Pikkusiskoni raiskattiin, koko perheen elämä nyt hajalla
Pikkusiskoni, juuri 17 vuotta täyttänyt raiskattiin. Oli muuttanut juuri omaan asuntoon ja oli intoa täynnä aloittamassa oman elämänsä. Nyt ei tee muuta kuin makaa sängyssä/nukkuu. En saa häntä edes lenkille vaikka lenkkeily oli ennen hänen intohimonsa. Kävimme kaupassa yhdessä ja hän hätkähti reissulla aina jos raiskaajan oloinen mies tuli näköpiiriin. Miten tästä eteen päin?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei modet nyt poista täältä noita aivan kieroutuneita ja asiattomia viestejä!!!!!!
Sitten pitäisi poistaa koko ketju,avaus on sairaan mielen tuotos.
Avaaja sai mitä halusi,tappelun palstalle.Siis ensinnäkään täällä ei ole mitään tappelua.
Toiseksi - voit tietää että aloitus on provo vain jos itse teit sen. Silloin syytät nyt itseäsi sairaasta mielestä.
Niin ei tappelua kun 30 viestiä on poistettu ketjusta.
Sama kuin jos rottweiler olisi purrut, niin aika luonnollista pelätä sen jälkeen rottweilereita eikä villakoiria. Ottamatta sen enempää kantaa rotuominaisuuksiin. Mutta sellaista on psykologia.
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttäreni raiskattaisiin, tappaisin raiskaajan. En välittäisi omasta vankilatuomiosta siinä vaiheessa.
... ja joutuisit siitä vankilaan. Sitten tyttäresi olisi paitsi raiskauksen uhri myös murhamiehen lapsi ja vaimosi joutuisi elättämään perheensä yksinhuoltajana. Tekosi pahentaisi jo ennestään huonoa tilannetta käsittämättömän paljon.
Turhaa ja tarpeetonta anonyymiuhoamista.
(lisäys)
PS. Kun näette provoviestejä ketjuissa niin ilmoittakaa ne ylläpidolle. Eivät itse tarkista muita kuin ilmoitettuja viestejä joten törky jää keskusteluun jos sitä ei liputeta.
Mitä vittua? Missä sanottiin sanallakaan, että kirjoittaja on mies????? Voin minäkin sanoa, että hakkaan jonkun, eikä se tee minusta miestä! -.- jeesus tätä idioottimaisuutta.
kaffimånsteri kirjoitti:
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttäreni raiskattaisiin, tappaisin raiskaajan. En välittäisi omasta vankilatuomiosta siinä vaiheessa.
... ja joutuisit siitä vankilaan. Sitten tyttäresi olisi paitsi raiskauksen uhri myös murhamiehen lapsi ja vaimosi joutuisi elättämään perheensä yksinhuoltajana. Tekosi pahentaisi jo ennestään huonoa tilannetta käsittämättömän paljon.
(lisäys)
PS. Kun näette provoviestejä ketjuissa niin ilmoittakaa ne ylläpidolle. Eivät itse tarkista muita kuin ilmoitettuja viestejä joten törky jää keskusteluun jos sitä ei liputeta.
Mitä vittua? Missä sanottiin sanallakaan, että kirjoittaja on mies????? Voin minäkin sanoa, että hakkaan jonkun, eikä se tee minusta miestä! -.- jeesus tätä idioottimaisuutta.
Toivoisin, että kenenkään raiskatun nuoren äiti ei ole niin hullu, että jättäisi raiskatun lapsensa yksin tekemällä tapon tai murhan ja joutumalla sen vuoksi vankilaan. Väkivallalla uhoaminen raiskauskeskusteluiden yhteydessä on yleensä ollut miesten synti.
Käyttäjä69 kirjoitti:
kaffimånsteri kirjoitti:
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(lisäys)
Toivoisin, että kenenkään raiskatun nuoren äiti ei ole niin hullu, että jättäisi raiskatun lapsensa yksin tekemällä tapon tai murhan ja joutumalla sen vuoksi vankilaan. Väkivallalla uhoaminen raiskauskeskusteluiden yhteydessä on yleensä ollut miesten synti.
No oli kyllä omituinen selitys XD
Tapaus on kauhea.Terapiaa hän tarvii kipeästi ja vertaistukea. Kaikki apu käytöön.'
Myös perhe voisi käydä keskustelemassa, sillä traumaattinen kokemus koskee teitä kaikkia.
