Tuntuu että Facebookissa omassa uutisvirrassa töistä narisevat ovat kaikki perusduunareita
Nyt kun aloin miettiä, niin ei yksikään vähänkään "vastuullisemmassa" työssä olevat kitise töistään. Sen sijaan nämä kaikenmaailman toimisto-tarjat ja kassa-kaarinat aloittavat valituksen heti maanantaina hassunhauskolla hupikuvilla, kuinka väsyttää olla töissä, toivoisi olevan jo perjantai jne. jne. Ja tätä sitten jatkuu tiistaina, keskiviikkona ja torstaina, koko viikko kunnes vapaa koittaa.
Kommentit (12)
Mun seinällä kukaan ei narise töistä, ei edes pitkästä vankilakierteestä vapautunut ex-narkkari joka on ensimmäisessä työpaikassaan.
Muitakin työt todennäköisesti tympivät ajoittain, mutta älyävät olla toitottamatta sitä kaikelle kansalle.
Ei nimittäin ole kivaa lukea miten lähihoitajatuttava laskee vain minuutteja että pääsee pois töistä possavaipan hajusta, kun hänen hoidettavanaan on oma sukulainen.
Tai miten risteilyemäntä on pukluun asti kyllästynyt karaokelaulajiin, kun jollekin se risteily olo ihan ainutlaatuinen kokemus ja oli ihanaa uskaltautua lavalle vetämään Kotiviini.
Ei näy valitusta, että ei jaksaisi vääntäytyä taas harjoittelemaan jotakin aariaa, ei kitinä siitä miten typeriä potilaita vastaanotolla oli. Fiksulla ihmisellä on sosiaalista silmää sen verran, että pitää nämä huokaukset kollegoiden tai parhaiden ystäviensä seinien sisäpuolella.
SH
En minäkään valittaisi,jos saisin 5 tonnin palkan papereita pyörittämällä.Sen sijaan alle 2 tonnin palkka niska limassa töitä tekevälle pistää vähän narisemaan.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään valittaisi,jos saisin 5 tonnin palkan papereita pyörittämällä.Sen sijaan alle 2 tonnin palkka niska limassa töitä tekevälle pistää vähän narisemaan.
Ei ne ilmaiseksi sitä asemaansa ole hankkineet. Opiskele sinäkin ja hakeudu samaan duuniin "papereita pyörittelemään". Tuntuu olevan paljon helpompaa kuin sinun nykyinen urasi.
No mikä ylläri se on, kun meillä on kuitenkin olemassa vedenpitävää tutkimustietoa siitä, että korkeasti koulutetut pitävät työtään mielenkiintoisempana ja viihtyvät töissä paremmin?
Mä ainakin viihdyn hyvin työssäni "papereita pyörittelemässä". Tosin koen tekeväni jotain tärkeää ja merkityksellistä ja parantavani ihmisten elämänlaatua omalla työlläni. Ja tosiaan, jos omat duunit ottaa päähän, aina voi hakeutua "pyörittelemään papereita" paremmalla liksalla. Tosin se vaatii sitten vähän ahkeruutta ja jaksamista kouluttautua.
Ei niihin parempiin duuneihin noin vain mennä nykyään. Korkeastikoulutetuilla työttömyys tai se, että joutuu tekemään koulutustaan vastaamatonta työtä, on vaan nykyään valitettavan yleistä. Kyllähän sellainen turhauttaa tuplaten.
Vierailija kirjoitti:
No mikä ylläri se on, kun meillä on kuitenkin olemassa vedenpitävää tutkimustietoa siitä, että korkeasti koulutetut pitävät työtään mielenkiintoisempana ja viihtyvät töissä paremmin?
Muuttaako julkisesti nariseminen asiaa?
Te ylimieliset, kokeilkaa viikko edes niitä paskaduuneja ja tulkaa sitten leuhottamaan omalla paremmalla työmoraalillanne ja sosiaalisella silmällänne. Ja juu aina voi opiskella lisää, mutta jonkun ne paskaduunit silti on tehtävä. Kaikki ei voi istua norsunluutornissa. Parempi tehdä paskaduunia ja valittaa kuin maata himassa sossun asiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
Te ylimieliset, kokeilkaa viikko edes niitä paskaduuneja ja tulkaa sitten leuhottamaan omalla paremmalla työmoraalillanne ja sosiaalisella silmällänne. Ja juu aina voi opiskella lisää, mutta jonkun ne paskaduunit silti on tehtävä. Kaikki ei voi istua norsunluutornissa. Parempi tehdä paskaduunia ja valittaa kuin maata himassa sossun asiakkaana.
No minä, ap, nimenomaan teen ihan perustason työtä myyjänä, olen tehnyt yli kymmenen vuotta. Nyt olen opiskellut työn ohessa pari vuotta, enkä missään vaiheessa ole kokenut tarpeelliseksi voivotella sitä, kun ei jaksaisi.
Käyppä ihan yleisesti lukemassa vaikka Ylen uutisia facesta ja sieltä katselet Elämän koululaisten kommentteja. En ymmärrä miten voi omalla naamalla ja kuvalla laukoa semmoisia typeryyksiä. No hyvät naurut olen monta kertaa saanut.
Ja näkyy muuten myös työsuorituksessa.