Millaiset ihmiset julkisilla paikoilla ärsyttävät?
Mikä on mielestäsi ärsyttävää käytöstä esim. kaupassa tai kadulla?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka pysäköivät perhepaikoille vaikka ei edes lapsia mukana.
Minä pysäköin aina perhepaikalle, jos tavallisia ei ole ympärillä saatavilla. Kuka määrittää, millainen on se perheyksikkö, joka paikalle saa parkkeerata? Vaatiiko se lapsia vai eikö huonojalkainen isoäiti riitä syyksi? Pitääkö olla sekä isä että äiti vai kelpaako myös sateenkaariperheet? Eikö meidän kahden aikuisen talous ole perhe?
Ihan yhtä naurettavia paikkoja, kuin nämä vähäpäästöisten autojenkin paikat. Inva-paikat ymmärrän ja niitä toki kunnioitan, muita en.
Huonoselkäinen isä tarvitsee hieman enemmän sitä tilaa kuin se sun huonojalkainen isoäitis. Jos näistä kahdesta pitäisi valita kumpi sitä lapsiperhepaikkaa tarvitsee enemmän niin sen sun huonojalkaisen isoäitis voi käydä kärräämässä mereen. Suosittelen sinullekin samaa asenneongelmasi takia, joku päivä joku hermostuu kaltaiseesi harakkaan.
Olette kahtena ihmisenä perhe, mutta ette lapsiperhe, joten aja nissanisi muualle ujeltaa.Mikä laki määrittää, että paikalle voi parkkeerata vain lapsiperhe? Ei mikään. Se, joka minuun hermostuu, voi vapaasti tulla siitä sanomaan. Minä parkkeeraan perheparkkiin jatkossakin, jos muita paikkoja ei ole vapaana, häiritsee se sitten sinua tai ei. Koita elää asian kanssa.
Ei toki laki määrää. Sanomaton sääntö vain, ei ohittaminen kassajonossa ole laissa kiellettyä, mutta ei kukaan tee niin. Minä aion jatkossakin sanoa asiasta, häiritsee se sitten sinua tai ei. Vain mieleltään juntti on noin juntti kuin sinä, "minä parkkeeraan" "minä saan tehdä sitä ja tätä", olet ihmisroska.
Juurihan minä sanoin, että tervetuloa vaan kertomaan mielipiteesi, jos se sinua häiritsee, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Eipä kukaan ole tullut vielä sanomaan. Naurettavaa verrata tilannetta kassajonossa ohitteluun - jos siihen parkkiin on joku ennen minua menossa, menköön. Mutta jos paikka on vapaa, se on silloin myös vapaassa käytössä.
Etkö muuten keksi parempia argumentteja, kun itsellesi tuntemattoman ihmiset lokeroinnin? Tästä olisi mielenkiintoista käydä pidempikin keskustelu, mutta tällä tasolla tätä on turha jatkaa.
Kannattaa kuitenkin muistaa, te hitaista ja jalkoihin jäävistä heiveröisistä vanhuksistakin ärsyyntyvät, että jonakin päivänä olette itsekin suunnilleen samanlaisia, jollei lusikkanne päädy nurkkaan jo varhaisemmissa ikävaiheissa, mikä olisikin kyllä todella sääli, kun niin mukavilta vaikutatte... Mummuja ja pappojakin te varmaankin potkisitte, jos suinkin vain kehtaisitte, hidasliikkeisiä ja hyödyttömiä elättejä kun ovat. :(
Keskimääräinen av-kirjoittelija on mielestäni ällöttävä olento, niin itsekäs, julma, häijy.
Ihmiset, jotka lappavat kaupassa ruokanäytteitä suuhunsa kaksin käsin. Joskus vaikuttaa siltä, että leikkeletiskille on suorastaan tultu lounastamaan. Kahteen käteen mahtuu jo melkein tusina alatoopitikkua, ja otetaan myös.
