Liikkuisin enemmän, jos en muuttuisi aina ihan tulipunaiseksi
ja hikiseksi kasvoista. Oikeasti, tämä nolo vaiva rajoittaa kuntoiluani ja tietysti kuntokaan ei kohoa, kun en kehtaa liikkua missään julkisesti, käydä jumppatunneilla ym. Kyse ei ole mistään pienestä poskien punoituksesta, vaan aivan koko naamani otsasta leukaan muuttuu ihan punaiseksi ja kuumottavaksi ja hiki valuu noroina päänahasta alkaen. Muut ihmiset tuijottavat, eikä se ole omaa kuvitteluani.
Onko kellään muulla samanlaista? Olen kateellinen kaikille, jotka pystyvät urheilemaan ihmisen näköisinä.
Kommentit (68)
Meillä kulkee suvussa. Äitini, minä ja nuorempi poikani. Paloauto on hyvä vertaus, mutta eipä tuo estä ryhmäliikuntaa. Joskus ihmiset ovat oleet huolissaan, onko kaikki hyvin, mutta olen kuitannut, että punaisena hehkuminen on sukuvika enkä ole kuolemassa tms. :)
Minä olen myös juoksulenkin aikana ja jälkeen ihan hehkuvan punainen ja hiki valuu noroina. Punaisuutta korostaa vielä se, että huulet näyttävät valkoisilta. Ei ole kerran tai kaksi, kun joku vastaantulija on katsonut sen näköisenä, että olen saamassa sydänkohtauksen. En tiedä, liittyykö tämä "vaiva" jotenkin aineenvaihduntaan, sillä olen alkanut punoittaa vasta, kun olen alkanut harrastaa liikuntaa. Ennen saatoin hikoilla hieman kasvoista pidemmän pyörälenkin jälkeen, mutta en ollut ikinä punainen, vaikka olisin ollut hengästynyt.
Sama. Nykyään ainut ryhmäliikuntatunti jossa käyn on jooga. Siellä ei naama punoita eikä hiki valu. Muuten kuntoilen kotona ja joskus salilla jossa käy pääasiassa vanhuksia :D ne ei välitä jos jollain naama helottaa.
Rajoittaahan tuo ikävästi elämää. En voi esim. pyöräillä töihin tai saunoa illanvietoissa koska naama punoittaa niin pitkään. Minua kyllä haittaa kun ihmiset tuijottaa ja varsinkin tuo huomauttelu on ikävää.
Ota huumorilla. Yhden kaverin kanssa analysoidaan treenit asteikolla
-valkopesty possu
-rose
-possu
-punkku
-alkava kuolio
Sitten kun on alkava kuolio, treeni on ollut hyvä.
Olen hyvässä kunnossa ja normaalipainoinen ja normaali turistikävely on tasoa "valkopesty possu". Ei tälle voi kun nauraa. Jotakin tarkoitusta vartenhan suomen kielessä on sana verevä.
Punoitetaan kun tavataan jumpassa!!
Minulla joku toinen shampoo ja hoitis luovat hikoiluttavan tunteen päähän, kun joku toinen merkki taas ei.
Asiaan on ratkaisu ja sen nimi on pitkäkestoinen meikkivoide. Älkää ostako itse vaan menkää kunnon kemppariin ja pyytäkää myyjiltä apua valinnassa. Muuten tod.näk. ostatte kunnon paksun pakkelin, enkä puhu nyt vampyyrimeikistä. Mä käyn jumpissa surutta eikä kasvot koskaan kuin vähän helota jälkeenpäin. Voi mennä vaikka kauppaan suoraan jumpasta päin. Ei tarvi siis tehdä asiasta ongelmaa. Onnea matkaan!
Sama juttu. Ja ahistaa kun mun 3 vuotiaallakin naama on aina ihan punainen kun vähän juoksee tai on kuuma. Ressukka joutuu kans kokemaan ne typerät kommentit "kauheen punanen naama sulla on!"
Vihaan suomalaisia idiootteja, jotka jäävät tölläämään kun näkevät jotain vähänkin tavallisuudesta poikkeavaa. Minullakin naama loistaa punaisena, mutta en ole jaksanut välittää noista idiooteista, onneksi kukaan ei ole vielä tullut kommentoimaan, saattaisin täräyttää turpaan. Helvetin juntit. Koska ihmiset oikein tajuavat, että tuijottaminen on epäkohteliasta ja saa vaikuttamaan todella tyhmältä ihmiseltä? Ai niin, suurin osa ihmisistä on todella tyhmiä.
Anteeksi kun tungen ketjuun, mutta kärsin itse päinvastaisesta ongelmasta ja ajattelin, että joku saattaisi tietää mikä siihen on syynä. Itse taas menen ihan valkoiseksi esim. juostessa. Mistä tämä kertoo? Olen käsittänyt, että punoitus on ihan normaalia tai jopa toivottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama juttu, enkä ole koskaan kokenut sitä ongelmaksi. Kyllähän urheillessa kuuluu hien valua suuhun ja naaman olla punainen. Mitä väliä sillä on, miltä näyttää?
Täällä myös yksi punanaama, mutta ei se punaisuus ole tahtia hidastanut.
Kosmetiikkamyyjä kirjoitti:
Asiaan on ratkaisu ja sen nimi on pitkäkestoinen meikkivoide. Älkää ostako itse vaan menkää kunnon kemppariin ja pyytäkää myyjiltä apua valinnassa. Muuten tod.näk. ostatte kunnon paksun pakkelin, enkä puhu nyt vampyyrimeikistä. Mä käyn jumpissa surutta eikä kasvot koskaan kuin vähän helota jälkeenpäin. Voi mennä vaikka kauppaan suoraan jumpasta päin. Ei tarvi siis tehdä asiasta ongelmaa. Onnea matkaan!
No mulla tähän naaman punoitukseen liittyy myös pään hikoaminen, eli pää ja hiukset on ihan märkiä hiestä. Kyllä tämä on ihan todellinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Se punakkuus johtuu siitä, että sun pintaverisuonet on hyvin lähellä ihoa kasvoissa, muualtahan iho ei muutu kuntoillessa punaiseksi. Itse juoksen maratoneja, vaikka kasvoni punoittavat juostessa voimakkaasti. Olen huomannut, että monella muullakin maratoonarilla on sama ongelma.
Ei liity kuntoon, enkä ole hävennyt asiaa teini-iän jälkeen. Voit halutessasi käyttää meikkivoidetta, joka peittää hyvin, niin muut eivät niin helposti asiaa huomaa.
Se on totta, Vichyn dermablend on loistava meikkivoide tähän ongelmaan! (Ja muutenkin). Itse olin auttamassa muutossa ja siinä hikoillessa olisi taas ollut naama aivan sinipunainen. Tuo meikkivoide pelasti päiväni :)
Kosmetiikkamyyjä kirjoitti:
Sitten tullaankin seuraavaan ongelmaan eli herkkään akneen taipuvaiseen ihoon. Saisin sata finniä kasvoihini jos käyttäisin meikkiä urheillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se punakkuus johtuu siitä, että sun pintaverisuonet on hyvin lähellä ihoa kasvoissa, muualtahan iho ei muutu kuntoillessa punaiseksi. Itse juoksen maratoneja, vaikka kasvoni punoittavat juostessa voimakkaasti. Olen huomannut, että monella muullakin maratoonarilla on sama ongelma.
Ei liity kuntoon, enkä ole hävennyt asiaa teini-iän jälkeen. Voit halutessasi käyttää meikkivoidetta, joka peittää hyvin, niin muut eivät niin helposti asiaa huomaa.
Se on totta, Vichyn dermablend on loistava meikkivoide tähän ongelmaan! (Ja muutenkin). Itse olin auttamassa muutossa ja siinä hikoillessa olisi taas ollut naama aivan sinipunainen. Tuo meikkivoide pelasti päiväni :)
Kyseessä oli nestemäinen versio, jos joku kiinnostui. Se toinenkin saattaa sopia, en mä sillä.
Miten meikkivoide voi oikeasti auttaa, jos hikoilenkin niin, että koko ajan saa olla pyyhkimässä naamaa jotta näkisikin jotain? Kyllähän se meikkivoide lähtee siinä samalla vai? Joskus kun kesäisin laitan kuumana päivänä meikkivoidetta, se on jo aamulla ihan läikikäs ja epätasainen kun hikoilen naamasta.
ap
No se hikoilu ei liity siihen punaisuusongelmaan mitenkään, ovat kaksi erillistä "ongelmaa". Osa meikkivoiteista kyllä sekä peittää punaisuutta hyvin että kestää hyvin hikeä.
Ihanaa kuulla, että on muitakin samanlaisia kuin minä. :) Hikoilen itse päästä ja niskasta ja naama on tulipunainen kun jotakin tekee. Sama ollut äidilläni.
Ihmetyttää kyllä ihmisten kommentointi. Tekisi joskus mieli sanoa takaisin, että mäkin katoin et kauheen iso nenä/leuka/luomi tms sulla, että ai kauhee..
Mäkin hikoilen aina - riippumatta siitä olenko ihan huippukunnossa vai en. Jumpassa ja salilla hiki vaan valuu, kasvoista, pitkin käsivarsia ja välttelen myös vaaleita jumppatrikoita. Lisäksi naama on punainen. Ei siitä kannata stressata, keskityt vaan omaan treeniin. ☺
Mulla on lisäksi vielä sellainen ominaisuus, että hikoilen reilusti myös lämpimällä ilmalla - ja pääasiassa kasvoista. Ihan siis vaikken tekisi mitään sen enempää, hiki helmeilee pitkin kasvoja. Se on joskus vähän kiusallista, mutta olen tottunut siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kun tungen ketjuun, mutta kärsin itse päinvastaisesta ongelmasta ja ajattelin, että joku saattaisi tietää mikä siihen on syynä. Itse taas menen ihan valkoiseksi esim. juostessa. Mistä tämä kertoo? Olen käsittänyt, että punoitus on ihan normaalia tai jopa toivottavaa?
Sinulla voi laskea verensokeri sen verran, että kasvot menee kalpeaksi. Minulla on samaa ongelmaa. Auttaisikohan pieni sokeritankkaus pitemmillä lenkeillä... ja ennen lenkkiä pitkäkestoinen hiilari.