Hakekaa aktiivisesti apua, sen avulla pääsee taas jaloilleen. Kipeän asian hautaaminen sielun sopukoihin on pahinta, mitä voi itselleen tehdä. Asia vaivaa silloin koko elämän ja saattaa ilmestyä vaikka fyysisinä sairauksina myöhemmin.
Voimia koko perheelle ja tarmokkain puhelimeen soittelemaan apua kaikista mahdollisista paikoista.
Asiantuntijat ohjaavat tarpeen mukaan eri hoitomuotoihin ja paikkoihin, kunhan te lähdette ensin liikkeelle.
Ehdollisella selviää siis tämäkin tapaus mikä ei helpota siskon oloa yhtään vaikka olihan tuo nyt jo tiedossa ettei Suomessa mitään oikeaa tuomiota raiskauksesta saa.
Sisko sanoi että suostuisi ehkä terapeutille jos tulen mukaan eikä häntä pakoteta puhumaan vaan saa itse päättää mitä tapahtuneesta kertoo ja miten tarkasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehdollisella selviää siis tämäkin tapaus mikä ei helpota siskon oloa yhtään vaikka olihan tuo nyt jo tiedossa ettei Suomessa mitään oikeaa tuomiota raiskauksesta saa.
Sisko sanoi että suostuisi ehkä terapeutille jos tulen mukaan eikä häntä pakoteta puhumaan vaan saa itse päättää mitä tapahtuneesta kertoo ja miten tarkasti.
Ap
Tuota... Oliko tekijä alaikäinen? Muuten tämä ei voi kyllä enää pitää paikaansa. Nykyään jos tuomitaan alle 18 vuotiaan raiskauksesta, tuomio on ehdoton. Onneksi tämä lakimuutos tuli, toivottavasti jatkossa myös kaikista raiskauksita joutuisi linnaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sisko kavahtaa sen maalaisia ja näköisiä miehiä, mitä hänen raiskaajansa oli. Vähän huonosti kirjoitettu, myönnän. Ei halua mennä terapiaan koska ei pysty puhumaan tapahtuneesta itkemättä.
Ap
Terapiassa itketään, joten ei ole ongelma. Pitää mennä keskustelemaan asiasta ammattiauttajan kanssa, sillä se nopeuttaa tilanteesta selviämistä. Näkisin riskinä sen, että tulee vakava masennus ja mahdollisesti itsetuhoisia ajatuksia. Tästä voisi aloittaa:
Siskosi ei ole yksin tilanteessaan.
Ei ole todellista. Ap:n viesti poistettiin! Yes. Kuka voittaa tässä pelissä? Nuoren elämä tuhottu, mutta tärkeintä on olla poliittisesti korrekti. Totuudesta viis. Näin.
Vierailija kirjoitti:
Terapiaan?
PS. Miltä näyttää "raiskaajan oloinen mies"?
Sellainen, joka muistuttaa raiskaajaa piirteiltään esim?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sisko kavahtaa sen maalaisia ja näköisiä miehiä, mitä hänen raiskaajansa oli. Vähän huonosti kirjoitettu, myönnän. Ei halua mennä terapiaan koska ei pysty puhumaan tapahtuneesta itkemättä.
Ap
Jaa tämä olikin vain rasismi aloitus
Kun kaikista raiskauksista yli kolmasosa on ulkomaalaisten tekemiä niin tuskin on rasismin kanssa tekemistä aloituksella.
Kyllä sen huomaa että on rasismi aloitus kun se erimaalaisuus pitää kertoa. Olisi voinut vain sanoa että kun näkee raiskaajansa näköisen miehen.
Missä kerrottiin erimaalaisuus? Eipäs nyt nähdä piruja siellä missä niitä ei ole.
"Kavahtaa sen maalaisia" selkeä viittaus siihen ettei ole suomalainen
No voi herran jumala. Mitä jos se on totta? Pitääkö jättää kertomatta ettei taas kellekään tule paha mieli? Kuinka kipeitä voivat ihmiset olla että jopa viattoman nuoren naisen raiskaus pitää selittää poliittisesti korrektiksi? Taisit omassa mielessäsi rakentaa kuvan raiskarista jonain muuna kuin vaikka ruotsalaisena svenssonina? Ei se minun vikani ole.
On sitten NIN syvältä, että asioista ei saa puhua niiden oikeilla nimillä ja rasistikortti heti esiin.
