Mitä ajattelt kaverista, joska välttelee teille tuloa (uutta vauvaa katsomaan) vedoten " kiireisiin" ?
Kommentit (29)
Kun mulla ei ollut lapsia, en aina mennyt katsomaan kavereiden vauvoja, varsinkin, jos asuivat kauempana. Enkä kauheesti kysellyt niistä. Syy: en tiennyt mitään vauvoista, eikä musta ollut luontevaa keskustella niistä, kun en osannut sanoa mitään, ottaa kantaa, olla mitään mieltä. Ajattelin, että kaverini (joka sai useamman lapsen peräjälkeen) tykkää, että hänellä on myös ystäviä, jotka eivät ole lapsiin liittyviä, kun muuten hänen arkensa on täynnä lasten juttuja.
Ekan lapsen kohdalla lähetin kyllä hänelle onnittelut ja nutun. Tokan kohdalla onnittelut. Kolmannen kohdalla kävin (ilman lahjaa). Ystävyytemme ei ole ollut lapsista kiinni. En ole kuitenkaan ollut millään lailla epäkohtelias lapsille tms. Nyt mulla on lapsi ja puhun lapsista enemmän, ja olen kiinnostunut myös hänen kokemuksistaan, kun kerrankin osaan puhua aiheesta ja minulla on jotain sanottavaa.
Toivottavasti ymmärsitte, että näinkin voi toimia. Jostain syystä meillä kävi tämä luontevasti, ei varmaan kaikkien kohdalla onnistuis. Enkä tiedä, osaisinko itse olla niin " avarakatseinen" , avoin ja salliva kuin ainakin tämä yksi kaverini minua, lapsetonta, kohtaan oli.
Joku kirjotti, että lapsen syntymä on aina iso ja tärkeä juttu. Vanhemmille tottakai on, mutta kavereille ei välttämättä.
Mulla muutamia lapsettomia kavereita, eikä niitä kiinnosta mun lapsi kovinkaan paljoo. Pyytelee toki kylään ja usein kysyy ihan suoraan, josko voisin tulla välillä yksinkin (lapsi siis aina mukana), eivät vieraile meillä.
Syy tähän on seuraava: eivät kovin lapsirakkaita eivätkä osaa olla luontevasti lasten seurassa. Yks jopa parkas " mitä tolle täytyy tehä, et kyllä jätä mua sen kanssa yksin" , kun sanoin meneväni vessaan ja pyysin pitämään taaperoa silmällä sen aikaa.
Ap, ei kait se kaveruutta ole koskaan ollutkaan jos tollaseen kaatuu.
säni. Oletko sellainen jyräävä ihminen, joka ei huomioi tällaisia piirteitä ja vaan väkisin työntää vauvan syliin yms?
Vierailija:
Oletko sellainen jyräävä ihminen, joka ei huomioi tällaisia piirteitä ja vaan väkisin työntää vauvan syliin yms?
ap
Ehkä on oikeasti kiireitä.
Vaikka sinun vauvasi on sinulle maailman keskipiste, se ei ole sitä muille ihmisille.
sitten välttelemään odotusaikanani, ja ihan kateudesta se johtui.
" ei vain satu kiinnostamaan" :o
ap
Kovasti kuitenkin mun " ystäviä" kiinnostaa meidän elämä, ja kuulumiset. Kutsuja kahville tulee jatkuvasti jne. MUA VAAN EI KIINNOSTA !!
Et ehkä kuitenkin mulla on ystäviä, mut mä en ole niille sitä.
Who knows
terv. 26