Millaiset ihmiset julkisilla paikoilla ärsyttävät?
Mikä on mielestäsi ärsyttävää käytöstä esim. kaupassa tai kadulla?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuutta vastustava kirjoitti:
On kyllä todella vaikeaa ymmärtää, että miksi joku pysäköi lapsiperheelle varatulle paikalle. Jos se todella on kaupan ainoa vapaa paikka, niin hyvä on, mutta aika harvoin on siitä kyse. Mm. Prisman pihalla on varmasti vapaita paikkoja, mutta laiskat ihmiset pysäköivät lapsiperhepaikoille vain siksi, etteivät jaksa kävellä kauempaa. Onko kyse käsittämättömästä itsekkyydestä ja laiskuudesta vai suomalaisesta AY-hengestä, jonka mukaan kukaan ei saa saada erikoisoikeuksia? Kukaan ei vahingossakaan voi saada mitään enempää, kuin mitä minä itse. Kaikkea vastaan on tapeltava ja kiukuteltava, ajatuksena että "perkele tehän ette sano minne minä saan ajaa"
Paikka on leveämpi juuri siksi, että autoista saadaan lastenistuimet ja mahdollisesti rimpuilevat lapset pois ilman, että se naapuripaikan auto saa parkkipaikkakolhuja. Tämän luulisi palvelevan ihan lapsettomienkin etua? Voisiko joku perustella että miksi sille paikalle pitää ehdoin tahdoin ajaa, jos niitä lapsia ei ole kyydissä? Eikö todellakaan jaksa kävellä kävellä kauempaa, vai halutaanko tässä vain kapinoida, kenties toiveena hieman jännittävämpi elämä? Mielenkiintoinen huomio asiaa seuranneena on myös se, että kyseessä on lähes aina ns. alemman tuloluokan kansalaiset, eli lieko olettamukseni AY-hengestä sittenkin ihan oikea? Minulle ei tulisi mieleenkään pysäköidä paikalle, jossa on erikseen kyltti joka kertoo paikan olevan varattu jollekin toiselle ryhmälle kuin mitä itse edustan. Oli se sitten inva-, perhe- tai lastauspaikka.
Ja niin, olen kyllä huomauttanut monesti näille ihmisille siitä, että nyt taisi mennä auto väärään ruutuun.
Hei sori, ikävä tuottaa pettymys, mutta olen akateeminen, S-kokoinen aktiivisesti salia harrastava yhden lapsen äiti itsekin, en ihan istu ajatusharhaasi. Olen elänyt ne vauva-ajat jo, ja silloin en todellakaan ajellut autolla vaan menin kauppaan vaunuilla/bussilla/ pyörällä. Kun autolla ajoin, pysäköin kauimmaiseen mahdolliseen ruutuun parkkipaikoilla, koska jaksoin hyvin silloinkin kävellä.
En kuvitellut omaavani sellaista sädekehää, että muun maailman tulisi palvoa maata jalkojeni alla tai kaupan järjestää minulle ja pyhälle lapselleni mitään erillistä parkkiruutua mikä vie kahden pienen auton verran tilaa. Nykyajan lapsiperheet on ihan hemmetin itsekkäitä, sen huomaa jo näistä viesteistä mitä suollatte muita ihmisiä kohtaan.
Pysäköin kaikille vapaille paikoille ja jos perhepaikka on vapaana, pysäköin siihen sen sijaan että ajaisin yläkerroksiin kokeilemana onneani. Sinun ja muiden kaltaisesti tiukkapipojen kannattaa ehkä käydä välillä tuulettumassa ilman muksuja tai kokeilla hyötyliikuntaa kauppaan, ei niin kauheasti tarvi sitten kiukutella tuntemattomille. :)
Minäminäminäminäminäminäminäminäminä...
Jankutijankutijankutijankutijankuti
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka pysähtyvät liukuportaiden päässä niille sijoilleen. Mielellään vielä ihan keskelle, ettei kummaltakaan puolelta pääse ohi.
Meinasin sanoa samaa. Veikkaan, että ne jotka pysähtyvät ovien eteen esim. tavarataloon tullessaan heti sisälle päästyään ovat samoja ihmisiä.
Kovaäänisiä pitkiä puheluita julkisesti puhuvat. Ei jaksa kuunnella.
Ihmiset, jotka kuuntelevat musiikkia julkisissa niin kovalla, että kaiuttimista kuuluu selvästi läpi. Ei jaksa kuunnella.
Ohoho, tästä tulee pitkä lista!
- ihmiset, jotka kassalla ei osaa toimia tehokkaasti. Rahat annetaan kassahihnalle/ ennen kassapäätettä (eli siinä liukuhihnan päässä ennen kassaa) ja sitten jumitetaan. Niin ja mulla olis tää pullokuitti ja hei oho tää ääsbonuskortti kanssa, laitatko vielä pisteet tilille? Niin ja veikkausta, mutta mä haluun maksaa kaikki nää 17 peliä erikseen!
- Huutavat perheet. Saa huutaa jos sattuu tai on pieni taapero, mutta kun kouluikäiset huutaa vanhemmilleen kauppakeskuksen toiselta puolelta ja vanhemmat huutaa vielä takaisin asiansa.
- Liukuportaan/sisäänkäynnin/kulkuväylän tukkivat ihmiset. Mikä mättää?
- Haisevat spurgut/hajuvesien liikakäyttäjät. Se löyhkä aiheuttaa migreeniä. Etenkin ahtaissa tiloissa, kuten hississä, kun silloin löyhkää ei pääse edes pakoon.
- Teinilaumat. Se kirkuna on kuin lokkilaumaa kuuntelisi. Ja iso lauma sotkee ja tukkii tiet ja möykkää yleensä aina etenkin yöaikaan asuinalueiden lähellä.
- Liian vähäpukeiset ihmiset. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta mä en halua joutua katsomaan paljasta kaljamahaa terassilla, enkä kenenkään puolipaljaita rintoja vain siksi, että aikuinen ihminen ei osaa pukeutua. Uimaranta on erikseen.
-Etuilijat. Kaikki vuorollaan kiitos!
- Jankkaajat. Jos virkailija sanoo, että tarvitset tämän asiakirjan, niin tilannetta ei auta, että jäät jonon tukoksi voivottelemaan ja ihmettelemään ja kysymään, voisiko sen tämän kerran jättää täyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka pysäköivät perhepaikoille vaikka ei edes lapsia mukana.
Minä pysäköin aina perhepaikalle, jos tavallisia ei ole ympärillä saatavilla. Kuka määrittää, millainen on se perheyksikkö, joka paikalle saa parkkeerata? Vaatiiko se lapsia vai eikö huonojalkainen isoäiti riitä syyksi? Pitääkö olla sekä isä että äiti vai kelpaako myös sateenkaariperheet? Eikö meidän kahden aikuisen talous ole perhe?
Ihan yhtä naurettavia paikkoja, kuin nämä vähäpäästöisten autojenkin paikat. Inva-paikat ymmärrän ja niitä toki kunnioitan, muita en.
Huonoselkäinen isä tarvitsee hieman enemmän sitä tilaa kuin se sun huonojalkainen isoäitis. Jos näistä kahdesta pitäisi valita kumpi sitä lapsiperhepaikkaa tarvitsee enemmän niin sen sun huonojalkaisen isoäitis voi käydä kärräämässä mereen. Suosittelen sinullekin samaa asenneongelmasi takia, joku päivä joku hermostuu kaltaiseesi harakkaan.
Olette kahtena ihmisenä perhe, mutta ette lapsiperhe, joten aja nissanisi muualle ujeltaa.Mikä laki määrittää, että paikalle voi parkkeerata vain lapsiperhe? Ei mikään. Se, joka minuun hermostuu, voi vapaasti tulla siitä sanomaan. Minä parkkeeraan perheparkkiin jatkossakin, jos muita paikkoja ei ole vapaana, häiritsee se sitten sinua tai ei. Koita elää asian kanssa.
Oletpa mahtava.
Yks päivä kassajonossa mummeli takanani pökki kärryllä kokoajan. Aina kun siirryin muutaman sentin eteenpäin, niin eiköhän taas kärry pökänny mua uudelleen.
Rupes kyllä ottaan päähän, mutta oma vika kun en sanonut mitään tai vaikka tarttunu kiinni niistä kärryistä ja pitäny paikallaan. Ens kerralla varmasti teen niin. >:(