Muita aseksuaaleja, jotka haluavat romanttisen parisuhteen?
Jotenkin semmoinen olo että minunlaisiani pidetään ihan alieneina. Varsinkin jos on mies. Hormonitasot ihan kunnossa ja keho toimii ihan normaalisti, mitään traumoja ei ole yms. mutta seksuaalinen suhde ei kiinnosta vaan tuntuu luotaantyöntävältä sellaistenkin ihmisten kanssa, joihin ihastun.
Haluaisin asua yhdessä, halailla ja pussailla. Silitellä hiuksia ja kehua kauniiksi. Olla henkisesti läheisempi kuin ystävien kanssa ollaan. Siis ihan perus parisuhde mutta ilman seksiä (ja lapsia).
Mutta moni tuntuu pitävän tätä jonakin sairautena tai vähintään vikana tai oireena jostain, eikä oikeana suuntautumisena. Eikä ihmiset tunnu erottavan romanttista ja seksuaalista vetoa toisistaan, kun suurimmalla osalla ne kai ilmenee samaan aikaan. Ihmettelen sitä silti sinänsä, koska ei kai ihmiset oikeasti 24/7 halua seksiä kumppaninsa kanssa? Kai kaikilla on hetkiä, kun haluaa vain olla muulla tavalla läheinen, jolla lailla ei kuitenkaan kaverin kanssa olisi. Joku romanttinen kävely tai leffailta rakas siinä kainalossa. Minulla se olisi vain koko ajan näin.
Olen luovuttanut kumppanin etsimisen suhteen, koska aseksuaalit ylipäätään ovat niin harvassa ja vielä harvemmassa ovat aseksuaalit miehet jotka ovat kiinnostuneet muista miehistä. Kai sitä pärjää vanhana yksinkin sitten tai lemmikin kanssa. Olisi vain kiva jos ihmiset edes sen verran ymmärtäisivät, etteivät haukkuisi häiriöiseksi tai väittäisi että kyllä tuo ohi menee kunhan sen oikean löydät.
Kommentit (5)
Minä elän jo sellaisessa suhteessa. Olemme molemmat aseksuaaleja.
Eli ap on homo ja a-seksuaali. Varmaan on harvinainen tosiaan tämmöinen yhdistelmä... mutta ei mahdottomuus...
Vierailija kirjoitti:
Minä elän jo sellaisessa suhteessa. Olemme molemmat aseksuaaleja.
Olemme siis molemmat miehiä.
Joo hankalaa varmasti löytää kumppani mutta ei mahdotonta. Itse olen aseksuaali nainen, voin kyllä harrastaa seksiä toisen kanssa, se ei ole mitenkään inhottavaa mutta se ei kiinnosta yhtään sen enempää mitä vaikka toisen käsivarren silittely. En uskonut koskaan löytäväni seurustelukumppania, mutta niin vain kävi että kun olin 30v niin tutustuin ihan kaveripohjalta mieheen joka halusi sitten seurustella kanssani. Kerroin ettei seksi kiinnosta ja etten halua lapsia ja luulin että mies häipyy heti ja kaveruuskin loppuu, mutta niin kävi että mies ei häipynyt ja nyt ollaan oltu yhdessä 17v josta 10v naimisissa. Koko suhteen ajan ollaan oltu ns avoimessa suhteessa eli mies harrastaa seksiä muitten kanssa ja itse en. Lapsia ei tullut kun kävi ilmi ettei mieskään lapsia halunnut.
Joten ap, on mahdollista että sinäkin löydät itsellesi sopivan kumppanin