Niin ikävää kuin se onkin, niin täällä Suomessa valitettavasti voidaan tilastoista voidaan lukea, että suhteessa väkilukuun ei-suomalaiset raiskaavat enemmän kuin suomalaiset. FAKTA. On suurempi riski joutua raiskatuksi ei-suomalaisen toimesta kuin suomalaisen. FAKTA. Jos viriilejä nuoria miehiä tulee Suomeen kulttuureista, jossa naisen kanssa ei olla edes samassa huoneessa ilman esiliinaa, eivät ole nähneet alastonta naista livenä sitten 5v edes kotona, niin kyllähän täällä kolisee.
Näistä pitäisi raportoida poliisille, jotta ne tulisivat julki.
Sisko ehdottomasti yhteyttä tukinainen.fi
Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Minut raiskasi komea, vaalea suomalainen mies. Tämä lienee kerrottava. ...
Olin 15v., ja uskalsin kertoa äidilleni ja isälleni. Hän sai ehdollista. Minulle jäi ikuiset arvet, todella vaikea luottaa miehiin.
Tämä on todella surullista, voimia ap sulle ja etenkin siskollesi ja koko perheelle.
Raiskaus on todella raukkamainen rikos ja suurin osa niistä tehdään lähipiirissä, ikävä kyllä.
Minunkin kokemani seksuaalinen hyväksikäyttö oli suomalaisen vaalean miehen, silloisen poikaystäväni, tekemää. Töiden kautta "joudun" olemaan tekemisissä miehen kanssa, joka näyttää ja on olemukseltaan aivan sellainen kuin tämä minulle pahaa tehnyt henkilö. Joka kerta ahdistaa ja tuntuu hyvin epämiellyttävältä, varsinkin jos tämä työkaveri puhuu minulle yhtään tiukempaan äänensävyyn. En tätä tietenkään mitenkään näytä.
Miehiin luottaminen on vaikeaa ja tarkkailen koko ajan käytöstäni, etten vain anna olettaa enempää kuin mitä olen valmis antamaan. Inhoan sellaista ajatusmaailmaa, että nainen tietyllä tapaa käyttäytyessään olisi velvollinen esim. seksiin, mutta pelkään vain niin kovasti, että joku tekee samoin kuin tämä entinen poikaystäväni. Ja ei, en ikinä ilmoittanut rikosta mihinkään, koska silloin nuorena ja hyväuskoisena ajattelin että tämä nyt vain on tässä suhteessa näin ja olen vasta jälkikäteen tajunnut, ettei ole normaalia tai hyväksyttävää kun poikaystävä jatkaa, vaikka on hokenut miten ei halua ja pyytää lopettamaan. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin.
Itse olen maannut ja nukkunut sekä ollut kotonani eristyneenä tekemättä mitään jo vuosia. Ihan perus arkea masentuneelle tai muuten vain mielenterveysongelmaiselle. Ei ole kivaa ei, mutta sellaista se joskus on. Elämä ei kuitenkaan lopu masennukseen, fyysiseen sairastumiseen eikä edes raiskaukseen. Aluksi on ihan ok vaan maata ja olla tekemättä mitään ja toipua alkushokista. Sitten kannattaa pikkuhiljaa tehdä jotain pieniä mielekkäitä asioita; käydä kaupassa, liikkua luonnossa, osallistua mielenterveyskuntoutujien iltoihin jne.
Osa sairastuneista/traumatisoituneista kuntoutuu joskus täysin ennalleen, osa taas jää vuosiksi tai jopa loppuiäksi kotiin ilman että pystyy koskaan opiskelemaan tai elämään täysin ahdistus- ja masennusvapaata elämää. Sekään ei kuitenkaan ole maailmanloppu. Ihminen voi olla onnellinen tai vähintään tyytyväinen vaikkei kävisi koulussa eikä töissä. Itse olen 23v ja elämäni koostuu kotona olosta, ulkoilusta ja hoidosta mielenterveyskuntoutujien keskuksessa. Välillä esim. grillataan tai käydään uimassa muiden potilaiden ja ohjaajien kanssa.
Jonkun mielestä tämä on eläkeläisen, ei parikymppisen nuoren elämää, mutta minä en enää valita vaan olen hyväksynyt osani ja osaankin nyt arvostaa pieniä asioita, kuten sitä että saa käytyä kaupassa ilman että iskee paniikkikhotaus tai käveltyä luonnonmaisemissa hyvän tovin.
Kyllä se siitä ja elämä rullaa eteenpäin omalla painollaan, vaikkei aina oppikirjojen mukaan menisikiään. Ei tosiaan kannata ajatella, että yhden vastoinkäymisen takia olisi nyt siskosi saati teidän muiden elämä "pilalla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Terapiassa itketään, joten ei ole ongelma. Pitää mennä keskustelemaan asiasta ammattiauttajan kanssa, sillä se nopeuttaa tilanteesta selviämistä. Näkisin riskinä sen, että tulee vakava masennus ja mahdollisesti itsetuhoisia ajatuksia. Tästä voisi aloittaa:
Siskosi ei ole yksin tilanteessaan.
Ei ole todellista. Ap:n viesti poistettiin! Yes. Kuka voittaa tässä pelissä? Nuoren elämä tuhottu, mutta tärkeintä on olla poliittisesti korrekti. Totuudesta viis. Näin.
Porvoo voitaa
Mielipide saa loukata toista. Sen takia ei mielipiteitä saisi poistaa että ne loukkaa jotain herkkähipiäistä. Nämä herkkikset on kaiken lisäksi keskustelukyvyttömiä ja muitta mutkitta vaan ilmoittavat erilaisen näkökulman esittäjän viestin asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut raiskasi komea, vaalea suomalainen mies. Tämä lienee kerrottava. ...
Olin 15v., ja uskalsin kertoa äidilleni ja isälleni. Hän sai ehdollista. Minulle jäi ikuiset arvet, todella vaikea luottaa miehiin.
Tämä on todella surullista, voimia ap sulle ja etenkin siskollesi ja koko perheelle.
Raiskaus on todella raukkamainen rikos ja suurin osa niistä tehdään lähipiirissä, ikävä kyllä.Minunkin kokemani seksuaalinen hyväksikäyttö oli suomalaisen vaalean miehen, silloisen poikaystäväni, tekemää. Töiden kautta "joudun" olemaan tekemisissä miehen kanssa, joka näyttää ja on olemukseltaan aivan sellainen kuin tämä minulle pahaa tehnyt henkilö. Joka kerta ahdistaa ja tuntuu hyvin epämiellyttävältä, varsinkin jos tämä työkaveri puhuu minulle yhtään tiukempaan äänensävyyn. En tätä tietenkään mitenkään näytä.
Miehiin luottaminen on vaikeaa ja tarkkailen koko ajan käytöstäni, etten vain anna olettaa enempää kuin mitä olen valmis antamaan. Inhoan sellaista ajatusmaailmaa, että nainen tietyllä tapaa käyttäytyessään olisi velvollinen esim. seksiin, mutta pelkään vain niin kovasti, että joku tekee samoin kuin tämä entinen poikaystäväni. Ja ei, en ikinä ilmoittanut rikosta mihinkään, koska silloin nuorena ja hyväuskoisena ajattelin että tämä nyt vain on tässä suhteessa näin ja olen vasta jälkikäteen tajunnut, ettei ole normaalia tai hyväksyttävää kun poikaystävä jatkaa, vaikka on hokenut miten ei halua ja pyytää lopettamaan. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin.
Raiskaus on ihan rikoslaissa säädetty rikolliseksi teoksi, jos olet tietoinen ? Ei siitä sen enempää. Eipä ne miehetkään naisiin kovin paljon luota jos luottamuksesta halutaan kilpailla, tai sen puutteesta. Minäkin kerran vaimolle aamulla ennen töihin lähtöä selitin kuinka "tässä taloudellisessa tilanteessa" uusi sohvakalusto ei olisi paikallaan ja käsitin että päästiin yksimielisyyteen mutta kun tulin illalla kotiin niin uusi sohvakalusto olikin tuotu, oliko jotain kapinahenkeä , kenties ?
Sinun poikaystäväsi ei kokemattomuuttaan ehkä itsekkään tiennyt kuinka asiassa edetään. Luultavasti kyseessä oli jonkinlainen vahinko saman kokemustason osapuolten välillä. Myöhemmin on vaan kuppi mennyt nurin muistakin asioista johtuen ja seksikokemus on samalla alkanut saamaan kohtuutonta huomiota omassa mielessä. On alkanut ruveta tuntumaan että on tullut tehtyä huonot kaupat mutta ei ole mahdollisuutta perua niitä.
Ei siinä mitään, terveisiä vaan sinne Porvooseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen maannut ja nukkunut sekä ollut kotonani eristyneenä tekemättä mitään jo vuosia. Ihan perus arkea masentuneelle tai muuten vain mielenterveysongelmaiselle. Ei ole kivaa ei, mutta sellaista se joskus on. Elämä ei kuitenkaan lopu masennukseen, fyysiseen sairastumiseen eikä edes raiskaukseen. Aluksi on ihan ok vaan maata ja olla tekemättä mitään ja toipua alkushokista. Sitten kannattaa pikkuhiljaa tehdä jotain pieniä mielekkäitä asioita; käydä kaupassa, liikkua luonnossa, osallistua mielenterveyskuntoutujien iltoihin jne.
Osa sairastuneista/traumatisoituneista kuntoutuu joskus täysin ennalleen, osa taas jää vuosiksi tai jopa loppuiäksi kotiin ilman että pystyy koskaan opiskelemaan tai elämään täysin ahdistus- ja masennusvapaata elämää. Sekään ei kuitenkaan ole maailmanloppu. Ihminen voi olla onnellinen tai vähintään tyytyväinen vaikkei kävisi koulussa eikä töissä. Itse olen 23v ja elämäni koostuu kotona olosta, ulkoilusta ja hoidosta mielenterveyskuntoutujien keskuksessa. Välillä esim. grillataan tai käydään uimassa muiden potilaiden ja ohjaajien kanssa.
Jonkun mielestä tämä on eläkeläisen, ei parikymppisen nuoren elämää, mutta minä en enää valita vaan olen hyväksynyt osani ja osaankin nyt arvostaa pieniä asioita, kuten sitä että saa käytyä kaupassa ilman että iskee paniikkikhotaus tai käveltyä luonnonmaisemissa hyvän tovin.
Kyllä se siitä ja elämä rullaa eteenpäin omalla painollaan, vaikkei aina oppikirjojen mukaan menisikiään. Ei tosiaan kannata ajatella, että yhden vastoinkäymisen takia olisi nyt siskosi saati teidän muiden elämä "pilalla".
Et ole tainnut koskaan olla ollut masentunut kun elämä ei lopu siihen ? "sitten kannattaa pikkuhiljaa tehdä jotain pieniä mielekkäitä asioita . käydä kaupassa jne " Kuule ei ne mielenterveysasiat semmoisia ole missä niin kovasti olisi sitä omaa reipasta tahtoa otettavaksi esiin. Ei se mene sillai että ensin mennään shokkiin ja sitten masennutaan joksikin aikaa ja sitten sieltä sängyn pohjilta olis hyvä alkaa nostelemaan päätään ja kuikuilemaan ympäristöä ja sitten olisi järkevää mennä ihmisten pariin ja käydä kaupassa ja mennä kuuntelemaan linnunlaulua ja silleen.
Mun mielestä sinun kirjoituksesi on täyttä soopaa.Pistetään tosiaankin ne isot kivet sinne purkkiin ensin ja lasi on puoliksi täynnä tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskoni, juuri 17 vuotta täyttänyt raiskattiin. Oli muuttanut juuri omaan asuntoon ja oli intoa täynnä aloittamassa oman elämänsä. Nyt ei tee muuta kuin makaa sängyssä/nukkuu. En saa häntä edes lenkille vaikka lenkkeily oli ennen hänen intohimonsa. Kävimme kaupassa yhdessä ja hän hätkähti reissulla aina jos raiskaajan oloinen mies tuli näköpiiriin. Miten tästä eteen päin?
Tämä sama ikävä tarina oli myös Ylilaudalla. En tiedä pakottaako joku tätä vai haluaako hän vain tiedostaa kaikille tämän asian. Ja ainakin toi "raiskaajan oloinen mies" oli Ylilaudalla korvattu sanalla josta ylläpitäjät eivät pidä. Tiedätte kyllä. Eli että onko tarina tosi
Pasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tappaisin raiskaajan, jos mut tai joku läheiseni raiskattaisiin tai heille tehtäisiin muuta tämäntasoista pahaa.
Millä lihaksilla?
Mihinkä vittuun tarvitset lihaksia, että voit täyttää saastan pään ysimillisellä?
Mmm, aika harvalla on ysimillistä. Onko sulla?
Oliko ulkomaalainen siis?musta?