Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset julkisilla paikoilla ärsyttävät?

Vierailija
29.07.2016 |

Mikä on mielestäsi ärsyttävää käytöstä esim. kaupassa tai kadulla?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka tuijottaa kuin spitaalista kun polttaa bussipysäkin läheisyydessä. Vaikka hivuttautuu kymmenen metrin päähän katoksesta niin kuin kuka tahansa täysjärkinen tekee, aina joku jaksaa mulkata.

Itsekkäät vanhemmat jotka hymyilee ylpeänä kun lapset perseilee ja tokaisee jotain että "leikki on lapsen työtä" kun tuntematon lapsi tulee vaikka kadulla repimään. Hyi vittu. Toisaalta myös sellaiset vanhemmat, jotka huutaa muksuille. Tottakai ymmärrän että joskus vituttaa, mutta itse olen kauppakeskuksessa duunissa ja tosi surullista katsoa kun mammoilla palaa yhdeksältä aamulla pata jumiin. Toisaalta ehkä turha valittaa kun ei ole itse samassa asemassa.

Ylipäätään sellainen jengi joka nyrpistelee kyynisesti kaikelle sen näköisenä ettei malta odottaa että pääsee vauvafoorumille avautumaan vituttaa.

Vierailija
82/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta vastustava kirjoitti:

On kyllä todella vaikeaa ymmärtää, että miksi joku pysäköi lapsiperheelle varatulle paikalle. Jos se todella on kaupan ainoa vapaa paikka, niin hyvä on, mutta aika harvoin on siitä kyse. Mm. Prisman pihalla on varmasti vapaita paikkoja, mutta laiskat ihmiset pysäköivät lapsiperhepaikoille vain siksi, etteivät jaksa kävellä kauempaa. Onko kyse käsittämättömästä itsekkyydestä ja laiskuudesta vai suomalaisesta AY-hengestä, jonka mukaan kukaan ei saa saada erikoisoikeuksia? Kukaan ei vahingossakaan voi saada mitään enempää, kuin mitä minä itse. Kaikkea vastaan on tapeltava ja kiukuteltava, ajatuksena että "perkele tehän ette sano minne minä saan ajaa"

Paikka on leveämpi juuri siksi, että autoista saadaan lastenistuimet ja mahdollisesti rimpuilevat lapset pois ilman, että se naapuripaikan auto saa parkkipaikkakolhuja. Tämän luulisi palvelevan ihan lapsettomienkin etua? Voisiko joku perustella että miksi sille paikalle pitää ehdoin tahdoin ajaa, jos niitä lapsia ei ole kyydissä? Eikö todellakaan jaksa kävellä kävellä kauempaa, vai halutaanko tässä vain kapinoida, kenties toiveena hieman jännittävämpi elämä? Mielenkiintoinen huomio asiaa seuranneena on myös se, että  kyseessä on lähes aina ns. alemman tuloluokan kansalaiset, eli lieko olettamukseni AY-hengestä sittenkin ihan oikea? Minulle ei tulisi mieleenkään pysäköidä paikalle, jossa on erikseen kyltti joka kertoo paikan olevan varattu jollekin toiselle ryhmälle kuin mitä itse edustan. Oli se sitten inva-, perhe- tai lastauspaikka.

Ja niin, olen kyllä huomauttanut monesti näille ihmisille siitä, että nyt taisi mennä auto väärään ruutuun.

Hei sori, ikävä tuottaa pettymys, mutta olen akateeminen, S-kokoinen aktiivisesti salia harrastava yhden lapsen äiti itsekin, en ihan istu ajatusharhaasi. Olen elänyt ne vauva-ajat jo, ja silloin en todellakaan ajellut autolla vaan menin kauppaan vaunuilla/bussilla/ pyörällä. Kun autolla ajoin, pysäköin kauimmaiseen mahdolliseen ruutuun parkkipaikoilla, koska jaksoin hyvin silloinkin kävellä.

En kuvitellut omaavani sellaista sädekehää, että muun maailman tulisi palvoa maata jalkojeni alla tai kaupan järjestää minulle ja pyhälle lapselleni mitään erillistä parkkiruutua mikä vie kahden pienen auton verran tilaa. Nykyajan lapsiperheet on ihan hemmetin itsekkäitä, sen huomaa jo näistä viesteistä mitä suollatte muita ihmisiä kohtaan.

