Lonkka väärässä asennossa?
Onkohan kenelläkään kokemusta vastaavasta vaivasta.
Olen huomannut viime aikoina, että lonkkani alkaa vihoittelemaan heti jos liikun tavallista enemmän. Aloitin noin kuukausi sitten uudestaan juoksutreenin noin vuoden tauon jälkeen ja lonkka kipeytyy jo parin kilometrin hölkän jälkeen, alkaa maksua ja tuntuu olevan jotenkin väärässä asennossa. Kipu on siedettävää, mutta tuo väärä asento ja hirveä pamahtelu nostaessaan jalkaa sivulle tuntuu todella epämiellyttävältä. Vaiva katoaa jos tyydyn vain kävelemään. Kipu tuntuu lonkan sisäsyrjässä eikä jalan venytyksillä tunnu olevan mitään vaikutusta. Lonkan kipeytymisen seurauksena myös saman jalan nilkka on alkanut kipuilemaan aamuisin, kunnes saan sen venyttämällä auki. Mitähän tämä voisi olla ja kuka ammattilainen osaisi oikoa paikat parhaiten?
Kommentit (3)
Tulehdus, jossain nivelpussissa tms, paska vaiva, mulla oli tota nuorempana, sitten levättiin kuukausi tolkulla, siis ei juostu, sitten taas innoissani juoksin eikun taas sama. Lopulta en enää edes aloittanut, lihoin läskiksi, nyt on lonkat kuluneet, ikääkin kohta 45v.
Minulla oli sama vaiva, SI-nivelen toimintahäiriö. googlaa kuntonetti.org, siellä on ohjeita tilanteen korjaamiseen tai ainakin siihen, että kipu ei saisi valtaa.
Hyi, kuulostaa kauheelta! Lääkäriin!