Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkalle lähtö ja lentokenttäjutut.. unohdanko jotain..?

Vierailija
30.07.2016 |

Eli ensin lähtöselvitys kotona tai kentällä, sitten ne tarrat jostain automaatista laukkuihin ja laukut jonnekin hihnalle.. passit ja matkalippu mukaan ja turvatarkastukseen?

Olenko unohtanut jotain?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin! Älä unohda mennä kaljalle ennen lentoa!

Vierailija
2/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen noin se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien yhtiöiden osalta ei voi itse tulostaa tarroja matkalaukkuun eli ei voi käyttää baggage dropia mutta niissä on aina jonoa joktap joten ei suuri ongelma mennä tiskille. Ja tiskille voi siis mennä jättämään laukut vaikka check in on tehtykin jo kotona.

Finnair, SAS, norwegian ainakin onnistuu itse tulostaa tarrat.

Vierailija
4/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti teille :D. Huomaatte varmaan, että en ole matkustellut (35 vuotta sitten viimeksi..) ja mua jänskättää ihan hirveästi. Olen ihan varma, että myöhästymme jonkun jutun vuoksi, jota en ole huomioinut..

Vierailija
5/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aikaa turvatarkastukseen! Viimeksi jonotettiin melkein puolituntinen, kun lähtö oli arkiaamuna.

Vierailija
6/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan tyhjä vesipullo :) Helsinki-Vantaalla on tarjolla vesipisteitä jossa sen voi täyttää ilmaiseksi.

Vierailija
7/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Hei kertokaa vielä, voinko ottaa vähän isomman käsilaukun (mahtuu käsimatkatavaroiden mittoihin) käsimatkatavaroihin, jos minulla ei ole muuta käsimatkatavarana? 

Vierailija
8/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsimatkatavaroissa olevat nesteet (esim. huulikiilto) läpinäkyvään pussiin (vaikka Minigrip)

Vierailija
9/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasta kumpi terminaali. Vaikka ovat vierekkäin ja pääsee kummastakin toiseen, mutta helpompi toimia kun olet valmiiksi oikeassa.

Vierailija
10/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Hei kertokaa vielä, voinko ottaa vähän isomman käsilaukun (mahtuu käsimatkatavaroiden mittoihin) käsimatkatavaroihin, jos minulla ei ole muuta käsimatkatavarana? 

Voit. Muista myös nesteiden oikeaoppinen pakkaaminen.

Vierailija
11/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti teille!

Vierailija
12/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvatarkastuksessa heität sitten kaiken mahd niihin hihnalle meneviin laatikoihin, jopa kaulakorusi kaulasta jne, muuten piippaat niistä kun kävelet sen hälytyspuomin läpi. Käsilaukku yhteen laatikkoon ja sieltä mahd nesteet minigripissä ulos, kännykkä myös ulos jne. Vyö jos sellaista käytät, pois ja laatikkoon.

T. tiistaina viimeksi turvatarkastuksen läpi mennyt ja kys kentällä se tapahtui vieläpä 2x. Toisella kertaa unohdin korun kaulaani ja se aiheutti hälytyksen ja turvatarkastaja sai siitä syyn käsikopelolla tunnustella kroppani.

Vierailija
13/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvatarkastuksessa heität sitten kaiken mahd niihin hihnalle meneviin laatikoihin, jopa kaulakorusi kaulasta jne, muuten piippaat niistä kun kävelet sen hälytyspuomin läpi. Käsilaukku yhteen laatikkoon ja sieltä mahd nesteet minigripissä ulos, kännykkä myös ulos jne. Vyö jos sellaista käytät, pois ja laatikkoon.

T. tiistaina viimeksi turvatarkastuksen läpi mennyt ja kys kentällä se tapahtui vieläpä 2x. Toisella kertaa unohdin korun kaulaani ja se aiheutti hälytyksen ja turvatarkastaja sai siitä syyn käsikopelolla tunnustella kroppani.

Voiko korvikset olla? Jälkikasvulla useampi koru, täytyiskö jo kotona irrotella. Ei olisi tullut mieleen kaulakorukaan.. 

Vierailija
14/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla noin se menee ja aina voi kysyä kentälläkin apua! Mukavaa matkaa!! :)

Vierailija
15/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä koskaan korut hälänny.

Vierailija
16/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita semmoiset kengät, mitkä helppo ottaa pois ja laittaa jalkaan. Joskus kengätkin pitää riisua tt:ssa. Ja mieluusti ei vyötä, kun sekin pitää ottaa pois. Pieniä koruja ei tarvi ottaa pois eli mieluummin semmoinen kaulaan/ranteeseen/korviin kuin iso accent-killutin. Myös puseron päällä oleva huppari/villatakki/takki pitää riisua. Eli matka-asu paras valita niin, että nämä strippaukset sujuvat juohevasti.

Tämä ei siis ole (huono) vitsi, vaan ihan asiaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme