Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksanko vävyn matkan??? Apuja !!

Vierailija
01.08.2016 |

Tyttäreni on seurustellut nyt 4 vuotta poikaystävänsä kanssa. Tilanne on nyt se, että olemme lähdössä ulkomaille, ja tyttö haluaisi poikaystävänsä mukaan ( mutta poika on köyhästä perheestä ja ei ole varaa matkustella)

Meillä taas on käynyt parempi onni, ja taloudellusesti parempi tilanne ja olen miettinyt maksaisinko tytön poikaystävänkin matkan. Itse matkustelemme useasti vuodessa. Mitä mieltä olette? Maksaisitteko te?

Olen tavannut pojan usein, ja on aivan ihana ihminen :)

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti matkaan kuuluu ruoka sillä tiedän ihmisiä jotka ei edes lähde ilmaiselle matkalle koska ei ole käyttörahaa tarpeeksi matkalle mukaan.

Vierailija
22/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä edes mietit! Totta kai maksat matkan myös kivalle vävypojallesi. Nuoret ovat nuoria vain kerran, ja nuoruus on ihaninta aikaa matkustaa.

Odotat sitten muutaman vuosikymmenen, ja kas - vävypoika tarjoaa matkoja ja muuta mukavaa appivanhemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti maksaisin!

Vierailija
24/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään pakko tai velvollisuus ei ole maksaa. Jos sulla ei ole rahasta tiukkaa ja susta on hyvä idea maksaa, niin maksa ihmeessä. Mutta älä loukkaannu, jos suhde päättyy pari kuukautta matkan jälkeen tai hän ei olekaan sun lasten lasten isä. Ja varaudu siihen, että mies ei ehkä kuitenkaan halua lähteä toisten kustannuksella matkaan.

Vierailija
25/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksaisin myös ruuat. ( joku kysyi)

Jos muilla kokemuksia, kertokaa :) ?

Vierailija
26/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai maksaisin !

Vierailija
27/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mietit ? Itsekin olen maksanut lasten ja kumppaniensa matkat useasti ( viikonloppumatkoja) mutta kuitenkin :)

Vierailija
28/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän vuoden seurustelun jälkeen poika mielestäni jo kuuluu perheeseesi. Kun kyse ei ole taloudellisesta uhrauksesta matkan voi todella hyvin antaa lahjaksi.

Meillä oli muutama vuosi sitten yksi lapsista vaihto- opiskelijana Prahassa. Kävimme siellä ja annoimme toiselle opiskelijalapsellemme ja hänen avopuolisolleen matkan joululahjaksi.

Matkoista jää hyviä muistoja; vuosien päästä muistaa vaan kivan matkan, rahanmenoa ei!

Vierailija
29/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että poika ei mielellään suostu ottamaan matkaa vastaan, itsekin köyhästä perheestä tulleena tiedän miten hirveää on ottaa toisilta rahoja jotka itselle tuntuvat ihan hirveän suurilta - vaikka toiselle ne olisivatkin kohtuullisia summia tai jopa vähäpätöisiä.

Ihana ajatus ottaa hänet mukaan, ja jos tuntuu että sinulla on ylimääräistä rahaa jonka voisit tuohon käyttää, niin antaa mennä. Mutta kannattaa varautua että poika ei tiedä mitenpäin olla kun matkaa tarjoat. Oisiko heillä joku vuosipäivä tms tulossa että matkan voisi maksaa lahjana? :)

Heillä on tulossa vuosipäivä, ja ajattelin antaa sen lahjaksi heille. Samalla olisi myös pojan synttärit. Poika on auttanut tyttöäni paljon, kun tämä oli masentunut ja muutenkin. Olen niin kiitollinen, että tytölläni on tämä mies elämässään :)

Tuo on oikein hyvä syy maksaa pojan matka.

Maksatteko myös tyttären matkan? Ihan yhtä hyvin voitte maksaa myös poikakaverille, niin on sitten lahja molemmille.

Vierailija
30/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että poika ei mielellään suostu ottamaan matkaa vastaan, itsekin köyhästä perheestä tulleena tiedän miten hirveää on ottaa toisilta rahoja jotka itselle tuntuvat ihan hirveän suurilta - vaikka toiselle ne olisivatkin kohtuullisia summia tai jopa vähäpätöisiä.

Ihana ajatus ottaa hänet mukaan, ja jos tuntuu että sinulla on ylimääräistä rahaa jonka voisit tuohon käyttää, niin antaa mennä. Mutta kannattaa varautua että poika ei tiedä mitenpäin olla kun matkaa tarjoat. Oisiko heillä joku vuosipäivä tms tulossa että matkan voisi maksaa lahjana? :)

Heillä on tulossa vuosipäivä, ja ajattelin antaa sen lahjaksi heille. Samalla olisi myös pojan synttärit. Poika on auttanut tyttöäni paljon, kun tämä oli masentunut ja muutenkin. Olen niin kiitollinen, että tytölläni on tämä mies elämässään :)

Aivan mahtava ajatus ja varmasti ikimuistoinen lahja!

