Osaatko puhua sujuvasti englantia ja ymmärrät mitä sinulle puhutaan??
Kommentit (17)
Toivottavasti osaan.
t. Englannin kääntäjä ja tulkki
Missä on vaihtoehto "ymmärrän kyllä kaiken, puhuminen ei välttämättä ole yhtä jouhevaa" (ihan harjoituksen puutteen takia).
M
Mä puhun joskus liian nopeasti, sen takia ei aina ymmärretä, siis ei-natiivit eivät ymmärrä.
Voi toki olla, että puhun sit myös huonosti...
Olen suomalainen, mutta meillä oli kotikieli englanti kun olin lapsi, äitipuolen takia.
Kohtuullisen hyvin olisi ehkä parempi adjektiivi.
M22
Siis ovatko ainoat vaihtoehdot vain kyllä tai ei? Ja mikä lasketaan sujuvaksi. Riittääkö että pärjää arjessa vai pitäisikö esimerkiksi osata erityissanastoja.
Ymmärrän, mutta en puhu sujuvasti. Ei ole koskaan tarvinnut puhua englantia muutamaa lausetta enempää. Jos tulisi tarvetta, niin oppisin varmaan parissa kuukaudessa puhumaan aika sujuvasti.
Eikö olisi paljon kätevämpi puhua vain sujuvasti mutta ei ymmärtää mitään? ;-)
Ymmärrän lähes perfectly niin puhetta kuin tekstiä, mutta puhuminen on aranpuoleista puuhaa, koska olen perfectionist ja vihaan tehdä mistakes.
Joo ja kirjoittaakkin ihan sujuvasti. Olen aikoinaan asunut ja työskennellyt Englannissa joitain vuosia. Ystäväpiiriini kuuluu "jonkun verran" englanninkielisiä henkilöitä. Skypessa kirjoittelen enkkua erään Saksassa asuvan henkilön kanssa päivittäin useita tunteja ja välillä tulee soitettua hänelle. Sitten toki jonkin verran Facebookissa sekä myös tietenkin tekstiviestit. Netistä löytyy erinäisiä keskustelupalstoja ja virtuaalipelejä tms. joissa toisinaan tulee myös vierailtua.
Osaan, koska asun englanninkielisessä maassa.
Ymmärrän hyvin, mutta kun ei ole juurikaan tarvinnut puhua, ääntäminen on vaikeaa, tiedän miten pitäisi sanoa mutta se ei kuulosta oikealta mitä suusta tulee.
Nelikymppinen nainen olen jos sillä on jotain merkitystä.
Olisihan tuo huolestuttavaa mikäli en ymmärtäisi, mitä minulle puhutaan :D
Englanti on toinen työkieleni ranskan kielen ohella.
Ulkosuomalainen
Kyllä. Työkieli, luen englanniksi nykyään lähes pelkästään, ystävistäni iso osa englanninkielisiä, olen asunut vuosia ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Missä on vaihtoehto "ymmärrän kyllä kaiken, puhuminen ei välttämättä ole yhtä jouhevaa" (ihan harjoituksen puutteen takia).
M
Sitä ei nyt kysytty. Ei taida suomikaan sujua.
Hieman pakko kun mies on englantilainen