Pysäköin kaikille vapaille paikoille ja jos perhepaikka on vapaana, pysäköin siihen sen sijaan että ajaisin yläkerroksiin kokeilemana onneani. Sinun ja muiden kaltaisesti tiukkapipojen kannattaa ehkä käydä välillä tuulettumassa ilman muksuja tai kokeilla hyötyliikuntaa kauppaan, ei niin kauheasti tarvi sitten kiukutella tuntemattomille. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka änkeävät minä ensin asenteella suojatielle ja itse saa autossa lyödä jarrut täysillä pohjaan.

En lukenut koko ketjua eli en tiedä onko tätä jo kommentoitu. Mutta siis, lain mukaanhan autoilijan on aina annettava jalankulkijalle esteetön kulku suojatiellä, eli eivät he mitään änkeä vaan käyttävät oikeuttaan. Sun velvollisuus on ennakoida ja ajaa sellaista nopeutta, ettei tarvi "lyödä jarruja täysillä pohjaan".

Eli kaupungissa ajaessa hidastan jokaisen suojatien kohdalla jos kävelijä sattuukin hyppäämään suojatielle? Toki annan tietä mikäli näen, että kävelijä katsoo tuleeko autoja ja ehdin hidastamaan. Lähinnä tarkoitin niitä, jotka yllättäen hyppäävät suojatielle vaikka itse olet jo autolla suojatien kohdalla eikä kävelijä antanut yhtään merkkiä, että haluaa ylittää tien.

Vierailija
84/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kärryillä joka väylän tukkijat. Jäävät vielä oikeen möllöttämään niiden kanssa mahdollisimman keskelle jokaista ahdasta kulkuväylää.

Vierailija
85/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan meteliä pitävät, niin lapset kuin aikuisetkin.

Eräät tietyn vähemmistön edustajat etsivät toisiaan isossakin marketissa ja tavaratalossa aina huutamalla. Esim. MIRJAA, MIRJAA, MIRJAAAA! Tätä tauotta. Ei varmaan kannattaisi soittaa tai kävellä katsellen ympärilleen. Jos se Mirja on kaupan toisessa päässä tai jopa ehtinyt ulos asti ei huutamisesta ole hyötyä.

Lasten riehuntaleikit eivät kuulu kauppoihin, kahviloihin, ravintoloihin jne.

Yleensä ulkomaiset molottajat, jotka käyvät normaalit keskutelut lähes huutamalla.

Vierailija
86/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sukkahousupyöräilijät, jotka pyöräilee lähes keskellä ajorataa vaikka vieressä ois se pyörätie. Ne sukkahousupyöräilijät, jotka pyöräilee kevyenliikenteen väylällä kilpaa huomioimatta mitenkään muita sillä tiellä liikkujia. Rullasuksihiihtäjät, jotka ohittavat koiranulkoiluttajan siten, että meinaavat vetää sauvallaan koiraa kuonoon.

Ja ennen kaikkea ne lapsiperheet, jotka jäävät korjaamaan lapsen pipoa/aurinkolaseja tms juuri siihen oven eteen tai ostoskeskusten ovien välikköön tukkien kaikilta muilta kulun.

Vierailija
87/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka kävelee kävelytietä vastaan väärällä puolella eikä millään väistä. Fiksut tietää et aina kuljetaan oikeaa puolta. Jos minä kuljen oikeaa reunaa ja vastaantuleva omaa oikeaa niin ei tarvitse väistää. Tämä on opittu jo lapsena.

Vierailija
88/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lihavat ihmiset, jotka ovat tientukkeena esim. kaupassa. Ärsyttävää varsinkin jos eivät voi edes väistyä ja pitäisi ohi päästä! Tai ihmiset, jotka kävelevät HITAASTI vierekkäin jalkakäytävällä eivätkä ymmärrä mennä sivuun, kun yrittän mennä ohi!

Vierailija
89/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat ihmiset, jotka ainakin Kampissa vain pysähtyvät yhtäkkiä keskelle käytävää, tekevät tätä varsinkin ruuhka-aikaan eli klo 15-16 välillä...juuri silloin kun olen menossa töihin.

Vierailija
90/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset jotka valittavat muiden tupakoinnista

Vierailija
91/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennepoliisit. Siis ne jalankulkijat, jotka ei mene kadun yli kun olisi heidän vuoro, vaan alkavat viittoilla autoilijoille autuas ilme naamalla että mene, mene. Autoilijalla on usein parempi kokonaiskuva tilanteesta, ja onhan se kärry jo pysäytettty tämän ääliön takia.

