Maksanko vävyn matkan??? Apuja !!
Tyttäreni on seurustellut nyt 4 vuotta poikaystävänsä kanssa. Tilanne on nyt se, että olemme lähdössä ulkomaille, ja tyttö haluaisi poikaystävänsä mukaan ( mutta poika on köyhästä perheestä ja ei ole varaa matkustella)
Meillä taas on käynyt parempi onni, ja taloudellusesti parempi tilanne ja olen miettinyt maksaisinko tytön poikaystävänkin matkan. Itse matkustelemme useasti vuodessa. Mitä mieltä olette? Maksaisitteko te?
Olen tavannut pojan usein, ja on aivan ihana ihminen :)
Kommentit (83)
Tuossa tilanteessa maksaisin. Ei mikään ihan tuore suhde, miellyttävä ihminen eikä kyse siitä, että omat rahat menevät viinaan ja pelikoneisiin. Niin ja tietty teillä maksukykyä myös.
En keksi yhtäkään syytä, miksi maksaisin. Jos tyttö on täysi-ikäinen, hän voi jäädä kotimaahan ja jos ei ole vielä 18v, niin sitten hänen tahtonsa on ihan se ja sama, minä huoltajana päätän.
Voi olla, että poika ei mielellään suostu ottamaan matkaa vastaan, itsekin köyhästä perheestä tulleena tiedän miten hirveää on ottaa toisilta rahoja jotka itselle tuntuvat ihan hirveän suurilta - vaikka toiselle ne olisivatkin kohtuullisia summia tai jopa vähäpätöisiä.
Ihana ajatus ottaa hänet mukaan, ja jos tuntuu että sinulla on ylimääräistä rahaa jonka voisit tuohon käyttää, niin antaa mennä. Mutta kannattaa varautua että poika ei tiedä mitenpäin olla kun matkaa tarjoat. Oisiko heillä joku vuosipäivä tms tulossa että matkan voisi maksaa lahjana? :)
tottakai maksat, jos ei tee tiukkaa! Jos tekee tiukkaa rahallisesti, sit ymmärtää. Mutta muuten varmasti maksaisin, ja tuo on jotain mitä olisi itse toivonut omilta vanhemmilta nuorempana. Eli kyllä!
Minkä ikäisiä tyttäresi ja poikaystävä ovat?
Maksaisin. Itse nuorena sain matkustaa poikaystävän perheen kanssa, kun itsellä/omalla perheellä ei ollut tuolloin varaa. Myöhemmin valmistuttuani ja rahatilanteen muututtua kustansin sitten anopille matkoja takaisin :)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että poika ei mielellään suostu ottamaan matkaa vastaan, itsekin köyhästä perheestä tulleena tiedän miten hirveää on ottaa toisilta rahoja jotka itselle tuntuvat ihan hirveän suurilta - vaikka toiselle ne olisivatkin kohtuullisia summia tai jopa vähäpätöisiä.
Ihana ajatus ottaa hänet mukaan, ja jos tuntuu että sinulla on ylimääräistä rahaa jonka voisit tuohon käyttää, niin antaa mennä. Mutta kannattaa varautua että poika ei tiedä mitenpäin olla kun matkaa tarjoat. Oisiko heillä joku vuosipäivä tms tulossa että matkan voisi maksaa lahjana? :)
Heillä on tulossa vuosipäivä, ja ajattelin antaa sen lahjaksi heille. Samalla olisi myös pojan synttärit. Poika on auttanut tyttöäni paljon, kun tämä oli masentunut ja muutenkin. Olen niin kiitollinen, että tytölläni on tämä mies elämässään :)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä tyttäresi ja poikaystävä ovat?
Tyttö 21 ja poika 22.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkä matka?
4 päivää Euroopassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on tulossa vuosipäivä, ja ajattelin antaa sen lahjaksi heille. Samalla olisi myös pojan synttärit. Poika on auttanut tyttöäni paljon, kun tämä oli masentunut ja muutenkin. Olen niin kiitollinen, että tytölläni on tämä mies elämässään :)
Noniin, antaa mennä vaan! Ihanaa että tyttösi on löytänyt hyvän poikaystävän :) matkasta tulee varmasti ikimuistoinen!
Jos sinulla on rahaa niin tottakai, saattaahan kyseinen mies olla tulevaisuudessa lapsenlapsiesi isä.
Vierailija kirjoitti:
Se on vävy vasta vihittynä.
Mistä tämä ainainen katkeruus😱
Hyvää matkaa teille kaikille!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siis olisi se syy että et maksaisi? Olet kahden vaiheilla koska täällä kyselet. Eli jatkapa tuota kirjoittamaasi ja minun lainaamani tekstiä: mutta...
Maksa ihmeessä, kun kerran ei ole rahasta kiinni ja pidät pojasta. Tiedä vaikka joskus osat olisivat niin päin, että hän auttaa teitä (muuten kuin rahallisesti).
Vävykokelas vasta. Joo, maksaisin.
Siis hankit tytölle maksullista matkaseuraa?
Tulin mielenkiinnosta katsomaan, mitä täällä vastaillaan.
Olen itse lapseton, mutta olen vienyt sisarusteni lapsia matkoille jo parinkymmenen vuoden ajan. Sitten kun ovat kasvaneet ikään, jolloin kuvioihin on tullut poika- ja tyttöystäviä (ja myöhemmin avo- ja aviopuolisoita), olen maksanut matkat myös näille.
Ikinä en ole ajatellut, että tässä olisi jotakin paheksuttavaa tai tuomittavaa. Silti ennakkoveikkaukseni oli, että av-raati kyllä teilaisi tällaisen käytöksen. Olikin mukava havaita, että ap sai myös kannustavia viestejä. :)
Niin ja varmaan ap arvaatkin, mitä mieltä olen: tarjoa toki matka myös sille kivalle vävyllesi!
En maksaisi.