Häpeän näyttäytyä julkisesti vaimon kanssa
Alkaa rouva olla jo niin iso, että pahaa tekee. Aina valittaa kun painoa tulee vaikka mitään ei syö. Joo, ei syö ruokapöydässä, mutta muuten taukoamatta puputtaa herkkuja.
Kommentit (164)
Samaa mieltä tämän kanssa! Asiasta on keskusteltava vaikka pahoittaisi vaimon mielen. Jos tilanne jatkuu Sinä voit huonosti. Minun sinun tunteesi ovat tärkeitä. Et voi jatkuvast suojella vaimosi tunteita välttelemällä aiheitta.
Voitteko tehdä koko perheenä elämäntapojen muutoksen. Koko perheen iltakävelyjä, liikunnallisia lomia, pois kotoa muutenkin, koska kotona makoilu altistaa syöpöttelylle karkkikätköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa, kun puhelimella kaupungilla ei paljoa enempää viitsinyt kirjoitella.
Olemme siis yli 20 vuotta yhdessä ollut aviopari ja ikää jonkin matkaa yli 40 vuotta molemmilla. Tavatessamme vaimo painoi arviolta 55-60 kg (en koskaan kysynyt) ja pituutta noin 173 cm. Ainoa lapsemme on nyt 11 ja tuon raskauden jälkeen rouvalle jäi noin 15-20 kg. Oletin että kunhan ensimmäinen vauvavuosi on ohi, palaa vaimon paino vanhoille raiteille. Lapsi kasvoi, mutta niin kasvoi vaimokin. Olisikohan noin viisi vuotta sitten ehdotin, että eikö aloitettaisi yhdessä jokin liikuntaharrastus. Tämä oli ensimmäinen loukkaantuminen vaimolla koskien paino-ongelmaa.
Minulla on ollut jo lähelle 20 vuotta erään tutun kuntosaliyrittäjän kautta käytössä rajaton salinkäyttömahdollisuus, joten rahasta ei olisi ollut liikunnan aloittaminen vaimollakaan, mutta ei niin ei. Nyt hänen kokonsa lienee jossain 110 kilon paikkeilla ja jatkuvasti kasvamaan päin. Kävelystä on tullut sellaista lyllertävää ja nyt helteillä rouva hikoilee aivan helvetisti. Tähän yhdistettynä leggarit ja tunika, joka on jatkuvasti selästä märkä, on saanut minut inhomaan vaimoni olemusta koko sydämestäni. Tiedän sen saman naisen, johon aikoinaan rakastuin, piileskelevän tuon inhottavan laardikasan alla, mutta en tiedä saako sitä enää koskaan esiin.
Kun olen parina viime vuotena vaimon kanssa asiasta puhunut (joka on joka kerta 100% varma riidan aihe) ja ehdotellut edes syömisen järkevöittämistä, niin tuloksena on se, että ruokailuaikana syödään jotain vähän ja ollaan laihduttavinaan. Samalla tiedän vaimolla olevan herkkupiiloja mm. auton peräkontin sivulokerossa on nytkin 10 kpl Twixin suurpaketti ja todennäköisesti pieni sipsipussi, elleivät ole jos tänään jossain väissä huvenneet.
Mielestäni on sairasta ja etovaa katso ihmistä, jolle ei tunnu ulkonäkö merkitsevän enää yhtään mitään. Pitkät hiukset lyheni heti lapsen syntymän jälkeen ja nyt hiukset ovat kuin potta päässä leikattu. Vaatetus on käytännössä aina leggarit ja jokin löysä paita tai tunika, kotona leggarit vaihtuu joihinkin ihmeellisiin lökäpöksyihin. Miten ihmeessä itsestään huolta pitävä ja hyvännäköinen nainen päästää itsensä tuollaiseksi???
Ja KYLLÄ, minua HÄVETTÄÄ näyttäytyä vaimoni kanssa julkisuudessa!!!
Jos vaimo on lihonut 60 kilosta 80 kiloon ja pituus on 173cm, niin kysymys ei ole edes merkittävästä ylipainosta.
Itse en ikinä ottaisi noin tyhjäpäistä miestä, jolla ei elämässä ole näköjään mitään järkevää tekemistä tai sisältöä.
Puhe oli yli 100kgn painosta. Minusta se on ihan hirveästi, vaikka olen itsekin hiukan ylipainoinen.
Ymmärrän ihan mainiosti, että hävettää, jos toinen ei yhtään pidä itsestään huolta. Kyllä monet lihovat pitkissä suhteissa ja useimmat jaksavat sen pienen ja vähän isommankin ylipainon katsella, mutta painonsa tuplaaminen on jo sairasta. Jos ei edes yritä tehdä asialle mitään (tiedän, se on vaikeaa), ja vain suuttuu (eikä edes sitten yritä), minusta on todella vaikea paikka puolisolla.
Mun mies on lihonut paljon liittomme aikana, ja jossain vaiheessa otin kissan pöydälle ja aloin kauniisti kiinnittää huomiota asiaan, mies onneksi kuunteli. Väliillä on tullut takapakkia, mutta kun sanoin että vaikka häntä yli kaiken rakastan, en kohta pysty kiihottumaan enää hänestä, homma muuttui ja mies otti asian tosissaan. Nyt lähtee mun kanssa lenkille ja kiinnittää syömisiinsä (ja juomisiinsa)huomiota. Valitettavasti ap:n tapauksessa ei taida käydä näin, mutta jotenkin silti ehdottaisin, että yrittäisit ottaa asian esille, kiihkottomasti, mutta niin, ettet päästä toista tilanteesta karkuun. Anna huutaa, itkeä, raivota, mutta ole lempeä ja jämpti. Asia voi olla niin tunteisiin menevä, että mieti kuin puhuisit lapselle. Rakastaen, mutta asia tehdään silti selväksi. Uskon, että jos nainen on millään tasolla järjissään, hän kyllä tietää asian jo, mutta ei vaan saa itsestään irti tehdä sille mitään. Tukeasi tarvitaan varmasti.
Tsemppiä <3
Vierailija kirjoitti:
Provo. Naisen kirjoittama, tyylistä huomaa. Miehet ei käytä sanaa leggari. Keksi parempi. Liian läpinäkyvää.
AP taas: Täällä tuntuu olevan aika daijuja, jos ei ymmärrä, että leggari ei nyt ole niin sukupuolispesifi sana etteikö sitä perheellinen mies tunnistaisi.
Ja tuolle yhdelle kommentoijalle. Vaimo lihoi tuosta 55-60kg:sta noin 80 kiloon odotuksen aikana ja paino lähti siitä kasvamaan, että sitä on nyt arviolta 110 kg eli epäseksikkäällä BMI:llä ilmaistuna "vaikea lihavuus" ja ei pitkä matka "sairailoiseen lihavuuteen"
Vierailija kirjoitti:
Tyttäres ois kannattanut käyttää yksi ilta painonhallinnan opiskeluun eikä vetää marttyyrinviittaa päälleen ja märistä koko tulevaisuus pilalle syöden suklaata. Ei ole ihan oikeasti vaikea pysy normaalipainoisena jos edes vähän kiinnostaa. Ja miten jotain ei voi kiinnostaa?
Ei syö suklaata.Kärsii hitaasta aineenvaihdunnasta joka johtuu raudanimeytymishäiriöstä eli rauta ei lääkityksestä huolimatta imeydy.
Näihin tosin on lääkkeet, mutta sinun kaltaisille idiooteille ei ole lääkitystä.
Laihuus ei tarkoita,että ihminen olisi automaattisesti kaunis.
Sinun kaltaisia vävyä tosin ei kukaan kaipaa.