Vierailija
92/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevat

möykkäävät

kulkutien tukkivat

ahmedit, jotka kyttäävät intensiivisesti ohi mennessä (ja sen katseen HUOMAA, vaikka ei katsoisi päinkään)

Vierailija
93/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhepaikka ei ole mikään invapaikka, typerä keksintö mielestäni muutenkin. Ihan hyvin mahduttiin normi parkkiruudusta vaunujen kanssa koska ne otettiin esille kontista jonka takana oli tilaa reilusti. En oikeasti käsitä, mihin perheet tarvitsevat invaruudun kokoisen parkkipaikan, tavan parkkiruuduissa näkyy pakettiautoja ja parkkihalleissa isompiakin kaaroja ihan normi ruudussa. Jos ainoa vapaa parkki on perheparkki niin aivan varmasti ajan siihen, invapaikat sen sijaan on koskemattomia ihan syystä.

Turvakaukaloa on todella ärsyttävä yrittää laittaa sisään autoon/ottaa ulos jos auton ovi aukeaa niin vähän, että itsekin joutuu pujottautumaan sisään autoon....

Miksi sua ärsyttää, jos joillekin yritetään tehdä kaupassakäynti helpommaksi? Pohdipa sitä :)

Vierailija
94/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka pysäköivät perhepaikoille vaikka ei edes lapsia mukana.

Minä pysäköin aina perhepaikalle, jos tavallisia ei ole ympärillä saatavilla. Kuka määrittää, millainen on se perheyksikkö, joka paikalle saa parkkeerata? Vaatiiko se lapsia vai eikö huonojalkainen isoäiti riitä syyksi? Pitääkö olla sekä isä että äiti vai kelpaako myös sateenkaariperheet? Eikö meidän kahden aikuisen talous ole perhe?

Ihan yhtä naurettavia paikkoja, kuin nämä vähäpäästöisten autojenkin paikat. Inva-paikat ymmärrän ja niitä toki kunnioitan, muita en.

Huonoselkäinen isä tarvitsee hieman enemmän sitä tilaa kuin se sun huonojalkainen isoäitis. Jos näistä kahdesta pitäisi valita kumpi sitä lapsiperhepaikkaa tarvitsee enemmän niin sen sun huonojalkaisen isoäitis voi käydä kärräämässä mereen. Suosittelen sinullekin samaa asenneongelmasi takia, joku päivä joku hermostuu kaltaiseesi harakkaan.

Olette kahtena ihmisenä perhe, mutta ette lapsiperhe, joten aja nissanisi muualle ujeltaa.

Sulata loppui argumentit? Ainoa taisi olla, että kun "mulla on oikeus, enkä voi ymmärtää, miksi sellaiset paikat on olemassa"

Mikä laki määrittää, että paikalle voi parkkeerata vain lapsiperhe? Ei mikään. Se, joka minuun hermostuu, voi vapaasti tulla siitä sanomaan. Minä parkkeeraan perheparkkiin jatkossakin, jos muita paikkoja ei ole vapaana, häiritsee se sitten sinua tai ei. Koita elää asian kanssa.

Ei toki laki määrää. Sanomaton sääntö vain, ei ohittaminen kassajonossa ole laissa kiellettyä, mutta ei kukaan tee niin. Minä aion jatkossakin sanoa asiasta, häiritsee se sitten sinua tai ei. Vain mieleltään juntti on noin juntti kuin sinä, "minä parkkeeraan" "minä saan tehdä sitä ja tätä", olet ihmisroska.

Juurihan minä sanoin, että tervetuloa vaan kertomaan mielipiteesi, jos se sinua häiritsee, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Eipä kukaan ole tullut vielä sanomaan. Naurettavaa verrata tilannetta kassajonossa ohitteluun - jos siihen parkkiin on joku ennen minua menossa, menköön. Mutta jos paikka on vapaa, se on silloin myös vapaassa käytössä.

Etkö muuten keksi parempia argumentteja, kun itsellesi tuntemattoman ihmiset lokeroinnin? Tästä olisi mielenkiintoista käydä pidempikin keskustelu, mutta tällä tasolla tätä on turha jatkaa.

Vierailija
95/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka pysäköivät perhepaikoille vaikka ei edes lapsia mukana.

Minä pysäköin aina perhepaikalle, jos tavallisia ei ole ympärillä saatavilla. Kuka määrittää, millainen on se perheyksikkö, joka paikalle saa parkkeerata? Vaatiiko se lapsia vai eikö huonojalkainen isoäiti riitä syyksi? Pitääkö olla sekä isä että äiti vai kelpaako myös sateenkaariperheet? Eikö meidän kahden aikuisen talous ole perhe?