Tänään ärsytti, myötähävetti ja nauratti yhtaikaa. Taakseni Pajuniemen tiskille tuli nainen pikkulapsensa kanssa. Myytävää oli vain vähän jäljellä eikä näytteitä ollenkaan. Nainen alkoi vääntää tekonaurua ja puolittain huusi mukamas lapselleen, että ai-jai-jai-jai ei ole yhtään maistiaisia nyt, ai-jai-jai-jai että nyt pitää vain vesi kielellä katsella ai-jai-jai-jai kun ei ole maistiaisia ollenkaan. Myyjän pokka piti eikä maistiaisia ruvettu pilkkomaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pysäköin aina perhepaikalle, jos tavallisia ei ole ympärillä saatavilla. Kuka määrittää, millainen on se perheyksikkö, joka paikalle saa parkkeerata? Vaatiiko se lapsia vai eikö huonojalkainen isoäiti riitä syyksi? Pitääkö olla sekä isä että äiti vai kelpaako myös sateenkaariperheet? Eikö meidän kahden aikuisen talous ole perhe?
Ihan yhtä naurettavia paikkoja, kuin nämä vähäpäästöisten autojenkin paikat. Inva-paikat ymmärrän ja niitä toki kunnioitan, muita en.
Huonoselkäinen isä tarvitsee hieman enemmän sitä tilaa kuin se sun huonojalkainen isoäitis. Jos näistä kahdesta pitäisi valita kumpi sitä lapsiperhepaikkaa tarvitsee enemmän niin sen sun huonojalkaisen isoäitis voi käydä kärräämässä mereen. Suosittelen sinullekin samaa asenneongelmasi takia, joku päivä joku hermostuu kaltaiseesi harakkaan.
Olette kahtena ihmisenä perhe, mutta ette lapsiperhe, joten aja nissanisi muualle ujeltaa.Mikä laki määrittää, että paikalle voi parkkeerata vain lapsiperhe? Ei mikään. Se, joka minuun hermostuu, voi vapaasti tulla siitä sanomaan. Minä parkkeeraan perheparkkiin jatkossakin, jos muita paikkoja ei ole vapaana, häiritsee se sitten sinua tai ei. Koita elää asian kanssa.
Ei toki laki määrää. Sanomaton sääntö vain, ei ohittaminen kassajonossa ole laissa kiellettyä, mutta ei kukaan tee niin. Minä aion jatkossakin sanoa asiasta, häiritsee se sitten sinua tai ei. Vain mieleltään juntti on noin juntti kuin sinä, "minä parkkeeraan" "minä saan tehdä sitä ja tätä", olet ihmisroska.
Juurihan minä sanoin, että tervetuloa vaan kertomaan mielipiteesi, jos se sinua häiritsee, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Eipä kukaan ole tullut vielä sanomaan. Naurettavaa verrata tilannetta kassajonossa ohitteluun - jos siihen parkkiin on joku ennen minua menossa, menköön. Mutta jos paikka on vapaa, se on silloin myös vapaassa käytössä.
Etkö muuten keksi parempia argumentteja, kun itsellesi tuntemattoman ihmiset lokeroinnin? Tästä olisi mielenkiintoista käydä pidempikin keskustelu, mutta tällä tasolla tätä on turha jatkaa.
Tarkoitin, että se on kirjoittamaton sääntö ettei lapsiperhepaikalle aja muut kuin lapsiperheet, sama sääntö kassajonossa. Eivät siis verrannollisia asioita muuten, ainoastaan se yhdistää ettei niin tehdä. Ymmärrätkö?
En voi ymmärtää millainen ihminen ajaa yksinään lapsiperhepaikalle, jossa lukee kyltissäkin lapsiperheille.. Varmaan kaltaisesi, joilla muhkurainen takapuoli vaan pyörii kävellessäsi kauppaan autolta. Et välitä muista ihmisistä. Kaltaisesi ovat niitä, jotka vanhana ja katkerana harmittelevat miksi kukaan ei käy katsomassa.
Itseä ärsyttää ärsyyntyjät. Tai ehkä ennemminkin naurattaa. Puhisevat ja pihisevät silmiä pyöritellen ja joskus jopa napauttavat jotain v-mäistä. Itse olen aika lupsakka niin vaikea käsittää tällaista takakireyttä mitättömistä asioista joita tämä viestiketju on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin muistaa, te hitaista ja jalkoihin jäävistä heiveröisistä vanhuksistakin ärsyyntyvät, että jonakin päivänä olette itsekin suunnilleen samanlaisia, jollei lusikkanne päädy nurkkaan jo varhaisemmissa ikävaiheissa, mikä olisikin kyllä todella sääli, kun niin mukavilta vaikutatte... Mummuja ja pappojakin te varmaankin potkisitte, jos suinkin vain kehtaisitte, hidasliikkeisiä ja hyödyttömiä elättejä kun ovat. :(
Keskimääräinen av-kirjoittelija on mielestäni ällöttävä olento, niin itsekäs, julma, häijy.
Totta. Itse ärsyynnyn hitaista vanhuksista. Tulen olemaan joskus itsekin hidas vanhus ja ärsytän nuoria. Mitä sitten? Saahan se nyt ärsyttää minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkakäytävillä pyöräilevät.
Keskellä autokaistaa pyöräilevät
Kiellettyyn ajosuuntaan Apyöräilevät
- Hitaasti kävelevät ihmisryhmät
- Se, kun edessä oleva henkilö pysähtyy ruuhlaisella kadulla kuin seinään ja itse kävelee ko henkilöä päin
- Julkisissa liikennevälineissä ruokaa / purkkaa MÄSSYTTÄVÄ ihmisperse
- Kokoajan pärskivät sairaat ihmiset julkisissa
Vierailija kirjoitti:
- Hitaasti kävelevät ihmisryhmät
- Se, kun edessä oleva henkilö pysähtyy ruuhlaisella kadulla kuin seinään ja itse kävelee ko henkilöä päin
- Julkisissa liikennevälineissä ruokaa / purkkaa MÄSSYTTÄVÄ ihmisperse
- Kokoajan pärskivät sairaat ihmiset julkisissa
Mässyttäjät saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin, että se on kirjoittamaton sääntö ettei lapsiperhepaikalle aja muut kuin lapsiperheet, sama sääntö kassajonossa. Eivät siis verrannollisia asioita muuten, ainoastaan se yhdistää ettei niin tehdä. Ymmärrätkö?
En voi ymmärtää millainen ihminen ajaa yksinään lapsiperhepaikalle, jossa lukee kyltissäkin lapsiperheille.. Varmaan kaltaisesi, joilla muhkurainen takapuoli vaan pyörii kävellessäsi kauppaan autolta. Et välitä muista ihmisistä. Kaltaisesi ovat niitä, jotka vanhana ja katkerana harmittelevat miksi kukaan ei käy katsomassa.
Huomasin vasta nyt, että sanoitkin ettei keskustelua kannata jatkaa tällä tasolla. Hypätäänkö astetta alemmas niin pysyt kärryillä? Ymmärrän, että kaikilla ei riitä sanominen.
On kyllä todella vaikeaa ymmärtää, että miksi joku pysäköi lapsiperheelle varatulle paikalle. Jos se todella on kaupan ainoa vapaa paikka, niin hyvä on, mutta aika harvoin on siitä kyse. Mm. Prisman pihalla on varmasti vapaita paikkoja, mutta laiskat ihmiset pysäköivät lapsiperhepaikoille vain siksi, etteivät jaksa kävellä kauempaa. Onko kyse käsittämättömästä itsekkyydestä ja laiskuudesta vai suomalaisesta AY-hengestä, jonka mukaan kukaan ei saa saada erikoisoikeuksia? Kukaan ei vahingossakaan voi saada mitään enempää, kuin mitä minä itse. Kaikkea vastaan on tapeltava ja kiukuteltava, ajatuksena että "perkele tehän ette sano minne minä saan ajaa"
Paikka on leveämpi juuri siksi, että autoista saadaan lastenistuimet ja mahdollisesti rimpuilevat lapset pois ilman, että se naapuripaikan auto saa parkkipaikkakolhuja. Tämän luulisi palvelevan ihan lapsettomienkin etua? Voisiko joku perustella että miksi sille paikalle pitää ehdoin tahdoin ajaa, jos niitä lapsia ei ole kyydissä? Eikö todellakaan jaksa kävellä kävellä kauempaa, vai halutaanko tässä vain kapinoida, kenties toiveena hieman jännittävämpi elämä? Mielenkiintoinen huomio asiaa seuranneena on myös se, että kyseessä on lähes aina ns. alemman tuloluokan kansalaiset, eli lieko olettamukseni AY-hengestä sittenkin ihan oikea? Minulle ei tulisi mieleenkään pysäköidä paikalle, jossa on erikseen kyltti joka kertoo paikan olevan varattu jollekin toiselle ryhmälle kuin mitä itse edustan. Oli se sitten inva-, perhe- tai lastauspaikka.
Ja niin, olen kyllä huomauttanut monesti näille ihmisille siitä, että nyt taisi mennä auto väärään ruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka änkeävät minä ensin asenteella suojatielle ja itse saa autossa lyödä jarrut täysillä pohjaan.
En lukenut koko ketjua eli en tiedä onko tätä jo kommentoitu. Mutta siis, lain mukaanhan autoilijan on aina annettava jalankulkijalle esteetön kulku suojatiellä, eli eivät he mitään änkeä vaan käyttävät oikeuttaan. Sun velvollisuus on ennakoida ja ajaa sellaista nopeutta, ettei tarvi "lyödä jarruja täysillä pohjaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka änkeävät minä ensin asenteella suojatielle ja itse saa autossa lyödä jarrut täysillä pohjaan.
En lukenut koko ketjua eli en tiedä onko tätä jo kommentoitu. Mutta siis, lain mukaanhan autoilijan on aina annettava jalankulkijalle esteetön kulku suojatiellä, eli eivät he mitään änkeä vaan käyttävät oikeuttaan. Sun velvollisuus on ennakoida ja ajaa sellaista nopeutta, ettei tarvi "lyödä jarruja täysillä pohjaan".
Liikennelaissa sanomaan myös, että jalankulkijan pitää ottaa huomioon lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus. Eli ihan mitä tahansa banzaihyppyjä kovaa ajavan auton alle tekeviä sekoboltseja laki ei suojele.
Useamman kassajonon muodostajat. Jos on (vaate)kaupassa vieri vieressä useampi kassa, joihin voi jonottaa YHDESSÄ jonossa, niin miksi tehdä jokaiselle kassalle oma jono? Paljon oikeudenmukaisempaa, että first-come-first-served, kun joillakin voi kestää ostosten kanssa kauemmin (on palautuksia, etukuponkeja, paljon ostoksia, ym).
Haisevat (tupakka, hiki, viina). Päihtyneet ja laitapuolen kulkijat ylipäätään, sekä kerjäläiset. Ylilihavat, jotka puuskuttaa ja ovat tientukkeena. Hitaasti kävelevät ja klinkkaavat ihmiset, kun itse yrittää päästä nopeampaa takaa. Tuplavaunuja työntävät, tukkivat kulun esim. busseissa. Busseissa tai väenpaljoudessa ihmiset, jotka pyöriessään mätkivät muita repullaan/urheilukassillaan.
Kyllä se on tupakoitsijat bussipysäkillä, juuri ennen bussin tuloa paikalle, niin että heitetään se tumppi maahan jonka jälkeen puhalletaan savut samalla pois kun astutaan bussiin. En sairasta migreeniä, en ole hajuyliherkkä, en saa siitä lemusta päänsärkyä, mutta kun se on niin helvetin pahan hajuinen löyhkä joka ei häviä sitten millään! Hyi että. En tiedä, lasketaanko tiet varsinaisiksi julkisiksi paikoiksi, mutta rinnakkain/liian lähellä toisiaan ajavat mopoautot, skootterit ja mopot saavat minussa aikaan aggressiivisia tunteita.
Sinä, jota ärsyttää hitaasti kävelevät ihmisryhmät. Jos pidämme vapaana osan väylää, ärsyttäkö? Kun on kävelemässä vanhan tai sairaan ihmisen kanssa paikasta a paikkaan b, koko ryhmä mitoittaa kulkunsa sen hitaimman mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennelaissa sanomaan myös, että jalankulkijan pitää ottaa huomioon lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus. Eli ihan mitä tahansa banzaihyppyjä kovaa ajavan auton alle tekeviä sekoboltseja laki ei suojele.
No tarkkaanhan en tietenkään tiedä millaista tilannetta ensimmäinen kirjoittaja tarkoittaa, mutta valitettavan usein Suomessa autoilija on se, joka menee minä ensin -asenteella suojatien kohdalla.
>"tyypit, jotka luikahtavat juuri avatulle kassalle jonojen ohi, vaikka jonoissa on seisonut väkeä,ja jotka alkavat siirtymään uudelle kassalle"
Kassajonot ovat erillisiä jonoja, ei niihin liity mitään jonotusnumerotyyppistä yhteisjonotusta. Kullekin kassalle pääsee saapumisjärjestyksessä siihen jonoon asettuneet.