Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytysvauriot

Vierailija
29.07.2016 |

Miksi meidän naisten pitää vaan hyväksyä että värkki jätetään synnytyksen jälkeen karseeseen kuntoon? Löysyyttä, repeämiä, huonosti tikattua. Miksi ei tarjota kunnon apua näihin ongelmiin heti synnytyksen jälkeen? Joku typerä lantiopohjalihasjumppa ohje ja päähän taputtelu että kyllä se siitä. Jos miehet synnyttäisi niin asia hoidettaisiin kuntoon.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä :/ monessa muussa maassa on fysioterapiaa tarjolla, että saadaan tsekattua lantiopohjanlihakset. Täällä vaan just ja just saadaan ehkä pari tikkiä ommeltua

Vierailija
2/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla repes ne kaikki tikit synnytyksen jälkeen. Sanottiin vaan ettei vanhaa haavaa voi ommella enää.

Korjautin asiat nyt kuntoon yksityisellä ja oikeastaan vasta nyt mulle selvisi kuinka laajat vauriot oli jäänyt kun kirurgi tarkisteli paikkoja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää.

Se on totta, että synnytysvaurioihin ei apua saa vaikka värkki olisi kuinka räjähtänyt. Se on epäreilua

Vierailija
4/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa miettinyt tätä asiaa. Tuntuu, että asiaan suhtaudutaan liian välinpitämättömästi.

Vierailija
5/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai naisen vartalo muuttuu synnytyksen myötä mutta tarvitseeko kaiken hyväksyä? Kuitenkin kymmeniä vuosia seksielämää edessä. Inkontinenssia, laskeutumia ja repaleista alapäätä. Ei nämä vauriot aina korjaannu kotona tehtävällä jumpalla. Toisilla synnytys menee helposti ja paikat palautuu. Synnytyksistäni on yli 20 vuotta aikaa mutta en muista että koskaan kukaan olisi edes tarjonnut mitään vaihtoehtoja korjaamisiin. Kuitenkin elämänlaadusta kysymys

Ap

Vierailija
6/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden mielestä lähes kaikki on "normaalia". Emättimen aukko röpsöttää avoimena ja sieltä tulee jotain ihme pullistumia. Epparileikkaus kiristää ja vetää emättimen aukkoa vinosti. Arpi on paksu, kutiaa ja tuntuu inhottavalle, vaikka synnytyksestä aikaa jo 7 vuotta. Näitä ei kunnallisella korvata eikä tosissaan oteta. Aionkin mennä yksityiselle korjauttamaan näitä asioita. Ketään ei kiinnosta naisen kärsimys alapäänsä ulkonäöstä ja jopa kivuista. Kätilöt kursii alapään jotenkuten kasaan, ei heitä kiinnosta se, miltä se tulee näyttämään kun ulkomuotohan on täysin merkityksetön asia. Mä en edes ymmärrä miten mun epparihaava saatiinkin tikattua niin päin helvettiä.

Vierailija
7/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä kirjoitti:

Lääkäreiden mielestä lähes kaikki on "normaalia". Emättimen aukko röpsöttää avoimena ja sieltä tulee jotain ihme pullistumia. Epparileikkaus kiristää ja vetää emättimen aukkoa vinosti. Arpi on paksu, kutiaa ja tuntuu inhottavalle, vaikka synnytyksestä aikaa jo 7 vuotta. Näitä ei kunnallisella korvata eikä tosissaan oteta. Aionkin mennä yksityiselle korjauttamaan näitä asioita. Ketään ei kiinnosta naisen kärsimys alapäänsä ulkonäöstä ja jopa kivuista. Kätilöt kursii alapään jotenkuten kasaan, ei heitä kiinnosta se, miltä se tulee näyttämään kun ulkomuotohan on täysin merkityksetön asia. Mä en edes ymmärrä miten mun epparihaava saatiinkin tikattua niin päin helvettiä.