Ihan yhtä naurettavia paikkoja, kuin nämä vähäpäästöisten autojenkin paikat. Inva-paikat ymmärrän ja niitä toki kunnioitan, muita en.

Huonoselkäinen isä tarvitsee hieman enemmän sitä tilaa kuin se sun huonojalkainen isoäitis. Jos näistä kahdesta pitäisi valita kumpi sitä lapsiperhepaikkaa tarvitsee enemmän niin sen sun huonojalkaisen isoäitis voi käydä kärräämässä mereen. Suosittelen sinullekin samaa asenneongelmasi takia, joku päivä joku hermostuu kaltaiseesi harakkaan.

Olette kahtena ihmisenä perhe, mutta ette lapsiperhe, joten aja nissanisi muualle ujeltaa.

Mikä laki määrittää, että paikalle voi parkkeerata vain lapsiperhe? Ei mikään. Se, joka minuun hermostuu, voi vapaasti tulla siitä sanomaan. Minä parkkeeraan perheparkkiin jatkossakin, jos muita paikkoja ei ole vapaana, häiritsee se sitten sinua tai ei. Koita elää asian kanssa.

Ei toki laki määrää. Sanomaton sääntö vain, ei ohittaminen kassajonossa ole laissa kiellettyä, mutta ei kukaan tee niin. Minä aion jatkossakin sanoa asiasta, häiritsee se sitten sinua tai ei. Vain mieleltään juntti on noin juntti kuin sinä, "minä parkkeeraan" "minä saan tehdä sitä ja tätä", olet ihmisroska.

Juurihan minä sanoin, että tervetuloa vaan kertomaan mielipiteesi, jos se sinua häiritsee, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Eipä kukaan ole tullut vielä sanomaan. Naurettavaa verrata tilannetta kassajonossa ohitteluun - jos siihen parkkiin on joku ennen minua menossa, menköön. Mutta jos paikka on vapaa, se on silloin myös vapaassa käytössä.

Etkö muuten keksi parempia argumentteja, kun itsellesi tuntemattoman ihmiset lokeroinnin? Tästä olisi mielenkiintoista käydä pidempikin keskustelu, mutta tällä tasolla tätä on turha jatkaa.

Tarkoitin, että se on kirjoittamaton sääntö ettei lapsiperhepaikalle aja muut kuin lapsiperheet, sama sääntö kassajonossa. Eivät siis verrannollisia asioita muuten, ainoastaan se yhdistää ettei niin tehdä. Ymmärrätkö?

En voi ymmärtää millainen ihminen ajaa yksinään lapsiperhepaikalle, jossa lukee kyltissäkin lapsiperheille.. Varmaan kaltaisesi, joilla muhkurainen takapuoli vaan pyörii kävellessäsi kauppaan autolta. Et välitä muista ihmisistä. Kaltaisesi ovat niitä, jotka vanhana ja katkerana harmittelevat miksi kukaan ei käy katsomassa.

Edelleen tässä puhutaan oletetun muhkuraisesta takapuolestani ja siitä, millainen mielestäsi olen vanhana. Ne argumentit?

Vierailija
96/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ärsyttää ja raivostuttaa ihmiset jotka parkeeraa sen jättikärryn kiinni maitohyllyyn tai mihin muuhunkin hyllyyn. Siitä pidetään sitten yhdellä kädellä kiinni ettei kukaan vaan varasta ja kurotetaan tuotteita. Tosi fiksua eritoten kaappien edesssä! Siihen tulee sitten sellainen 2 metrin katve ettei kukaan muu pääse ottamaan tuotteita.

Ja myös se että ne jättikärryt pitää ängetä kahvioihin ja ruokapaikkoihin vaikka ne olisi TYHJILLÄÄN! Ei voi jättää sivummalle vaan niiden pitää olla just siinä omaa pöytää vasten.

Tuote ensin mainittua muuten tekee noin 90% kaupassa olijoista... Onko liikaa pyydetty että ne käärit jätetään aavistuksen kauemmaksi ja siitä kipaistaan sinne hyllylle hakemaan tuotetta?

Vierailija
97/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäänsä kaikki yksityisasiansa kovaan ääneen kailottavat kanat!

98/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka tunkevat junaan/metroon ennen kuin ehdit astua ulos. Ja sitten pitää yrittää tunkea siitä sisään tulevien välistä ja tulee olo että onko näkymätön kun kävellään päin..

