En halua olla sukuni kanssa tekemisissä
Sain kuitenkin sukulaiselta syyttävän sähköpostin siitä, että en ole ollut häneen yhteydessä enkä vastannut isäni (humalaisiin) ääniviesteihin. Sähköpoti sisälsi pitkän sairaskertomuksen, kuten aina. Kuulemma minun tehtäväni olisi myös huolehtia veljeni avioerosta, vaikka en toiselta paikkakunnalta voi konkreettisesti auttaa.
Olen ollut terapiassa vuosia. En halua palata vanhoihin kaavoihin. Sukuni ei edes tunne minua, vaan miellyttävän kuoreni
Kommentit (12)
Et ole ainoa. Suku on monesti pahin.
No siinä sinulla on syyllistävä kiristyskirje todisteeksi sukulaisesi paranoidista luulosairaudesta. Lähetä hänen lääkärilleen tai hae vaikka lähestymiskieltoa.
Kummeli: perunkirjoitusta odotellessa
Vierailija kirjoitti:
Sain kuitenkin sukulaiselta syyttävän sähköpostin siitä, että en ole ollut häneen yhteydessä enkä vastannut isäni (humalaisiin) ääniviesteihin. Sähköpoti sisälsi pitkän sairaskertomuksen, kuten aina. Kuulemma minun tehtäväni olisi myös huolehtia veljeni avioerosta, vaikka en toiselta paikkakunnalta voi konkreettisesti auttaa.
Olen ollut terapiassa vuosia. En halua palata vanhoihin kaavoihin. Sukuni ei edes tunne minua, vaan miellyttävän kuoreni
Minulla oli sama tilanne. Sitten sanoin kylmästi että haistakaa vittu ja älkää enää ikinä soittako, tai hommaan teille mulkuille lähestymiskiellon.
Sen jälkeen tärisin ja oksensin. Mutta tein sen. Ehkäpä sain hullun maineen, mutta sain myös rauhan.
Alkoi tärisyttää ja oksettaa jo ajatuskin..
Kuule meillä kaikilla on velvollisuus huolehtia suvusta.
Älä sitten ole tekemisissä. Helppoa!
Yksi jos toinenkin ahdistuu tavatessaan tiettyjä suvun jäseniä. Onko reilua, että muutama ihminen saa monen tuntemaan itsensä ihan p***si? Toiset selviävät näennäisesti hyvin, toiset kärsivät erilaisista psyykkisistä ja psykosomaattisista oireista eivätkä koskaan pysty nauttimaan elämästään tai käyttämään lahjakkuuksiaan hyväksi niin kuin muuten voisivat. Tekisi mieli jättää toisten raastajat oman onnensa nojaan. Jos eivät olisi sukulaisia, monikaan tuskin olisi heidän kanssaan tekemisissä.
Siinä vaiheessa kun karseat sukulaiset kustantavat terapian jonka tarpeen karseat sukulaiset itse aiheuttavat - kannattaa olla "läheisiä".
Sanoi kerran eräs viisas terapeutti