Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette töissä niin korvaamattomia, ettette voi jäädä saikulle, miten voitte pitää lomia?

Vierailija
30.07.2016 |

Kertokaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on ennalta sovittu. On pystynyt suunnittelemaan aikataulut, tekemään hommat valmiiksi, delegoimaan ja opastamaan, eikä tietysti loman päälle ole sovittu tärkeitä palavereita.

Vierailija
2/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on ennalta sovittu. On pystynyt suunnittelemaan aikataulut, tekemään hommat valmiiksi, delegoimaan ja opastamaan, eikä tietysti loman päälle ole sovittu tärkeitä palavereita.

Just näin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan ja lisään vielä, että asiakkatkin on lomalla heinäkuussa ja joulusta loppiaiseen. Muulloin en edes yritä lomailla.

Vierailija
4/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat on ennalta ilmoitettu. Esimies on tällä hetkellä tiennyt lomastani noin 5 kk.

Pari kertaa olisin ihan mielelläni jäänyt saikulle, mutta ei päästetty. Sanottiin vain että olen täysin työkykyinen, tästä buranaa, ole hyvä.

Vierailija
5/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat on kauheeta sumplimista kun on vielä paljon ylitöitä mitä haluaisi pitää vapaina kesäloman lisäksi.

Se menee sitte usein siihen että käyn lomalla välissä töissä pari päivää ja jatkan sitte taas.

Ja sit jos tulee paniikki niin pakko keskeyttää lomat...

Vierailija
6/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hei inasen eri juttu se, onko yllättäen poissa töistä - meillä ei ole ketään, jota hälyttää lyhyellä varoajalla duuniin - ja se, pitääkö pari kk aiemmin sovittuja ja siinä tapauksessa vuorosuunnittelussa huomioituja ja/tai sijaistettuja lomia.

Oikeasti, oletko itse niin nuori, että et ole vielä työelämässä? Kuulostat meinaan oikein harvinaisen pihalla olevalta.

Vierailija
7/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan edellisiä plus että pakko joitakin asioita on hoitaa lomallakin. Minulla on tosi pitkät lomat, 38 päivää ja ei noita ehdi mitenkään pitää. Mutta itsepä olen osani valinnut.

Vierailija
8/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAh joo että vituttaa flunssaiset työkaverit, koska firma ei pärjää ilman hänen työpanostansa. PAri päivää niin puoli firmaa on flunssassa.

Vierailija
9/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, mutta olen ollut sairaslomalla päivän viimeksi ehkä4 vuotta sitten jonkun vatsataudin takia.

En vain juuri koskaan tunne itseäni sairaaksi.

Viihdyn töissä.

Vierailija
10/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläluokkien erityisluokanopettaja, joten lomailen silloin kuin oppilaatkin. Saikulle en voi jäädä, jos sijaista ei löydy ja jostain kumman syystä oma työni ei ole sijaisten kärkipäässä. Luokassa ei myöskään ole avustajaa, joka voisi sijaistaa.

Vierailija
11/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, oletko itse niin nuori, että et ole vielä työelämässä? Kuulostat meinaan oikein harvinaisen pihalla olevalta.

Olen kolmekymppinen, 15-vuotiaasta asti työelämässä. Varmasti on ihan oikeastikin korvaamattomia, joiden ei ole mahdollista sairastaa, mutta olen jokseenkin varma että moni korvaamaton vain luulee olevansa sellainen.

Vierailija
12/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 2 viikon välein tekemässä yhden työpäivän. Sijaistusta ei ole.

Vierailija
13/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap, mistä kaivat sunnuntaiaamuna klo 5 jonkun pätevän henkilön tekemään työtä, jonka kuviot voivat olla mahdolliselle tuuraajalle täysin vieraat? Minun on pakko mennä työpaikalle vaikka olisin kuinka kipeä, siihen asti, kunnes sinne saadaan jostain sijainen. Sitten minun pitää vielä perehdyttää hänet asioihin. Parhaassakin tapauksessa se sijainen on pomoni, joka ei ole käynytkään kyseisessä työkohteessa ikinä ja saapuu paikalle tukka sotkussa ja silmät ristissä klo 6, jolloin ollaan aikataulullisesti jo pahasti jäljessä. Huonossa tapauksessa paikalle saadaan ulkomaalainen kielitaidoton opiskelija, jota ei kyllä uskalla jättää sinne hetkeksikään yksin.

Niin. Lomat on sitten sovittu kesän osalta jo maaliskuussa, että siinä on kyllä työnjohdolla aikaa suunnitella, että kuka tekee töitä missäkin kohteessa ja milloin. Ei niin, että soitan sunnuntaiaamuna päivystyspuhelimeen, että moro mä jäänkin nyt vuosilomalle, pärjäilkää.

Vierailija
14/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt ollut 3v töissä liki 18v kotiäitiyden jälkeen ja en ole kertaakaan ollut pois töistä. En ole ollut kipeänä ja lapset myös terveitä. Mutta yleensä ottaen aapeen kysymykseen, niin lomat sovitaan aikoja sitten etukäteen ja näihin tiedetään varautua. Äkillisiin sairaslomiin ei ja kyllä meillä ainakin pistää pakan ihan sekaisin, jos yksi on pois. Se automaattisesti lisää muiden työtä eikä voi tehdä omia hommiaan täydellä teholla.

Vierailija
15/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on näitä korvaamattomia. Nyt on kesälomalla tehnyt töitä etänä 5-6 tuntia päivässä ja lisäksi käynyt työpaikalla kerran viikossa. Sanoo, että on mukavan rauhallista, kun väki on lomalla.

Vierailija
16/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vuotta samassa firmassa ja nolla saikkupäivää. Ei ole ketään tekemässä minun hommia joten kuumeessakin menen töihin. Voisin jäädä kotiin sulkea puhelimen mutta sen päivän hommat siirtyvät sitten seuraaville päiville eli pidempi pvä tiedossa. ..meillä voi työtä tehdä kotonakin koneella jpten jos olisi joku pakkojäädäkotiin tauti niin sängystä varmaan töitä tekisin.... täydet lomat? Niin. Pidän lomani pidennettyinä viikonloppuina niin jää vähemmän kasaantuvia hommia eikä ahdista palata töihin ruuhkaan. Kerran olin viikon ja tullessa to do lista oli niin pitkä että toiste en ole viikkoa. Saan itse onneksi valita vapaat vaikka päivän varoajalla kunhan työt hoituu jne. Eli onneksi joustoa ja sään ja tekemisten mukaan pidän lomat:)

Vierailija
17/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska olisin pitänyt lomaa. Tai vapaapäivää.

Vierailija
18/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä en saa pitää lomaa kuin vasta elokuun 2viikko alkaen ja töitä olisi jonossa odottamassa vaikka kuinka helvetisti ja kun en ole töissä ei siellä tee kukaan mitään.

voitte kuvitella kuinka vituttaa kun aikuisia äijiä pitää olla suurinpiirtein pitämässä kädestä kiinni.

nyt kun loma alkaa pistän kaikki puhelimet kiinni ja en vahingossakaan mene lähellekään koko paikkaa.

Vierailija
19/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sovitaan etukäteen joten korvaava on jo järjestetty. Jos nopealla varoitusajalla poissaolo, vaikeampi saada tekijä.

Vierailija
20/41 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei tee töitäni, ei osaa siis joten on aivan sama milloin pidän lomani, täytyy vain sopia eri maiden tuotekehitysten kanssa deadlinet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan