Alapää kuin hiekkapaperia, mitä rasvaa käyttäisin?
Nyt olen vessakäynnin jälkeen laittanut sinistä bepanthenia. Kirvelee hetken, auttaa sitten, mutta kokoajan rasvainen olo. Mistä tää kuivuus nyt tuli?? Kutittaakin niin vietävästi.
Kommentit (21)
Ceridal Lipolotion ihoöljy. Tosi monikäyttöinen öljy, jota voi käyttää intiimialueille, korvakäytäviin, koko kropalle👍 .
Eiköhän se "punainen" eli voidemainen bepanthen olisi parempaa tähän tarkoitukseen.
Apteekin intiimihyllyiltä löytyy useita voiteita alapään kuivuuteen. Sieltä valitsemaan, esimerkiksi Multi-gyn Liquigel voisi olla hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ja ikä on ?
47
Niin ja 6 jatkaa, että jos sinua kutittaakin, niin eihän kyseessä esim. hiiva? Se myös tekee alapäästä muutenkin ikävän oloisen.
ceridal öljy sopii sekä alapään iholle että limakalvolle.
Oletko juonut tarpeeksi? Tai syönyt liikaa suolaa tai diureetteja? Tai syönyt paljon sokeria ja alapää oireilee sitä? Ceridal-öljy on ihan paras, suosittelen ostamaan vessaan sellaisen suihkepullon, siitä on helppo suihkauttaa vessareissun yhteydessä, jos on yhtään taipumusta kuivuuteen. Ei tosin kannata käyttää jos on kondomi ehkäisyvälineenä.
Noniin, vagisan voide ostettu ja viikko käytetty. Nyt alkaa auttaa. Kirvelee laitettaessa. Ihan tohon etureunaan punainen bepanthen on kyllä parempi.
Ap.
Juo vettä, syö suoloja, lisää rasvaa ruokaa ja laita alapäähän Ceridalia tai kookosöljyä. Been there.
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Oljyt-ja-Voiteluaineet/Muut-voitelu…
Suosittelen leikkuuöljyä, hioo paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ja ikä on ?
Mikä helvetin kommentti toi oli?! Ap esitti ihan asiallisen kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikä on ?
En ole tuo iän kysyjä, mutta ikä on yksi merkittävä tekijä myös alapään kuivuudessa. Hormonitasapaino muuttuu ja esim. vaihdevuosien alkaminen aiheuttaa kaikkea ikävää "jäynää", mm. tuota kuivuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikä on ?
En ole tuo iän kysyjä, mutta ikä on yksi merkittävä tekijä myös alapään kuivuudessa. Hormonitasapaino muuttuu ja esim. vaihdevuosien alkaminen aiheuttaa kaikkea ikävää "jäynää", mm. tuota kuivuutta.
no mäkin kyllä tulkitsin tuon iän kysymisen vähän silleen että kysyjä vihjas ap:n olevan joku teiniprovoilija eikä niin, että se kysyjä ois ihan oikeesti ollut kiinnostunut ap:n iästä
Mulla ei ole kokemusta iän aiheuttamista limakalvokuivuudesta, mutta imetyksen aiheuttamasta kuivuudesta on. Mun mielestä kannattaa muistaa myös rasvan saanti suun kautta. Ekan lapsen kanssa imetys kuivatti tosi pahasti limakalvot ja ihon, ja söinkin isot määrät rasvaa. Se vaikutti kyllä. Toki normaalin olotilan ruokavalio on ihan eri juttu kuin imetyksen ruokavalio, mutta rasvoihin kannattattaa kiinnittää huomiota, eikä varmasti kannata ainakaan vähärasvaisesti syödä!
-
Joku mainitsi kookosöljyn: mä oon ihan hirveän skeptinen kookosöljyn suhteen, siinäpä tuote, jonka markkinointi on onnistunut. Mutta: mulla kuivuu limakalvot ennen menkkoja, ja kookosöljy auttaa niihin! Ainakin yksi asia, johon tuote mun kohdalla sopii.
-
Kolmas juttu on pesu. Alapäästähän sanotaan, että sitä ei saisi pestä kuin vedellä, mutta mä käytän Avecydiä. Avecyd on oikeasti hyvä iholle, lapseni käy ihotautien polilla, ja siellä sanottiin, että Avecydiä voi käyttää ihottumaisen ihon pesemiseen (vaikkei muuten käyttäisikään pesunesteitä), koska se myös hoitaa ihoa.
Weledan vauvaöljy, sis.Calendulaa
Acolla on myös semmoinen vaaleanpunakorkkinen aco (intime?) soothing tms.
Jos hormonaalisista syistä johtuvaa kuivuutta (ja sitä voi olla nuorillakin), niin ovestinin olis yksi vaihtoehto. Sitä voi lääppiä suoraan ulkosynnyttimiinkin, ei ole pakko asettimella pruitata sisäänsä.
18:lle tuli vielä mieleen, et jos raaskii rahojaan tämmöiseen käyttää, niin tyrniöljykapselit (nieltynä) voivat myös helpottaa tilannetta, mutta ovat aika arvokkaita ja pitää syödä vissiin muutama kuukausi, ennen kuin voi sanoa auttaako. Niiden pitäis auttaa kaikenlaiseen limakalvokuivuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ceridal Lipolotion ihoöljy. Tosi monikäyttöinen öljy, jota voi käyttää intiimialueille, korvakäytäviin, koko kropalle👍 .
Kannatan. Itsekin käytän kyseistä tuotetta ja toimi!
Ja ikä on ?