Muita joilla vauva valvoo öisin 1-2h?
Kohtalotovereita kaipailisin. Meillä vauva on nyt 3kk ja lähes joka yö aamuyöstä vauva on valvonut 1-2h. Usein herää kakkahätään ja ilmeisesti virkistyy vaioanvaihtoon ja kesän valoisuuteen niin, ettei enää uni tule ennen kuin on valvonut ns. normaalin määrän mitä on hereillä päivisin. Esikoinen oli myös samanlainen ja tätä valvomista kesti muistaakseni ainakin puoli vuotta. Keskimmäinen lapsi ei tätä harrastanut, vaikka on syntynyt samassa kuussa kuin tämä kuopuksemme. Löytyykö muita yökukkujien äitejä? Miten saatte yöllä ajan kulumaan, kun vauvanne valvoo ja odotatte, että pääsisitte nukkumaan?
Kommentit (3)
Missä vauva nukkuu? Köllötteleekö rauhassa? Ei kai sen nukahtamista tarvitse odotella? Vai pitääkö?? Miksi?
Itse en oikein osaa nukkua tai saa unta, kun vauva touhuaa ja ääntelee sängyssä. Jossain vaiheessa sitten jaksaminen loppuu vauvalta ja sitten alkaa huuto. Ehkä senkään takia en osaa nukahtaa, kun tiedän, että saa nousta rauhoittelemaan kohta. Ylipäätään olen itse melko hidas nukahtaja, unta saa hakea heräämisen jälkeen usein kauan, koska myös itse virkistyn vaipanvaihdosta. Ehkä nämä valvoja-vauvat ovat tulleet tässä asiassa minuun ja hyvin jo vauvana nukkunut sikeäuniseen ja syvään nukkuvaan isäänsä. Ap
Miksi sun pitää valvoa, että vauva nukahtaa? Jatkat vaan itse unia, kyllä se vauva nukahtaa sitten lopulta.
Ja toisekseen, pimennä vaipanvaihtopaikka, vaikka pimennysverholla, niin ei valoisuus herätä liikaa ja liian aikaisin.