Ne jotka heittelevät roskia vaikka roskis olisi vieressä. Eikö voi muutamaa askelta kävellä niitten roskien kanssa? Koirankakkojen jättäminen teille/teiden reunustalle ärsyttää myös. Itse en kehtaisi jättää koirani kakkoja tuollaisiin paikkoihin. Siitä sitten koiravihaajat saavat vaan pontta ja kaikki koiran omistajat leimataan noiden kakkojen jättäjien takia :(

Ja tuollaiset koiravihaajat ärsyttää myös, jotka näyttävät inhonsa julkisilla paikoilla. Esim. aletaan perättömästi haukkua koiraa, joka ei ole tehnyt mitään tai oikein kavahdetaan liioitellusti jos kävelee koiran kanssa ohi. Ymmärrän että joillakin on koirapelko, mutta tuollaista inhon näyttämistä ja törkeää käytöstä en hyväksy. Miltähän noista ihmisistä tuntuisi jos vaikka heidän lastaan alettaisiin haukkua julkisesti ilman syytä..

Vierailija
99/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuutta vastustava kirjoitti:

On kyllä todella vaikeaa ymmärtää, että miksi joku pysäköi lapsiperheelle varatulle paikalle. Jos se todella on kaupan ainoa vapaa paikka, niin hyvä on, mutta aika harvoin on siitä kyse. Mm. Prisman pihalla on varmasti vapaita paikkoja, mutta laiskat ihmiset pysäköivät lapsiperhepaikoille vain siksi, etteivät jaksa kävellä kauempaa. Onko kyse käsittämättömästä itsekkyydestä ja laiskuudesta vai suomalaisesta AY-hengestä, jonka mukaan kukaan ei saa saada erikoisoikeuksia? Kukaan ei vahingossakaan voi saada mitään enempää, kuin mitä minä itse. Kaikkea vastaan on tapeltava ja kiukuteltava, ajatuksena että "perkele tehän ette sano minne minä saan ajaa"

Paikka on leveämpi juuri siksi, että autoista saadaan lastenistuimet ja mahdollisesti rimpuilevat lapset pois ilman, että se naapuripaikan auto saa parkkipaikkakolhuja. Tämän luulisi palvelevan ihan lapsettomienkin etua? Voisiko joku perustella että miksi sille paikalle pitää ehdoin tahdoin ajaa, jos niitä lapsia ei ole kyydissä? Eikö todellakaan jaksa kävellä kävellä kauempaa, vai halutaanko tässä vain kapinoida, kenties toiveena hieman jännittävämpi elämä? Mielenkiintoinen huomio asiaa seuranneena on myös se, että  kyseessä on lähes aina ns. alemman tuloluokan kansalaiset, eli lieko olettamukseni AY-hengestä sittenkin ihan oikea? Minulle ei tulisi mieleenkään pysäköidä paikalle, jossa on erikseen kyltti joka kertoo paikan olevan varattu jollekin toiselle ryhmälle kuin mitä itse edustan. Oli se sitten inva-, perhe- tai lastauspaikka.

Ja niin, olen kyllä huomauttanut monesti näille ihmisille siitä, että nyt taisi mennä auto väärään ruutuun.

Hei sori, ikävä tuottaa pettymys, mutta olen akateeminen, S-kokoinen aktiivisesti salia harrastava yhden lapsen äiti itsekin, en ihan istu ajatusharhaasi. Olen elänyt ne vauva-ajat jo, ja silloin en todellakaan ajellut autolla vaan menin kauppaan vaunuilla/bussilla/ pyörällä. Kun autolla ajoin, pysäköin kauimmaiseen mahdolliseen ruutuun parkkipaikoilla, koska jaksoin hyvin silloinkin kävellä.

En kuvitellut omaavani sellaista sädekehää, että muun maailman tulisi palvoa maata jalkojeni alla tai kaupan järjestää minulle ja pyhälle lapselleni mitään erillistä parkkiruutua mikä vie kahden pienen auton verran tilaa. Nykyajan lapsiperheet on ihan hemmetin itsekkäitä, sen huomaa jo näistä viesteistä mitä suollatte muita ihmisiä kohtaan.

Pysäköin kaikille vapaille paikoille ja jos perhepaikka on vapaana, pysäköin siihen sen sijaan että ajaisin yläkerroksiin kokeilemana onneani. Sinun ja muiden kaltaisesti tiukkapipojen kannattaa ehkä käydä välillä tuulettumassa ilman muksuja tai kokeilla hyötyliikuntaa kauppaan, ei niin kauheasti tarvi sitten kiukutella tuntemattomille. :)

Minäminäminäminäminäminäminäminäminä...

Vierailija
100/105 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme