Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten empatiakyky ja itsekkyys

Vierailija
31.07.2016 |

Mistä johtuu, että mies ei osaa ajatella asioita toisten kannalta, laittaa aina omat tarpeensa lasten ja varsinkin puolison edelle eikä suunnittele perheenä yhtään mitään. Istuskelee tyytyväisenä omissa oloissaan eikä osaa vastata eikä keskustella mistään. ei näytä olevan kiinnostunut minun voinnistani lainkaan, vaikka kertoisin olevani aivan uupunut. Ovatko kaikki miehet itsekkäitä ja kyvyttömiä sen suurempaan empatiaan toista ihmistä kohtaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä elämän "kielioppivirheitä" joita nainen rekisteröi kumppanissaan herkeämättä.

Vierailija
22/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on sosiaalipsykologiassa tutkittu poliisiksi opiskelevien miesten ja sairaanhoitajaksi opiskelevien naisten empatiakykyä. Tutkimuksessa ei löytynyt mitään yleistä sukupuolieroa empatiassa.

Osalla naisista tuntuu kuitenkin olevan tiedostamaton (?) tarve pariutua empatiakyvyttömien miesten kanssa.

Joillekin naisille tuntuu olevan kova paikka tämäkin tosiasia, on kätevämpää demonisoida miehet ja kun se on tehty voi ikäänkuin purkaa miehiin kaiken paskan ja oksennuksensa, uskottelee vain itselleen että eihän niillä ole tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisilta nuo vaikuttavat mutta oon tosta omastani huomannut että pohjimmiltaan laittaa perheen ja parisuhteen itsensä edelle jos tarvis. Mutta pikkuasioissa arjen keskellä on välillä tosi ajattelematon. Tyyliin tekee itsellensä iltapalaa mutta ei tajua lapselle tehdä jolla olis myös iltapala-aika, tai keittää kahvia vain itselleen tai yleisesti jättää sotkua jälkeensä ja olettaa että joku muu siivoaa.

Tää kuulostaa ihan vaimoltani...

Vierailija
24/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen empatia kohdistuu vain perheeseen/sukuun. Koko maailmaa ei ole tarpeen empatioida, sille ei kuitenkaan voi mitään. Empatiaa esiintyy silloin kun se on tarpeellista, ei mitenkään"yleisesti".

Vierailija
25/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet ei ole samanlaisia kun teidän ukkonne tai naapuritalon Arska.

Vierailija
26/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävää että kun lapset ja talot on yhdessä hankittu aletaan ihmetellä miehen empiatiakyvyttömyyttä. Ei sitten tullut mieleen viheltää peli poikki aikaisemmin.

Mikäs sut on motivoinu olemaan ton miehen kanssa? Hän on rahapussi ja siementäjä ja muuta roolia ei miehelläsi taida olla sinun elämässäsi. Havahduitko siihen että tarttet vähän muutakin?

T. Symppis ukkomies

Vierailija
27/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Yleisesti kaikki kenen kanssa minä olen ollut on empaattisia.

Nykyinen tekee yleensä kaikki asiat niin että mulla ja lapsilla on hyvä olla ja pohtii paljon mitä me halutaan. Tulevaisuutta myös. Eipä koskaan ole tarvinnut olla surullinen siitä ettei mies ajattelisi meitä tai olisi empatiakyvytön.

Vierailija
28/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että mies ei osaa ajatella asioita toisten kannalta, laittaa aina omat tarpeensa lasten ja varsinkin puolison edelle eikä suunnittele perheenä yhtään mitään. Istuskelee tyytyväisenä omissa oloissaan eikä osaa vastata eikä keskustella mistään. ei näytä olevan kiinnostunut minun voinnistani lainkaan, vaikka kertoisin olevani aivan uupunut. Ovatko kaikki miehet itsekkäitä ja kyvyttömiä sen suurempaan empatiaan toista ihmistä kohtaan?

Oletko koittanut keskustella miehesi kanssa häntä kiinnostavista asioista?

Vierailija
29/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja minäkään en tunne erityistä empataa sellaisia ihmisiä kohtaan, joista en välitä. Empaattisuudesta on hyötyä tiettyyn rajaan asti, mutta en koskaan haluaisi olla sellainen yliempaattinen hössöttäjä ja muiden puolesta murehtja, jollaisia jotkin tuntemani naiset ovat. Aika usein löytyy ratkaisu, jossa kaikki voittavat, mutta jos se ei ole mahdollista, minun etuni tulevat ensin.

Vierailija
30/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt taas, että todella monella naisella on narsistisia piirteitä ja taipumuksia, meidän yhteiskunta ja kulttuuri kannustaa siihen. 

Vierailija
31/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu kun katson tälläkin hetkellä yhtä sympaattista ja todella empaattista streamaajaa Twitchissä, miehethän osaa olla aivan ihania, hurmaavia ja empaattisia. Kaikki nämä avaukset ja purkaukset johtuu teidän omista ongelmista eikä kerro yhtään mitään miehistä noin yleisesti. Kaikilla meillä on joskus ongelmia parisuhteessa ja elämässä.

Vierailija
32/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies laittaa lasten tarpeet omiensa edelle mutta mikä palvelija miehen pitäisi sinulle olla?

Vierailija
33/33 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään enempää kuin aloituksen luettuani: haistappa sinä aloittaja ........ Koska ainakin omasta mielestäni olen pyrkinyt tekemään ratkaisut perheeni hyväksi.

Hyvä provo, koska mikään ei suututa enempää kuin tällainen roska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi