Mitä ajattelt kaverista, joska välttelee teille tuloa (uutta vauvaa katsomaan) vedoten " kiireisiin" ?
Kommentit (29)
tai sitten hän ei välitä nähdä vauvaa. Sen ymmärrän oikein hyvin, sillä kärsiessäni itse lapsttomuudesta teki pahaa nähdä vastasyntyneitä kun sielua repi se tuska ettei omaa saanut.
Omalta äidiltäni on aikoinaan kuollut 2 omaa vastasyntynyttä, eikä hän vieläkään oikein pysty ilman tuskaa pientä vauvaa katsomaan.
kait jokaisella on oikeus omaan tunteeseensa? Pakkoko niitä omia penskoja on työntää kaikkien kavereiden kurkusta alas? Itellä kaksi lasta sekä muutamia lapsettomia kavereita, jotka eivät hirveästi innostu pienistä lapsista. Ymmärrän asian hyvin ja nähdään ilman lapsia silloin kun voidaan, aika harvoin tosin, mutta silloin tällöin edes.
Toinen selitys: kärsivät lapsettomuudesta tai on juuri ollut keskenmeno, jolloin vauvan näkeminen voi olla tuskallista.
Kolmas selitys: on vain muuten kateellinen vauvastanne, haluaisi ehkä itsekin mutta aika / puoliso ei ole vielä kypsä.
Oletan nyt siis, että olet itse pyytänyt häntä käymään useampaan kertaan. Jos olet pyytänyt kerran, hän on voinut unohtaa jo asian. Itse odottaisin kyllä ensin kutsua ennen kuin tuppaudun vauvaperheeseen. Vauvan, varsinkin esikoisen syntymä on iso muutos ja voi olla väsyttävääkin. En halua, että minun käynnistäni tulee ylimääräistä stressiä tuoreille vanhemmille. Mutta tästähän ei sinun tapauksessasi tainnut olla kyse.
kun itse olen aina salaa toivonut ettei tutut ja sukulaiset tulis kattoo vauvaa heti. Mukavampi kun saa ite rauhassa tutustua uuteen perheenjäseneen. Tästä syystä en myöskään kyläile ensimmäisten viikkojen aikana vauvaperheissä. No meitä on moneksi.
Tuo kiireisiin vetoaminen kyllä tuntuu siltä että niitä kiireitä oikeesti on. Vaikka sinulle vauva on maailman tärkein ei se mene kuitenkaan ystäväsi prioriteettilistalla kärkeen.
Tyttäremme ovat saman ikäisiä, odotimme yhtäaikaa ja vietimme vauva-aikaa tiiviisti yhdessä. Sitten kun lapset kasvoivat ja he muuttivat kauemmaksi, yhteyden pito katkesi.. hänen puoleltaan liki tyystin, itse nuijana soittelin ja ehdotin tapaamisia ja vaikka mitä..
Olen kutsunut tyttäreni synttäreille parinakin vuonna, muutimme itse uuteen taloon, kutsuin taloon tutustumaan pari vuotta sitten sekä vauva syntyi samaan syssyyn, kutsuin poikaa katsomaan.. kaikkeen on ollut liian kiire, ei ole ehtinyt kertaakaan. Samaan aikaan itse olen saanut kutsuja jos jonkinlaisiin kotimyyntitapahtumiin häneltä. Kiireitä on siis monenlaisia.
En ole muuten joutanut niille tupper- friendtex, partylite- what ever kutsuille..
Sinulle vauva on tietysti nyt maailman napa, mutta valitettavasti muut jatkavat elämäänsä aivan kuten ennenkin. Ei se vauva heidän ole, eikä siksi välttämättä kiinnosta.
Sinulle vauva on tietysti nyt maailman napa, mutta valitettavasti muut jatkavat elämäänsä aivan kuten ennenkin. Ei se vauva heidän ole, eikä siksi välttämättä kiinnosta.
Itse olen kyllä, mutta ymmärrän hyvin jos joku toinen ei.
Vauvan kanssa voi myös liikkua...
Tai hän salaa toivoo myös toista lasta, mutta syystä tai toisesta ei saa sitä?
Syitä voi olla monia.
En minäkään jaksanut mennä katsomaan kaverin vauvaa kahden keskenmenon jälkeen. En yksinkertaisesti kyennyt. Enkä vieläkään kykene. Meilläkin 1 lapsi, ja väitän aina että meille ei tule toista lasta, niin että ei tarttis tästä aiheesta puhua, koska on tosi arka minulle.
