Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitolapsi vaatii sokerimurojen päälle 3rkl sokeria, suostuisitko?

Vierailija
30.07.2016 |

Olen hoitanut nyt kolme iltaa 5-vuotiasta tyttöä. Syö sokerimuroja iltapalaksi. Kun kielsin ottamasta sokeria, hän alkoi huutaa ja itkeä naama punaisena. annoin sitten ottaa ja on nyt ottanut joka ilta n. 3 ruokalusikallista murojen päälle. Sitten en saa häntä millään nukkumaan kun sokeri virkistää häntä.

Helppo tietysti sanoa että kiellä/rajoita mutta sitä kirkumista ei tällä palkalla mielellään kuuntele.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hänen vanhemmiltaan että onko ok

Vierailija
2/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tytön vanhemilta saako tyttö tehdä noin myös kotona. Jos saa niin sitä voi olla vaikeampi alkaa kieltämään, etenkin jos hoidat tyttöä vain lyhyen aikaa. Voi myös olla, että tyttö vain kokeilee sua ja sun rajoja, kun kyseessä on uusi hoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaisin kun on selkeästi siihen opetettu.

Vierailija
4/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olisin ensimmäisellä kerralla sanonut, että meillä on meidän säännöt ja meillä ei sokerimuroihin lisätä sokeria. Nyt tietty kun olet antanut laittaa, on vähän hankala enää sellaista sanoa. Sano vaikka että sokeri on loppunut. Sen lisäksi, että virkistyy sokerista, tuo ei tee hyvää hampaille eikä pidemmän päälle painollekaan.

Vierailija
5/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt traumat eräästä ohjelmasta jossa käsiteltiin ihmisten huonoja hampaita. Eräällä naisella oli suuri osa hampaista syöpyny pois ja se oli just sellanen et laitto sokerimurojenkin päälle viel monta ruokalusikallista sokeria. Toki siinä oli laiminlyöty hampaidenhoitoa muutenkin mut silti. Ihan kauheeta jos joku antaa lapsen jo pienenä lähteö tolle tielle.

Vierailija
6/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat sokerimurot? 

Käytät provosoivaa sanamuotoa. Jos tarina olisi tosi, sanoisit vain "murojen päälle". Lähes kaikki murot ovat enemmän tai vähemmän sokeroituja. 

Eli klassiseen tapaan 0/5. Tai ehkä nyt 1/5, koska joku tähän haksahtaa toisin kuin ihan paskimpiin. 

Vierailija
7/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olisin ensimmäisellä kerralla sanonut, että meillä on meidän säännöt ja meillä ei sokerimuroihin lisätä sokeria. Nyt tietty kun olet antanut laittaa, on vähän hankala enää sellaista sanoa. Sano vaikka että sokeri on loppunut. Sen lisäksi, että virkistyy sokerista, tuo ei tee hyvää hampaille eikä pidemmän päälle painollekaan.

Ei nyt jokin lastenlikka määritä sääntöjä. 

Vanhemmat määrittelevät tietysti, kun maksavatkin. Eli niinkuin on sanottu, kysytään vanhemmilta 

Vierailija
8/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin 6 lusikallista!

Vierailija
9/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat sokerimurot? 

Käytät provosoivaa sanamuotoa. Jos tarina olisi tosi, sanoisit vain "murojen päälle". Lähes kaikki murot ovat enemmän tai vähemmän sokeroituja. 

Eli klassiseen tapaan 0/5. Tai ehkä nyt 1/5, koska joku tähän haksahtaa toisin kuin ihan paskimpiin. 

No voi ny vittu :D Sokerimuro yleensä = sokerihuurrettu muro.

Vierailija
10/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olet täysin kyvytön lastenhoitaja, jos et tällaista asiaa osaa ratkaista ilman lapsen huutoa ja kirkumista. 

Ihan selkeä provohan tämä taas kerran on. 

Vierailija
11/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaadin parempia provoja.

Vierailija
12/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi ottaa itse, sinuna tekisin muroannoksen valmiiksi ja laittaisin vaan yhden ruokalusikallisen sokeria mutta sanoisin että laitoin kolme ja enempää ei tipu

Vierailija
13/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt jokin lastenlikka määritä sääntöjä. 

Vanhemmat määrittelevät tietysti, kun maksavatkin. Eli niinkuin on sanottu, kysytään vanhemmilta 

Jos lapsi on meillä hoidossa eikä vanhemmat ole erityisesti kertoneet ohjeita, on meillä meidän säännöt. En lähde arvailemaan lapsen pompotuksesta, mikä on totta ja mikä tarua. Jos taas olen hoitamassa lapsen kotona eikä ole tarkasti kerrottu, miten toimia, niin kyllä silloinkin käytän omaa järkeä, en lähde kaikkiin lapsen höykytyksiin mukaan. Ja sokerimuroihin sokerin lisääminen on kyllä täysin järjetöntä!

Vierailija
14/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on jäänyt traumat eräästä ohjelmasta jossa käsiteltiin ihmisten huonoja hampaita. Eräällä naisella oli suuri osa hampaista syöpyny pois ja se oli just sellanen et laitto sokerimurojenkin päälle viel monta ruokalusikallista sokeria. Toki siinä oli laiminlyöty hampaidenhoitoa muutenkin mut silti. Ihan kauheeta jos joku antaa lapsen jo pienenä lähteö tolle tielle.

Sokerin pahin haitta ei ole hampaiden pilaantuminen.

Vierailija
15/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No antaisin kun on selkeästi siihen opetettu.

No heh, heh.. 

Aliarvioit viisivuotiaan älyn. 

Jopa koiramme osaa kerjätä vetoavin elein hoitajalta ihan sellaista, mitä ei koskaan ole meiltä saanut. Käyttää aivan eri elekieltä. Jos osaisi puhua kuten 5-vuotias, niin lopputulema olisi "kolme ruokalusikallista sokeria sokerimurojen päälle". 

Vierailija
16/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat sokerimurot? 

No voi ny vittu :D Sokerimuro yleensä = sokerihuurrettu muro.

Eivät nämä kaikki mielestäni ole sokerihuurrettuja

http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/nain-kuluttajaa-johdetaan-…

Vierailija
17/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mode esilukea provot ja poistaa surkeimmat?

Vierailija
18/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tavallisia muroja, vahinko pienempi.

Vierailija
19/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lapsena kunnolla sokeria muroihini. Hampaita pesin kyllä lapsena jo ahkeraan. Hampaat on hyvässä kunnossa vieläkin vaikka välillä menee karkkia ja suklaata.

Vierailija
20/23 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että en antaisi muroja iltapalaksi ollenkaan, jos lapsi niiden kanssa kiukuttelee eikä suostu nukkumaan niitä syötyään.