Kävin korjauttamassa vastaavanlaiset vaivat. Ärsyttää vaan kun itse joutuu maksamaan siitä. Liian aikaista sanoa minkälainen lopputulos on mutta jo nyt huomattavasti siistimpi. Tällaiset pitäisi saada hoidettua heti synnytyksen jälkeen ja niin että lopputulos on hyvä. Koska mulla repesi ekan synnytyksen jälkeen noin 5-6 tikkiä alapäähän jäi roikkumaan ruma ja epämiellyttävä kielleke.

Vierailija
8/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sektiohaava sisäpuolelta kokonaan auki. Oireena tästä "reiästä" jatkuva kuukautisvuoto, käytännössä 14vrk + välivuodot. Leikkausta en saa (ainakaan vielä), koska olisi vaikea ja iso leikkaus eikä kuulemma auttaisi välttämättä lainkaan. Kummasti vain yksityisellä, jossa aluksi kävin, puhuttiin pienestä ja helposta operaatiosta... :) Sanoisivat edes suoraan, että säästöjen takia ei saa hoitoa.

Vierailija
9/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli synnytyksessä 4.asteen repeämä ja sain kyllä hyvää hoitoa. Repeämä ompeli kirurgi yhdessä gynekologin kanssa.

Sain lähetteen fysioterapiaan jossa mitattiin lantionpohjan lihasten kunto, kävin fysioterapeutilla kaikkiaan 4 kertaa.

3 kk synnytyksestä oli gynekologin vastaanotto ja 6 kk synnytyksestä repeämän ommellut kirurgi teki vielä kontrollin, että kaikki kunnossa.

Vierailija
10/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli synnytyksessä 4.asteen repeämä ja sain kyllä hyvää hoitoa. Repeämä ompeli kirurgi yhdessä gynekologin kanssa.

Sain lähetteen fysioterapiaan jossa mitattiin lantionpohjan lihasten kunto, kävin fysioterapeutilla kaikkiaan 4 kertaa.

3 kk synnytyksestä oli gynekologin vastaanotto ja 6 kk synnytyksestä repeämän ommellut kirurgi teki vielä kontrollin, että kaikki kunnossa.

Olet saanu esimerkillisen hyvää palvelua. Ole iloinen siitä. Tota pitäisi tarjota kaikille kenelle tulee vaurioita

Vierailija
11/12 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta olen pauhannut vuosia! Jumalauta jos miehet joutuisivat olemaan enain raskaana ja vielä pusertamaan maailmaan ihmislapsen niin että lopun ikäö olisi sukupuolielimet kipeät, revenneet, rumat eivätkä enää kelpaisi kenellekään NIIN OLISIKO TÄSSÄ MAASSA YHTÄÄN LASTA? Arvaan että ei. Tai sitten koko operaatio menisi niin että ensinnäkin raskausaika olisi vapaata työstä, kotityöt hoitaisi ulkopuolinen taho ilmaiseksi. Synnytys hoidettaisiin nukutuksessa ja aina mahdollisimman helposti ja kivuttomasti. Jos silti vaurioita tulisi, ne tietenkin korjattaisiin ilmaiseksi julkisella ja NIIN KAUAN JA LAAJALTI että värkki olisi jälleen ensiluokkainen. Olen tästä 100% varma. Ja turha tulla taas jonkun vela:n sanomaan ettei tarvitse tehdä lapsia jos ei halua. Kuka helvetti ne sitten tekee? Miesten raskauden mahdollisuutta ei varmasti edistetä eikä tutkita koska ne eivät siihen suostuisi. Naiset senkun rilluttelis risteilyillä kun miehet tuskailisivat kotona peräpukamien kanssa. Synnärillä käytäisiin pyörtyilemässä ja lähdettäis taas tyttöjen kanssa ryyppåämään kun mies jäisi sairaalaan tikattavaksi 😀 oispa makeeta!

Vierailija
12/12 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisissa maissa missä lääkärit joutuvat taloudelliseen vastuuseen synnytysvaurioista vauvat syntyvät sektiolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi