Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää normaalilla itsetunnolla varustettuja nuoria?

Vierailija
01.08.2016 |

Toimin itse rekrytointipuolella ja täytyy taas avautua tämän kesän kesätyöntekijöistä; tuntuu, että löytyy vain kahdenlaisia tarjokkaita, niitä jotka ovat leuhkia ja haluavat heti johtajan paikalle ja johtajan palkalla ja mikään muu ei kelpaa. Sitten on niitä, jotka suunnilleen pyytävät anteeksi olemassaoloaan ja suostuvat toisten kynnysmatoksi. Olen palkannut työntekijät tästä jälkimmäisestä ryhmästä, koska he tekevät työnsä, mutta olis helpompaa, jos hekin osaisivat pitää puoliaan.

Pari esimerkkiä, mitä tarkoitan: viime kesänä oli yksi kesätyöntekijä ja yksi vakkari vuorossa. No, tämä kesätyöntekijä oli niin tunnollinen, ettei pitänyt edes ruokataukoa, vaikka hänellä siihen oli oikeus. Tänä kesänä taasen yksi kesätyöntekijä antoi asiakkaan käyttäytyä asiattomasti (mm. huoritella itseään), vaikka meillä sanotaan kaikille, että asiatonta käytöstä ei tarvitse sietää. Kolmas kesätyöntekijä oli taasen suostunut tekemään ektrajuttuja, kun oli uhannut ilmoittaa pomolle, jos ei tee. On kyllä sanottu, että näihinkään ei saa suostua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano niille pompottajille, että keskittyvät omaan työhönsä ja tekevät hommansa?

2/5 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ne altavastaajanuoret voi olla niitä "normaalilla" itsetunnolla varustettuja. Koska eikös normaalin itsetuntoon kuulu myös kyky itsekritiikkiin, pelko siitä että luulee itsestään liikoja (ts. nöyryys) sekä se, että on valmis tekemään vähän ekstraa todistaakseen, että on luottamuksen arvoinen?

Mä luulen että ne Euroopan omistajat on just niitä sairaita yksilöitä, joilla ei oikeasti ole mitään vastuuntuntoa.

Itse olin nuorena tosi epävarma itsestäni, tein vuosia ekassa työpaikassani ilmaista ylityötä, koska toivoin, että työtäni arvostettaisiin. Ja kääntäen: en uskonut, että työtäni arvostetaan. 

Nyt osaan jo arvostaa itseäni ja ammattitaitoani sen verran, että en myy sitä halvalla. Mutta pitkän matkan se vaati, ennen kuin siinä oltiin. 

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännää että teille hakee vaan noi ääripäät töihin.. onko työpaikka ilmoituksessa jotain vikaa kun normityypit ei hae?

Vierailija
4/5 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy. Mihinkä voi tulla?

Vierailija
5/5 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää että teille hakee vaan noi ääripäät töihin.. onko työpaikka ilmoituksessa jotain vikaa kun normityypit ei hae?

Sano muuta.

Ja tökki kyllä pahasti ap:n alentuva asenne näitä tunnollisia nuoria kohtaan, ei ekoissa työpaikoissa itsetunto ole vielä kovin korkealla, tottakai sitä yrittää enemmän. Onko työpaikan ilmapiiri millainen ja miten uudet työntekijät perehdytetään ja otetaan mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi