ei tiedä mitenpäin olla kun matkaa tarjoat. Oisiko heillä joku vuosipäivä tms tulossa että matkan voisi maksaa lahjana? :)
Heillä on tulossa vuosipäivä, ja ajattelin antaa sen lahjaksi heille. Samalla olisi myös pojan synttärit. Poika on auttanut tyttöäni paljon, kun tämä oli masentunut ja muutenkin. Olen niin kiitollinen, että tytölläni on tämä mies elämässään :)
Miksi siis edes pohdit maksamista tuossa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen päässyt kaverini ja kaverin vanhempien mukana ja maksamana esim. Lappiin laskettelemaan teininä (omat vanhempani olivat kummatkin työttöminä). Se oli aivan upeaa, ja vieläkin muistelen lämmöllä, ja sitä että ottivat minut mukaan ja maksoivat.
Minulle on käynyt samoin :)
Jos sinusta tuntuu, että vilpittömästi haluat maksaa niin toki. Mutta jo se ei tunnu hyvälle, niin sitten ei. Ihan miten susta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinusta tuntuu, että vilpittömästi haluat maksaa niin toki. Mutta jo se ei tunnu hyvälle, niin sitten ei. Ihan miten susta tuntuu.
Juuri näin
Ollaan mun poikaystävän kanssa seurusteltu vasta noin vuosi, ja silti hänen vanhempansa maksoivat perheensä päivämatkan Tallinnaan myös minulle. Plus ruokailut laivalla ja Tallinnassa. Olen itse vähävaraisemmasta perheestä ja todella
Matkasta jäi tosi hyvä fiilis ja kaikilla oli kivaa, musta tuntuu että mut on "hyväksytty osaksi perhettä". Sanoisin että jos vaan mahdollista ja tahdot, kustanna toki :)
Vierailija kirjoitti:
Se on vävy vasta vihittynä.
Sitä ennen se on vävyntekele.
Muilla kokemuksia?
T. Kiinostunut raatilainen
Sinun tilanteessassi maksaisin !
Hauskaa lomaa !
Maksa vaan. Minullekkin maksettiin vaimon vanhempien toimesta ( kun olin nuori) nyt se menee toisinpäin :)
En maksaisi