Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä kasvisruoka-keittokirja?

Vierailija
29.07.2016 |

Minulla on 2-tyypin diabetes ja nyt miehelläkin todettiin koholla oleva verensokeri. Ajattelin, että jos alkaisin tekemään enemmän kasvisruokia, ei nyt kuitenkaan mitään vegaanisia. Onko sinulla suositella jotain hyvää kasvisruoka-keittokirjaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nyt ovat niitä vegaanikeittokirjoja, mutta hyviä ja selkeitä yksilöitä. Kasvimaidon voi halutessaan luonnollisesti korvata lehmänmaidolla ja niin edelleen. Itse kavahdan keittokirjoissa saarnaavaa otetta, joten valikoin omani huolella.

Vegaanin keittiössä (Elina Innanen) sisältää helppoa kotiruokaa..  Tätä olen nähnyt monen sekaruokavaliotakin noudattavan keittiössä. Osa muuntelee, osa ei. Mielestäni ohjeet ovat myös helppoja muunnella, itse muuntelen lähinnä allergioiden takia.

Vegaanin katuruokaa taas on itämaiseen katuruokakulttuuriin keskittyvä kasvisruokakirja, siellähän suurin osa kasvisruuista tosiaan on vegaanisia. Esimerkiksi intialaistyyppisissä kasvisruuissa on se hyvä puoli, että ne pitävät verensokerin aika tasaisena. Ehdoton oma suosikki, muuntelen myös näitä tarpeen mukaan.

FB:ssä on myös ryhmät lakto-ovo-vegetaristeille.

Itselläni ei ole diabetesta, mutta verensokerin heittely ei ole hyväksi epilepsialle. Olen itse vegaani, mutta puolisoni on sekasyöjä, kotona pääasiallisesti lakto-vege (syö jogurttia ja juustoa). En kiellä häneltä lihan kokkaamista. Pavut on kuulemma vaan parempia kun minä kokkaan :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi