Mitä tavaroita on jokaisessa lapsiperheessä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Nyt musta alkaa tuntua siltä, että tein avauksen osittain siksi, että näkisin palstailuun Erittäin Vakavasti Suhtautuvien ihmisten pätemis- ja raivoreaktioita.
Ap
Minusta taas tuntuu siltä, että et osannut otsikoida ketjua oikein ja toisaalta elämäsi on pikkuriikkisen pieni, koska oletat jokaisesta lapsiperheestä löytyvän jotain muoviastioita.
Ajatteletko muutenkin samalla tavalla? Jos mietitään, mitä sairauksia useimmat ovat sairastaneet, niin vastaat, että tippuri, koska sinulla se on ollut. Me muut vastaisimme flunssa.
Haha, huikea ketju. Hyvä ap, sulla on siisti asenne :)))))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt musta alkaa tuntua siltä, että tein avauksen osittain siksi, että näkisin palstailuun Erittäin Vakavasti Suhtautuvien ihmisten pätemis- ja raivoreaktioita.
Ap
Minusta taas tuntuu siltä, että et osannut otsikoida ketjua oikein ja toisaalta elämäsi on pikkuriikkisen pieni, koska oletat jokaisesta lapsiperheestä löytyvän jotain muoviastioita.
Ajatteletko muutenkin samalla tavalla? Jos mietitään, mitä sairauksia useimmat ovat sairastaneet, niin vastaat, että tippuri, koska sinulla se on ollut. Me muut vastaisimme flunssa.
Hienoa, että sinusta tuntuu siltä! Ja totta kai ajattelen, että sinulla on ollut tippuri, senkin SONNI.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haha, huikea ketju. Hyvä ap, sulla on siisti asenne :)))))
Täytyy sanoa, että tämän ketjun jälkeen mä en ihmettele someraivoa enää lainkaan! Someraivoajilla on yleensä sentään joku pointti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole Ikean muoviastioita, vaikka on 3 pientä lasta.
Ei tarvitse ottaa niin kirjaimellisesti, ei kaikilla ole aina kaikkea. Mainitse joku esimerkki semmoisesta tavarasta, joka sinusta löytyy "kaikilta".
Ap
Miksi sitten otsikoit "Mitä tavaroita on jokaisessa lapsiperheessä?", jos et oleta, että teemme listan tavaroista, joita oletamme olevan kaikilla?
Toivottavasti et ole töissä missään asiakaspalvelussa, koska olisi todella ikävää asiakkaille, että vastailisit heille vähemmän kirjaimellisesti tyyliin "ei tässä hakemuksessa tarvita liitteitä" tai "ei sinne labraan ravinnotta tarvitse mennä, jos siltä tuntuu".
Palstailu, se on vakava asia!
Ap
Ainakin kaltaisellesi keskustelujen amatöörille. Esitätkö tosielämässäkin kysymyksiä, joihin ei voi vastata?
Tosielämässä olen hirveän vakava ja aggressiivinen ihminen, joka yrittää haastaa riitaa kohtaamieni ihmisten kanssa. Räyh!
Ap
Onko sinulla aina ongelmia muotoilla sanomasi oikein? Äidinkielenopettaja saisi näppylöitä, jos joutuisi lukemaan sivulauseesi "joka yrittää haastaa riitaa kohtaamieni..." eli sotket aika lailla avuttomasti ensimmäistä ja kolmatta persoonaa samaan lauseeseen saaden sen näyttämään sillisalaatilta.
Ohje: ennen kuin painat lähetä-painiketta, lue kirjoittamasi kahteen kertaan ja mieti, kirjoititko sen, mitä ajattelit kirjoittavasi.
Tässä ero palstailuun Erittäin Vakavasti Suhtautuvien Ihmisten ja huvin vuoksi palstailevien välillä: en todellakaan lue kirjoittamiani viestejä ennen lähettämistä! Miksi lukisin? En mä siitä palkkaa saa!
Ap
Mutta huomaatko, sinuun ja hassunhauskaan kyselyysi ei suhtauduta kovin vakavasti, koska et osaa edes kysyä sitä, mitä luulit kysyväsi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat tosikot tässä ketjussa ovat olleet he jotka ovat heti tulleet huutamaan että ei meillä ainakaan ole ikean lautasia, yhyy! Ja sitten haukkuneet aloittajan idiootiksi. Todella, todella aikuismaista.
Suurin osa ilmoitti, ettei heillä ole ikean muovilautasia. Katso vaikka peukkujen määrää etusivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole Ikean muoviastioita, vaikka on 3 pientä lasta.
Ei tarvitse ottaa niin kirjaimellisesti, ei kaikilla ole aina kaikkea. Mainitse joku esimerkki semmoisesta tavarasta, joka sinusta löytyy "kaikilta".
Ap
Miksi sitten otsikoit "Mitä tavaroita on jokaisessa lapsiperheessä?", jos et oleta, että teemme listan tavaroista, joita oletamme olevan kaikilla?
Toivottavasti et ole töissä missään asiakaspalvelussa, koska olisi todella ikävää asiakkaille, että vastailisit heille vähemmän kirjaimellisesti tyyliin "ei tässä hakemuksessa tarvita liitteitä" tai "ei sinne labraan ravinnotta tarvitse mennä, jos siltä tuntuu".
Palstailu, se on vakava asia!
Ap
Ainakin kaltaisellesi keskustelujen amatöörille. Esitätkö tosielämässäkin kysymyksiä, joihin ei voi vastata?
Tosielämässä olen hirveän vakava ja aggressiivinen ihminen, joka yrittää haastaa riitaa kohtaamieni ihmisten kanssa. Räyh!
Ap
Onko sinulla aina ongelmia muotoilla sanomasi oikein? Äidinkielenopettaja saisi näppylöitä, jos joutuisi lukemaan sivulauseesi "joka yrittää haastaa riitaa kohtaamieni..." eli sotket aika lailla avuttomasti ensimmäistä ja kolmatta persoonaa samaan lauseeseen saaden sen näyttämään sillisalaatilta.
Ohje: ennen kuin painat lähetä-painiketta, lue kirjoittamasi kahteen kertaan ja mieti, kirjoititko sen, mitä ajattelit kirjoittavasi.
Tässä ero palstailuun Erittäin Vakavasti Suhtautuvien Ihmisten ja huvin vuoksi palstailevien välillä: en todellakaan lue kirjoittamiani viestejä ennen lähettämistä! Miksi lukisin? En mä siitä palkkaa saa!
Ap
Mutta huomaatko, sinuun ja hassunhauskaan kyselyysi ei suhtauduta kovin vakavasti, koska et osaa edes kysyä sitä, mitä luulit kysyväsi.
Siis voi PEEVELI. Ei suhtauduta vakavasti? Mitäs nyt? Pitäiskö romahtaa?
Ap
tytöillä: mikä tahansa frozen juttu. Pojat: mikä tahansa star wars juttu.
Vierailija kirjoitti:
vaunut/rattaat
Tämä ketju meni nyt vähän saivarteluksi Ikean muoviastioista, mutta tääkin on kyllä vähän miten lapsiperhe määritellään.
Koen, että olemme mitä suurimmassa määrin vielä lapsiperhe, meillä on 7- ja 8-vuotiaat lapset ja rattaita ei ole ollut n. viiteen vuoteen.
Vaikka noin äkkiseltään ajattelisi, että nämä on "kaikilla" - silloin ajatellaan lapsiperhettä pikkulapsiperheenä.
Sama on kuravaatteiden ja syöttötuolin kohdalla, kurikset katosivat eskarin jälkeen ja syöttötuolit jo paljon ennen sitä, vaikka TripTrap pysyikin lapsilla kirjoituspöydän tuolina melko pitkään.
Itse ajattelin vastata, että ainakin yksi polkupyörä, mutta ei tietenkään jollain 1-vuotiaalla ole polkupyörää (no,lapsen vanhemmilla ehkä on, muttei välttämättä).
Ja meillä muuten on noita Ikean muoviastioita, kylläkin sellaista vanhempaa mallia, jossa lautaset ovat soikeita ja "reunattomia". Ovat edelleen käytössä lasten leipälautasina välipaloilla, aamupalalla ja iltapalalla. Kaikki settiin muuten kuuluvat, kuten mukit ja kipot olen myynit pois ja inhosin niitä aina, koska menevät astianpesukoneessa helposti kumoon ja täyttyvät vedellä.
Minunkin on siis pakko vastata että lusikka :)
Luulen, että pointti ei ole ap:n aloitus vaan hänen vastaukset ihmisille. Osa ottaa ne vittuiluna ja osasta ne on hyvää huumoria. No ketjusta olisi voinut tulla ihan hauska, yritetään joku toinen päivä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että pointti ei ole ap:n aloitus vaan hänen vastaukset ihmisille. Osa ottaa ne vittuiluna ja osasta ne on hyvää huumoria. No ketjusta olisi voinut tulla ihan hauska, yritetään joku toinen päivä uudestaan.
Näin se on tehtävä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Sarkasmia ei ymmärretä netissä eikä juuri muuallakaan"
http://nyt.fi/a1457321003308
Mä vähän luulen että se on äo-kysymys. Tällaisissa ketjuissa nillittäjät ja someraivoajat ovat muita yksinkertaisempia, riippumatta siitä millä tavalla älykkyys määritellään
Nimim. Itse tosi fiksu
Joo on kyllä niin rumia nuo Ikean lautaset, että jää kauppaan. Ehkä leikkimökkiin/hiekkalaatikolle/leikkikeittiöön hyvät.
Baby Joggerit, Artekin ruokapöytä, Tom Dixonin Beat Light Stout valaisin (valkoinen tai harmaa) ja LC4 -divaani.
Minä vastaan, että timanttisormus. Meillä ainakin on, joten kyllä se on kaikilla muillakin.
Voi vittu mitä surkeita, säälittäviä pikku-nillittäjä palsta natseja täällä taas on lauma inisemässä. Voi vittu te olette tyhmiä siis tyhmiä eli TYHMIÄ. Jos kirjoitetaan, että KAIKISSA lapsiperheissä, niin ei nyt jumalan tähden varmaankaan oleteta että kaikissa Suomen miljoonista lapsiperheiden kodeista löytyisi juuri tämä asia. Kielikuva eli figure of speech. Tämänkin tietäisitte lähi-/sairaanhoitajat, jos lukisitte muuta kuin Seiskaa.
Ja että yhden ihmisen olettaisi tietävän, että mikä nyt juuri palstamamma ne 38an lähipiirin kodeista löytyy. Mutuunhan nämä perustuu ja ohhohhoijaa, mutu on mutua ja jokaisen mutu on erilainen! Ja kaiken päälle joku vaarnan persuksiinsa saanut kielioppinatsi nillittää täällä jostain oikeinkirjoituksesta. Siis tämä on vauva-palsta, paikka jossa useamman kävijän äo alittaa peruskallioon haudatun riman, paikka jossa jauhetaan paskaa ja jossa käyntiä ei muille kehtaa edes myöntää, ja sitten joku elämäänsä kyllästynyt äidinkielen maikka tulee aukomaan päätään jostain lauserakenteista.
Mulla oli palstailusta tässä vähän pidempi tauko ja nyt tulin pitkästä aikaa lukemaan ketjun. Hauska ja harmiton ketju olikin pettymyksekseni täynnä no-life pieruverkkari mammojen (yleisin ammatti tällä palstalla on jokin hoitaja) kitinää
Ihan todella, todella vakavissani oletin, että ihan kaikilla on Ikean muoviastioita! Olen nyt mahdottoman harmissani, ettei ole :(
Ap