Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihasten paino naisella

Vierailija
28.07.2016 |

Hola toverit!
Kävin kehonkoostumus mittauksessa. Vaakamalli oli Tanita MC-780.
Olen 174cm pitkä ja laite antoi lihasmassaksi 59,6kg. Ilmeisesti kyseessä kilomäärä, jossa luut ja nesteet mukana, koska muuten olisi prosenteiksi muutettuna niin korkea, että ei ole realistinen.
Ammattilainen sanoi lihaksista "hyvä määrä" ja sitten keskusteltiinkin rasvan määrästä, joka ei todella ollut hyvä..
Niin kysymys kuuluu: onko normaali pituuteen nähden? Mitä teillä muilla on ollut?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ainakaan mitenkään siro ole. Tai sitten olet joku fitnessammattilainen. Painan kokonaisuudessaan vähemmän kuin sinun rasvaton massa on.

En ole siro, enkä fitness ammattilainenkaan, vaikka salilla käynkin😊

Kuinka pitkä olet?

171cm. Rasvat 20% eli ylimääräistä löytyy.

Mitä ylimääräistä? Naisen fysiologinen ihanne rasvaprosentti on 22.

No mitkä nämä jenkkakahvat tai vatsamakkarat istuessa sitten on!? o_O

No oliskohan ne ne rasvavarastot, jotka naisella kuuluu olla. Tosin persauksessa ne ovat terveellisemmässä paikassa. 

Vierailija
22/26 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% rasvoilla ei naisella tosiaankaan mitään varsinaisia jenkkoja tai vatsamakkaroita tule. Jos siis on oikeasti ne 20% rasvat. Toki jokainen on erilainen, mutta tuo on naisella aika hoikan vartalon lukema.

http://healthiack.com/images/body-fat-percentage-chart-men-women.jpg

Yksi näkemys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, mikä kehonkoostumusmittaus antaa lihasmassan lukeman siten, että siinä on luut ja nesteet mukana. Mulla on ainakin tehty tuo mittaus ja siinä oli eritelty nuo toisistaan, myös lihasmassa omana lukunaan. Mutta tosiaan senhän mittauksesta näki, että naisella yleensä lihasmassaa ei ole kovasti ja sillä ei todellakaan voi selittää korkeaa painoa.

Tässä paperissa lukee:

Rasvaton massa:62,8kg

Luumassa: 3.2kg

Lihasmassa: 59,6kg

ECW/TBW: 44.1(en tiedä mitä tämä tarkoittaa)

Rasvan massa: 36.6kg

Kononaisvesimäärä: 44.9kg

a.p

Erittäin epätodennäköistä, että lihasprosenttisi olisi 60. 

Tässä vertailua omasta Inbody-tuloksestani. Rasvan määrä meillä on sama kiloissa. 

Lihasmassa on 30 kg ja se on meriktty asteikolla alle, normaali, hyvä -> hyvä ja lisäksi graafista näkee, että lihasmassa on yli normaalin. 

Tuosta sinun jutustasi voi laskea, että rasvaton massa miinus luumassa = lihasmassa, jolloin se pitää kyllä sisällään nesteet ja sisäelimet eikä kuvaa varsinaista lihasmassaa. 

Niin sitähän minä siinä ekassa viestissä sanoin, että ei ole realistinen, jos muuttaa prosenteiksi, eli ilmeisesti sisältää muutakin kuin pelkkää lihasta.

Sinulla on varmaan eri laitteella mitattu, koska minulla ei lue pelkän lihaksen prosentteja missään..

a.p

Vierailija
24/26 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viskeraalinen rasva 7, enkä nyt muista mikä on normaalin raja..

a.p

0 on se raja mitä tavoitellaan. Viskeraalinen rasva on vaarallisinta ja sulla se on noinkin korkea. Dieetti alkaa tästä minuutista ap!

0 ei todellakaan ole realistinen. Jokisella on rasvaa jonkin verran niin sisällä kuin ulkonakin. 1 on normaalin naisen tavoiteltava tulos. 8-paikkeilla alkaa tulla jo merkittäviä terveyshaittoja. Huomaa ap, että tämä on luku joka on pitkäaikaisten elintasojen tulos, eli mikään lyhyt aikainen dietti ei auta vaan kunnon elämäntapa remontti. Tsemppiä!

Vierailija
25/26 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käsissä lihasta 2,1kg per käsi vaikka treenaan aktiivisesti ja kovaa. Hienoa olla rimpulanainen...

Mulla taas on 2,9 kg, vaikka treenaan on/off. Hienoa olla endomorfi, joka kasvattaa sekä lihasta että rasvaa lähes ajatuksen voimalla, mutta poissaanti onkin sitten työn ja tuskan takana... 

Vierailija
26/26 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskeraalinen rasva

Tulkinta :

-1-12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän