Minulla on mysteerituloinen mies!
Olemme seurustelleet 2 vuotta ja mies ei suostu kertomaan tulojaan minulle. Olen itse aina ollut hyvin avoin hänelle omista raha-asioistani ja tällainen epäluottamus paitsi hämmentää, myös loukkaa ja vaikeuttaa käytännön elämää. En pysty yhtään arvioimaan esim. miten säästeliäästi pitäisi elää, ettei rahat lopu kesken. Yritän elää mahd. säästeliäästi ja mahd. pitkälle omalla pienellä alle 1000e/kk palkallani, josta maksan puolet asumismenoista. Kumpikin ostaa yhteistä ruokaa kotiin jne. Olen tästä yrittänyt hänelle puhua, muttei tunnu auttavan. Mitä tehdä? Ahdistaa. :(
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa 25 vuotta emmekä ole koskaan selvitelleet toistemme tuloja. Minä näen paikallislehdestä kerran vuodessa verottajan tiedot miehen osalta, omat tuloni eivät riitä listan 100 hyvätuloisimman joukkoon. Silti minulla ei ole mitään ongelmia miettiä talouden tuloja ja menoja, koska vastaan vain omistani. Ei minulle kuulu, mitä mies rahoillaan tekee niin kauan, kun hän ei tarvitse minulta euroakaan ja sama pätee päinvastoinkin.
Maailma olisi paljon helpompi paikka, jos ihmiset eivät kuvittelisi, että puolisolla on joku vastuu toisen elintasosta.
Avioliitossa on elatusvelvollisuus, joten sikäli se puolison taloustilanne olisi jotakuinkin hyvä tietää. Aina voi saada potkut tai tulla muuta onnettomuutta, joka romahduttaa ne omat tulot. Silloin se toinen joutuu jeesaamaan tai pitää erota.
Olen ollut mieheni kanssa 25 vuotta emmekä ole koskaan selvitelleet toistemme tuloja. Minä näen paikallislehdestä kerran vuodessa verottajan tiedot miehen osalta, omat tuloni eivät riitä listan 100 hyvätuloisimman joukkoon. Silti minulla ei ole mitään ongelmia miettiä talouden tuloja ja menoja, koska vastaan vain omistani. Ei minulle kuulu, mitä mies rahoillaan tekee niin kauan, kun hän ei tarvitse minulta euroakaan ja sama pätee päinvastoinkin.
Maailma olisi paljon helpompi paikka, jos ihmiset eivät kuvittelisi, että puolisolla on joku vastuu toisen elintasosta.