Paremmin et voisi tyttärellesi ja poikaystävälleen kertoa että toivot kaikkea hyvää heidän suhteelleen, samalla osoittaa vävyllesi kuinka kiitollinen hänelle olet ja kuinka paljon arvostat kaikkea mitä hän on tyttäresi hyväksi tehnyt.

Liikutuin. Enkä usko olevani ainoa.

Tyttäresi ja miehensä eivät tule koskaan unohtamaan tätä matkaa.

Jos koskaan niin nyt voi sanoa että olette onnellisten tähtien alla. Te kaikki.

Vierailija
31/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vävykokelas vasta. Joo, maksaisin.

Jos asuvat yhdessä, niin avovävy.

Vierailija
32/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vävykokelas vasta. Joo, maksaisin.

Jos asuvat yhdessä, niin avovävy.

Ovat alkuvuodesta 2017 muutamassa yhteen

Vierailija
33/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan viety tyttären kavereita lomamatkoille jo vuosia ja maksettu kaikki. Ovat köyhistä oloista, yh-perheitä ja maahanmuuttajia. Mielellään tehdä lapsia ja ihmisiä iloisiksi.

Tottakai viet tyttösi poikakaverin. Hänhän on perhettä.

Vierailija
34/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kommentoijia, jotka ovat sitä mieltä, että "en näe yhtään hyvää syytä miksi maksaisin." Siis eihän sitä todellakaan ole pakko maksaa, eikä kukaan ole sitä kinuamassakaan. Aloittaja tässä pohtii, että tehdäkö hyvä teko, vai ei. Jo se, että tahtoo tehdä hyvän teon, on syy maksaa.

Pakko sitä ei todellakaan ole maksaa. Mutta jos itsellä on ylimääräistä, ja tykkää pojasta ja haluaa ilahduttaa pariskuntaa, niin kyllä minä maksaisin pojan mukaan.

Itse olen asunut lapsuuteni köyhässä perheessä, ja olin kyllä suunniltani onnesta, kun parhaan ystäväni äiti halusi maksaa matkani ruotsiin ja takaisin. Ei mikään iso juttu monelle, mutta minulle se oli. Se oli ensimmäinen ulkomaan matkani ja vieläpä erittäin hyvässä seurassa!

Vierailija
35/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kommentoijia, jotka ovat sitä mieltä, että "en näe yhtään hyvää syytä miksi maksaisin." Siis eihän sitä todellakaan ole pakko maksaa, eikä kukaan ole sitä kinuamassakaan. Aloittaja tässä pohtii, että tehdäkö hyvä teko, vai ei. Jo se, että tahtoo tehdä hyvän teon, on syy maksaa.

Pakko sitä ei todellakaan ole maksaa. Mutta jos itsellä on ylimääräistä, ja tykkää pojasta ja haluaa ilahduttaa pariskuntaa, niin kyllä minä maksaisin pojan mukaan.

Itse olen asunut lapsuuteni köyhässä perheessä, ja olin kyllä suunniltani onnesta, kun parhaan ystäväni äiti halusi maksaa matkani ruotsiin ja takaisin. Ei mikään iso juttu monelle, mutta minulle se oli. Se oli ensimmäinen ulkomaan matkani ja vieläpä erittäin hyvässä seurassa!

Tämä olisi myös pojan enimmäinen matka ulkomaille :). Ja haluan vaan ilahduttaa nuoria

Vierailija
36/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi myös pojan enimmäinen matka ulkomaille :). Ja haluan vaan ilahduttaa nuoria <3 ovat niin rakastuneita ( tulee ihan oma nuoruus mieleen, joka oli myös köyhä. Joten ymmärrän poikaa hyvin. Mieheni vanhemmat maksoivat silloin minun matkojani :)

Ihanaa

Vierailija
37/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin jos olisi rahaa.

:)

Vierailija
38/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin maksetaan poikaystävien matkat vanhempien toimesta. Jos on rahaa, niin miksei!

Vierailija
39/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä täältä kyselet, tahdotko brassailla että sulla on varaa.

Maksa matka ja sillä siisti. Niin minä tekisin. Av-palstan mielipiteillä ei olisi väliä.

Vierailija
40/83 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin maksetaan poikaystävien matkat vanhempien toimesta. Jos on rahaa, niin miksei!

Meillä myös ! Viimeksi käytiin tanskassa pojan ja tämän tyttöystövän kanssa ( maksettiin kaikki) 2 päivää olimme