Vetoan myös kiireisiin....
Ystäväni tietävät, etten ole sellainen vaaleanpunainen ihminen ja eivät siitä loukkaannu.
asutaan tosin eri kaupungeissa, Eipä tosiystävyys paljoa vaadi.
Vierailija:
ja varsinkin uudesta vauvasta. Lapsen saanti kun on maailman isoin asia sille, joka sen saa ja täytyisi näin olla isohko myös ystävälle. Itse ainakin olen kaikkien ystävieni vauvoja innolla mennyt katsomaan heti kun mahdollista. Paria jopa laitokselle. Ja ystäväni ovat tulleen katsomaan minun lapsiani. Yksi kaveri ei ole vielekään tullut, vaikka olen monesti pyytänyt, eikä siis enää lukeudu ystävieni joukkoon. Kyllä muutaman kuukauden sisällä on oltava edes 1 tunti aikaa, jos ei ole niin onpa kyllä ihmeen kiireistä porukkaa...
koska ymmärtää, että se on äidille tärkeä asia, kiinnosti itseä tai ei. Eikö teillä joillain ole mitään käytöstapoja??
Vierailija:
ja varsinkin uudesta vauvasta. Lapsen saanti kun on maailman isoin asia sille, joka sen saa ja täytyisi näin olla isohko myös ystävälle. Itse ainakin olen kaikkien ystävieni vauvoja innolla mennyt katsomaan heti kun mahdollista. Paria jopa laitokselle. Ja ystäväni ovat tulleen katsomaan minun lapsiani. Yksi kaveri ei ole vielekään tullut, vaikka olen monesti pyytänyt, eikä siis enää lukeudu ystävieni joukkoon. Kyllä muutaman kuukauden sisällä on oltava edes 1 tunti aikaa, jos ei ole niin onpa kyllä ihmeen kiireistä porukkaa...
Jos on just läpikäymässä lapsettomuutta, tai keskenmenoa, niin et yksinkertaisesti vaan kykene mennä katsomaan sitä toisen vauvaonnea. Vaikka tiedät että ei se toisen vauva ole itseltään pois, mutta tunteet ovat niin voimakkaat, että ei kestä sitä?
Ettekö ymmärrä sellaista?
Tai siis pidin häntä aiemmin hyvänä ystävänä. Näimme joka viikko, kävimme leffoissa, kahvilla tms. Kun vauvani syntyi, hän ei sitten enää koskaan löytänytkään kalenteristaan tilaa tapaamiselle! Minä kutsuin ja kutsuin (nyt tunnen itseni tyhmäksi sen takia), ja aina hän kierteli ja siirsi tapaamista mukamas eteenpäin. Nyt vauvani on jo 7,5kk. Muutama kuukausi sitten tajusin, että kaverini ei koskaan aiokaan tulla katsomaan vauvaa, koska sillä ei ole hänelle minkäänlaista merkitystä.
Olen ihmeissäni, sillä minusta moinen on tosi epäkohteliasta. Kaikki muut kaverini, sellaisetkin joita en ollut nähnyt vuosiin, tulivat katsomaan vauvaa viimeistään 2 kk:n iässä. Minulle itselleni se oli jo lapsettomana aivan täysin selvä asia, että tuoretta äitiä ja vauvaa käydään tervehtimässä (ja vielä viedään pieni lahjakin!), vaikka en todellakaan itse ollut silloin vähääkään kiinnostunut vauvoista.
Ihmetyttää myös joidenkin av:laisten kommentit tässä ketjussa tyyliin " Miks pitäis käydä katsomassa" . KYLLÄ PITÄÄ KÄYDÄ KATSOMASSA! Vauva on aina ihmeellinen asia, vaikka se syntyisi jollekin toiselle ihmiselle.
Meillä on käynyt lapsettomuudesta kärsivä pariskunta, oikeasti kiireisiä ihmisiä jne. Minusta heiltä tuo kiire on vain tekosyy.
ap
Ikävää, että elämäsi suurin tapahtuma ei kiinnosta " ystävääsi" .
Minunkin lapset, perheetön ystävä lykkäsi vauvan katsomista 2 vuotta!!! Ei ehkä normaalia... Arvaa vaan saatoinko pyytää häntä lastenhoitoavuksi- vaikka onkin KUMMI!
T: Tuttu juttu
On kateellinen sulle.
On ihan oikeasti kiireinen.
Eipä ole kovin hyvä ystävä sittenkään.