Saattasin lyödä nokkaan :D
Täällä taas syyllistetään lihavia, jotka eivät voi painolleen mitään. Minäkään en syö juuri mitään ja herkkuja harvoin, liikun mielestäni paljon ja olen hyväkuntoinen. Siitä huolimatta ylipainoa on BMI:n mukaan lähes 30 kg. Itse asiassa miehet tuntuvat olevan nyt kiinnostuneempia, kun minulla alkaa olla naisellisia muotoja eikä pelkkää tikkujalkaa ja tissitöntä rintakehää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas syyllistetään lihavia, jotka eivät voi painolleen mitään. Minäkään en syö juuri mitään ja herkkuja harvoin, liikun mielestäni paljon ja olen hyväkuntoinen. Siitä huolimatta ylipainoa on BMI:n mukaan lähes 30 kg. Itse asiassa miehet tuntuvat olevan nyt kiinnostuneempia, kun minulla alkaa olla naisellisia muotoja eikä pelkkää tikkujalkaa ja tissitöntä rintakehää.
Ketähän ylipainosta voisi syyttää..? Ai niin, puolisoa joka kehtaa ehdottaa että tekisit jotain!
Ei voi painolleen mitään on taas isoin kasa paskaa mitä olen hetkeen kuullut. Ei halua voida on oikeampi termi.
Ja ei, en ole mikään mallimittainen itsekään. Enkä edes nuori. Sen verran täytyy olla itsekuria, ei kellekään vahingossa ja tahtomatta tule +30kg.
Oletko sinä vaimosi vartija ja vanhempi? Jos hän ei välitä itsestään niin tuskin sinustakaan. On niitä muitakin naisia maailmassa.
eikänuoruus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäres ois kannattanut käyttää yksi ilta painonhallinnan opiskeluun eikä vetää marttyyrinviittaa päälleen ja märistä koko tulevaisuus pilalle syöden suklaata. Ei ole ihan oikeasti vaikea pysy normaalipainoisena jos edes vähän kiinnostaa. Ja miten jotain ei voi kiinnostaa?
Ei syö suklaata.Kärsii hitaasta aineenvaihdunnasta joka johtuu raudanimeytymishäiriöstä eli rauta ei lääkityksestä huolimatta imeydy.
Näihin tosin on lääkkeet, mutta sinun kaltaisille idiooteille ei ole lääkitystä.
Saattasin lyödä nokkaan :D
Yllättäen tuli sieltä taas nää mystiset hitaat aineenvaihdunnat :D
Vierailija kirjoitti:
eikänuoruus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattasin lyödä nokkaan :DYllättäen tuli sieltä taas nää mystiset hitaat aineenvaihdunnat :D
Kohta sillä on myös kilpirauhasongelmia ja isot luut
Vierailija kirjoitti:
Mistä vitusta näitä avohoitopotilaita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikänuoruus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattasin lyödä nokkaan :DYllättäen tuli sieltä taas nää mystiset hitaat aineenvaihdunnat :D
Kohta sieltä tulee matamin saarnat plaaplaaplaa ja jonkun läskitohtorin blogiteksti, jossa viitataan tutkimukseen, että ollaan huomattu jopa 10% eroja perusaineenvaihdunnassa jossain tapauksissa. Tämä 100-200klcailla hidastunut aineenvaihdutanta sitten aiheuttaa sen, että joku ihminen lihoo 120kg tankkeriksi ja sille ei vaan mitään voi! Ei vaan voi syödä 200kcal vähemmän päivässä tai tehdä sitä 30minsan juoksulenkkiä... läskistyminen on väistämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikänuoruus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaus siinä missä alkoholismi,nikotiini riippuvuus,lapselle äidin alkon käytöstä tulleet mt-ongelmat kuten vaikka ms-tauti joka johtuu huonosta verenkierrosta
KAIKKI sairaudet ovat ihmisten itse hankkimua tavalla tai toisella
Tiedän nuoren jonka isä haukkuu sitä läskiksi ja tytär viiltelee itseään.Isä haukkuu läskiksi myös perheen lemmikkejä :D Itse on sellanen kuivanu mamil.
Mulla on hidas aineenvaihdunta. Painan 55kg.
Ulos, lenkille yhdessä! Osta tennismailat teille ja menkää pelaamaan. En huomannut oliko teillä lapsia? Raskaudesta jääneitä kiloja vai muuten vaan tulleita? Jos raskaudesta tulleita suosittelen olemaan varovainen, voi olla tosi kova paikka vaimolle.
Yhdessä aloitatte liikunnan ja yhdessä ruokailette laadukkaammin. Menkää vaeltamaan tai kiipeilemään. Nyt kesällä ja syksyllä helppo ulkoilla. Talvella hiihtoa. Kyllä se siitä. Uskon vaimosi kärsivän kiloistaan myös. Ei kukaan nainen halua olla läski. Aseta välitavotteita, kun vaimo tietyn verran kevyempi yllätä ihanilla uusilla laadukkailla alusvaatteilla. Vaimo saa lisää motivaatiota ja itsetunto nousee. Älä sano kumminkaan että "hei rakas, laihduta 10kg niin ostan sulle uudet ryysyt", yllätä vaimo. Kärsivällisyyttä, kyllä siinä voi kestää jos paljonkin pudotettavaa. Jos puhutaan jo luokassa sata kiloa pois suosittelen että ehdotat vatsalaukun ohitusta..
Onpa kurjaa. Nyt keskustelun paikka. Vaimo liikkumaan. Oikeasti
Varmaan vaimoasi hävettää, kun miehellä on plematon itsetunto ja tarttisi laihemman vaimon buustaamaan itteään kun ei muuten pärjäile.Surkea ukko.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vaimoasi hävettää, kun miehellä on plematon itsetunto ja tarttisi laihemman vaimon buustaamaan itteään kun ei muuten pärjäile.Surkea ukko.
:DDD On se vaan kova paikka myöntää, että syy voisi olla kerrankin ihan siinä naisessa. Todella röyhkeää ja itsekästä naiselta lihottaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:DDD On se vaan kova paikka myöntää, että syy voisi olla kerrankin ihan siinä naisessa. Todella röyhkeää ja itsekästä naiselta lihottaa itsensä.
Etkö sinä ääliö ymmärrä, että aina ei voi lihomiselle mitään, vaikka söisi melkein pelkkää ilmaa. Minun on todella vaikea olla lihomatta ja en todellakaan syö paljoa ja urheilen tosi paljon. Kaikesta huolimatta painoa kertyy jokainen vuosi pari kolme kiloa. Siinä tulee helposti kymmenessä vuodessa jopa 20-30 kiloa ylipainoa. Ärsyttää kaikki liikunta- ja terveysnatsit, jotka eivät ymmärrä ettei kaikki ole geneettisesti yhtä onnekkaita. Olen nähnyt kuinka nämä hoikat vetää herkkuja ja bisseä, joten miksi he ei sitten liho? Kyllä se kuule on ihan ihmisen perimästä ja yleisestä fysiikasta kiinni.
Näinhän se on, läski kertyy suoraan ilmasta kroppaan urheillessa!
Okei, neuvoin aiemmin, että menkää yhdessä liikkumaan. Nyt vasta luettuani koko ketjun äkkäsin, että oletkin sitä jo yrittänyt.
Kovat peliin, rehellisesti kerrot, että et tunne enää vetovoimaa vaimoa kohtaan kilojen takia. Ei kannata syyttää, mutta rehellinen pitää olla. Vaimo ihan varmasti saa tästä tarpeeksi motivaatiota laihtuakseen ja jos ei on sanomattakin selvää, että liittonne on pahassa jamassa.
Kuulostaa siltä, ettei vaimollesi laihuus ole yhtä tärkeää kuin sinulle. Hän kärsii, koska tietää, ettet pidä häntä enää haluttavana. Ja jos naiselle sanoo, että hänen pitäisi laihduttaa, niin huonostihan siinä käy. Nuo ovat ihmisten omia asioita. Jos omaa tahtoa ei ole, on asiaan aika vaikea puuttua. Eivät ne suklaavarastot sieltä peräkontista solvaamalla häviä. Päin vastoin, tulee uusia varastoja.